שתף קטע נבחר

מתבצרים בבית המכפלה: "הממשלה רוצה פתרון"

המתנחלים שפלשו לפני שבוע לבית בחברון במחאה על הסחבת בהליך הרכישה, עדיין שם. המגעים צוברים תאוצה, ולפי חוות הדעת האחרונות ייתכן שהם יישארו. בינתיים, ראש מועצת שומרון יוסי דגן עובר עם משפחתו לבניין

 

כמעט שבוע עבר מאז שכ-120 מתנחלים פלשו לבית המכפלה בחברון, במחאה על הסחבת בתהליך הרכישה של המבנה וההתנגדות של בג"ץ והמנהל האזרחי. מרגע ההתבצרות החלו מגעים קדחתניים למצוא פתרון.

 

כעת נראה שהמגעים בין המתנחלים המתבצרים לממשלה צוברים תאוצה, ועל פי חוות דעת משפטיות במשרד ראש הממשלה ובמשרד הביטחון יש אפשרות משפטית לאפשר להם להישאר בבניין - במקביל להמשך הליך הרכישה.

יוסי דגן בבית המכפלה (צילום: הרחיבי) (צילום: הרחיבי)
יוסי דגן בבית המכפלה(צילום: הרחיבי)

בית המכפלה בחברון ( צילום: אוהד צויגנברג) ( צילום: אוהד צויגנברג)
בית המכפלה בחברון( צילום: אוהד צויגנברג)

חוות הדעת עד כה קבעו שהשארת המשפחות בבניין אינה חוקית, אך בימים האחרונים הצטברו במשרדי הממשלה חוות דעת שקובעות ההפך - ויכולות לתת גושפנקא להשארת המשפחות גם בזמן הבירור להשלמה העסקה.

 

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע ואחד המתבצרים, אמר כי הוא וחבריו "מברכים את ראש הממשלה ואת שר הביטחון על כוונתם למצוא פתרון שישאיר את המשפחות בבית שנרכש כדת וכדין".

 ( צילום: אלכס קולומויסקי) ( צילום: אלכס קולומויסקי)
( צילום: אלכס קולומויסקי)

 ( צילום: אוהד צויגנברג) ( צילום: אוהד צויגנברג)
( צילום: אוהד צויגנברג)

לוינגר הוא חלק מקבוצה של כ-15 משפחות שנכנסו לבית ביום שלישי כחלק מהליך הרכישה של אנשי תנועת "הרחיבי". המתנחלים לא המתינו לאישור הרשמי של הוועדה לרישום ראשון, שטרם קבעה את חוקיות העסקה ופלשו לבית המכפלה.

 

היום אמור גם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, להגיע לבית המכפלה עם משפחתו, ומבטיח לשהות שם לפחות ללילה. "אני פונה לראש הממשלה לעצור את העוולה הזו בערב ט' באב, שבו אנו מציינים את חורבן הבית", קרא דגן. "אל תתן יד לחורבן נוסף", אמר בפנייתו.

 

אחרי הפלישה המקום הוכרז כשטח צבאי סגור. בקרב המתבצרים ישנה אופטימיות זהירה שבניגוד לפלישות הקודמות, הפעם ההתבצרות לא תסתיים בפינוי. ככל הנראה הם לא יפונו עד שתושג הסכמה מלאה עם הממשלה.

 

בינתיים מסרב משרד הביטחון לאפשר ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לערוך ביקור בבית בחברון, לאות תמיכה במתבצרים. ביטן הגיב בזעם: "חברת כנסת לא יכול לבקר בחברון? זו שערורייה. זכותי לבקר בחברון. אני מאוד מקווה שלא מדובר במדיניות מתגוננת ורופסת של משרד הביטחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים