שתף קטע נבחר

סעודיה: "קטאר חייבת להפסיק לתמוך בחמאס"

שר החוץ הסעודי הצהיר על רקע המשבר הדיפלומטי החריף במפרץ כי "קטאר מערערת את הפלסטינים ואת מצרים עם התמיכה באחים המוסלמים ובחמאס". הוא הבהיר כי הפסקת התמיכה בטרור היא צעד קריטי בניסיון לפתור את המשבר. "אף אחד לא רוצה לפגוע בקטאר, אבל מספיק זה מספיק"

אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל ת'אני וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס, AFP)
אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל ת'אני וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה(צילום: רויטרס, AFP)

"קטאר חייבת להפסיק לתמוך בחמאס", כך הצהיר הערב (יום ג') שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר על רקע המשבר החריף במפרץ שבמסגרתו בודדו שש מדינות, ובראשן סעודיה ומצרים, את הנסיכות קטאר. "מספיק זה מספיק", אמר השר הסעודי בביקור בפריז, והבהיר כי הפסקת התמיכה בארגוני טרור היא צעד קריטי מצד קטאר להשבת היחסים בין המדינות.

 

"החלטנו לנקוט צעדים כדי להבהיר שמספיק זה מספיק", אמר אל-ג'ובייר לעיתונאים בפריז. "אף אחד לא רוצה לפגוע בקטאר. אבל היא חייבת להחליט אם היא הולכת בכיוון אחד או בכיוון השני. אני מקווה שעלות הנזק הכלכלי שייגרם לקטאר ישכנע אותה ללכת בכיוון הנכון. היא חייבת להפסיק לתמוך בארגונים כמו האחים המוסלמים וחמאס". אל-ג'ובייר הוסיף כי קטאר למעשה מערערת את הרשות הפלסטינית ואת מצרים על ידי תמיכתה בארגונים הללו וב"תקשורת העוינת" – כאשר הכוונה היא ככל הנראה רשת אל-ג'זירה.

 

אמיר כווית בג'דה לצד מלך סעודיה (צילום: מתוך הטוויטר) (צילום: מתוך הטוויטר)
אמיר כווית בג'דה לצד מלך סעודיה(צילום: מתוך הטוויטר)
 

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח הערב בטלפון עם אמיר קטאר, ואמר כי יש לשמור על היציבות במפרץ וכי הוא תומך בכל יוזמה לנסות ולפייס את המשבר האדיר בין הנסיכות לשכנותיה הערביות. הוא הוסיף כי צרפת תהיה מוכנה לתווך בין הצדדים.

 

במקביל הגיע אמיר כווית, סבאח אל-אחמד א-ג'אבר א-סבאח, לג'דה כדי להיפגש עם מלך סעודיה ולנסות לקדם פתרון למשבר עם קטאר. כווית הצליחה ליישב סכסוך דומה לפני כשלוש שנים, ולפני הגעתו לג'דה שוחח אמיר כווית גם עם מקבילו הקטארי תקווה שהוא לא ינקוט צעדים שעלולים להביא להסלמה.

 

מוקדם יותר היום התייחס הנשיא האמריקני דונלד טראמפ למשבר הדיפלומטי החריף בין קטאר למדינות המפרץ שמה שנראה כמו הבעת תמיכה בסעודיה וחברותיה. "במהלך הנסיעה האחרונה שלי למזרח התיכון אמרתי שם שלא יכול להיות יותר מימון של אידיאולוגיה קיצונית. מנהיגים הצביעו על קטאר – תסתכל!", צייץ הנשיא האמריקני.

 

בהמשך הוסיף בצמד ציוצים נוסף: "כל כך טוב לראות שהביקור הסעודי עם המלך ו-50 מדינות כבר משתלם. הם אמרו שהם ינקטו עמדה קשוחה בנוגע למימון קיצוניות, והכול הצביע על קטאר. אולי זה יהיה תחילתו של הסוף של אימת הטרור!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה
צילום: רויטרס
מומלצים