שתף קטע נבחר

ירדן והפלסטינים על העברת שגרירות גואטמלה לירושלים: "צעד מביש, פרובוקציה"

שר החוץ של הרשות גינה את הצהרתו של הנשיא ג'ימי מוראלס: "הוא גורר את מדינתו לצד הלא נכון של ההיסטוריה". גם בירדן גינו. נתניהו: "עוד מדינות יעבירו את השגרירות לירושלים". האפיפיור פרנסיסקוס בדרשה לחג המולד: "נתפלל שדיאלוג יביא לפתרון שתי המדינות"

 

מחאה ברמאללה על ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. ארכיון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מחאה ברמאללה על ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. ארכיון(צילום: רויטרס)

 

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי גינה היום (ב') את כוונת גואטמלה להעביר את השגרירות שלה בישראל לירושלים. לדבריו מדובר בצעד המעיד על התעקשותו של נשיא ג'ימי מוראלס לגרור את מדינתו לצד הלא נכון של ההיסטוריה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם. גם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי גינה את החלטת נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. בחשבון הטוויטר שלו כינה א-ספדי את ההחלטה "פרובוקציה אבסורדית והפרה של החוק הבינלאומי". לדבריו של א-ספדי, "ירושלים היא בירתה הכבושה של פלסטין".

  

 

אל-מאלכי טען שמדובר ב"צעד מביש המהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי" שפוגע ברגשותיהם של כל הנוצרים והמוסלמים, והזכיר את קריאתו של האפיפיור להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים הפוגעים בסטטוס קוו ההיסטורי של ירושלים.

 

בפוסט שפרסם הלילה בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כתב מוראלס: "אזרחי גואטמלה היקרים, שוחחתי היום עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. שוחחנו על היחסים המצוינים של המדינות מאז שתמכנו בהקמתה. אחד הנושאים החשובים שעלו הוא העברת שגרירות גואטמלה לירושלים, ובכך אני מודיע כי הנחתי את אנשי השגרירות לתכנן את המעבר. שהאל יברך אתכם".

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי(צילום: EPA)

נתניהו ומוראלס, השיחה בין השניים הובילה להכרזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נתניהו ומוראלס, השיחה בין השניים הובילה להכרזה(צילום: AFP)
 

 

 
בישיבת סיעת הליכוד בצהריים סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחח עם נשיא גואטמלה שהורה להעביר את השגרירות לירושלים: "אני רוצה לומר לנשיא גואטמלה - אלוהים יברך אותך, ידידי ג'ימי מורלס, ואת מדינותינו. אנחנו מחכים לך כאן בירושלים. אמרתי לכם לאחרונה שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים ויודיעו על העברת השגרירות אליה. אז הנה השנייה, ואני אומר - יהיו עוד". נתניהו אמר כי "מחר נעביר את חוק ירושלים. בהמשך גם נעביר בהסכמה את חוק הלאום. חוקים חשובים".

 

ואילו האפיפיור פרנסיסקוס קרא בדרשת חג המולד שלו לנהל משא ומתן על פתרון שתי המדינות ולסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "בואו נתפלל שהרצון לנהל דיאלוג יתקיים בקרב הצדדים, ושיגיעו לפתרון שיאפשר דו-קיום בשלום של שתי מדינות בעלות גבולות מוסכמים", אמר האפיפיור בדברים שנשא בכנסיית פטרוס הקדוש בוותיקן.

 

זו הפעם השנייה שבה הוא מתייחס לירושלים מאז הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בעיר כבירת ישראל לפני כשלושה שבועות. ביום ההכרזה, ב-6 בדצמבר, קרא האפיפיור לכבד את הסטטוס-קוו בירושלים.

 

את שאר הדרשה הקדיש האפיפיור לתפילה לשלום ילדים באזורי עימות ברחבי העולם, וציין: "רוחות המלחמה נושבות בעולמנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מחאה ברמאללה על הצעד של הנשיא טראמפ
צילום: רויטרס
מומלצים