שתף קטע נבחר

הבית הלבן: טראמפ קרא את מסמך התגובה הדמוקרטי למזכר ה-FBI

דוברת הבית הלבן אמרה כי הנשיא עבר על המזכר שנכתב בתגובה למזכר הרפובליקני שמצביע על יחס מוטה של ה-FBI נגדו. על פי המזכר הדמוקרטי, היועץ לענייני חוץ בקמפיין טראמפ היה סוכן רוסי. טראמפ נדרש להחליט עד סוף השבוע אם לאפשר את פרסום המסמך לציבור

נדרש לקבל החלטה עד סוף השבוע. טראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
נדרש לקבל החלטה עד סוף השבוע. טראמפ(צילום: AP)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא הערב (ג') את המזכר הדמוקרטי, שנכתב בתגובה למזכר הרפובליקני שמצביע על יחס מוטה של ה-FBI נגד הנשיא. כך מסר הבית הלבן. על פי המזכר הדמוקרטי, היועץ לענייני חוץ בקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות, קרטר פייג', היה סוכן רוסי.

 

ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני הצביעה אתמול בעד פרסום המזכר. עם זאת, פרסום המזכר לציבור נתון להחלטתו של הנשיא טראמפ - והוא נדרש לקבל את החלטתו תוך חמישה ימים - כלומר, עד סוף השבוע. אדם שיף, הדמוקרטי הבכיר בוועדת המודיעין, אמר לאחר ההצבעה אתמול כי "לטראמפ יהיה קשה מאוד למנוע את פרסומו של המזכר".

 

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי טראמפ נפגש הערב בעניין המזכר הדמוקרטי עם המשנה לתובע הכללי של ארה"ב, רוד רוזנשטיין. לדבריה, אנשיו של טראמפ עוברים על המסמך ויתדרכו אותו לגבי מסקנותיהם ברגע שהם יסיימו זאת.

 

 

המזכר, שנכתב על ידי ג'רולד נדלר, חבר בכיר בוועדת החוקה של בית הנבחרים מטעם הדמוקרטים, מהווה מסמך תגובה למזכר שפירסמו הרפובליקנים. סיווגו של המסמך הרפובליקני הוסר על ידי טראמפ, אשר קבע כי ה-FBI הפר נהלים בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, ושהצווים למעקב נגד פייג' הושגו באופן לא חוקי.

"היה סוכן רוסי". קרטר פייג' (צילום: AP) (צילום: AP)
"היה סוכן רוסי". קרטר פייג'(צילום: AP)

במזכר שחיבר חבר הקונגרס הרפובליקני דווין נונס נטען, בין השאר, שגורם רשמי ב-FBI הודה בשיחה עם חברי קונגרס שכדי להשיג צו מעקב אחרי פייג' השתמשו ה-FBI ומשרד המשפטים גם במידע שאסף סוכן המודיעין הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, מתנגד של טראמפ. לפי המזכר, התחקיר שערך סטיל על קשרים לכאורה בין טראמפ לרוסיה מומן בחלקו על ידי הוועידה הלאומית הדמוקרטית ועל ידי הקמפיין של הילרי קלינטון, יריבתו של טראמפ במרוץ לנשיאות, והוא שימש בסיס משמעותי לטענות שהוצגו בבקשה להוצאת צו המעקב.

 

הרפובליקנים טענו כי אסור היה שאיסוף מידע על ידי מקור מוטה כמו סטיל ישמש בסיס לצו המעקב, והדגישו כי המידע הזה כלל טענות שלא הוכחו. לדבריהם, בספטמבר 2016, חודשיים לפני הבחירות, אף אמר סטיל לגורם בכיר במשרד המשפטים כי הוא "משתוקק למנוע מטראמפ להיבחר לנשיאות". במזכר נכתב כי למרות זאת, ראשי ה-FBI ומשרד המשפטים אישרו להגיש את הבקשה לצו תוך התבססות על המידע שהביא סטיל, וכי בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות הייתה אם כן "הפרה מדאיגה של התהליך המשפטי".

עותק של המזכר שפרסמו הרפובליקנים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עותק של המזכר שפרסמו הרפובליקנים(צילום: רויטרס)

"קרטר פייג' היה סוכן של מדינה זרה אם לא יותר מזה", נכתב במסמך התגובה הדמוקרטי. "משרד המשפטים חשב כך, שופט פדרלי הסכים והיה קונצנזוס מוחלט שנתמך בעובדות ובראיות. הממשלה הרוסית ניהלה קמפיין מקיף כדי לפגוע בטוהר הבחירות. ל-FBI יש מחויבות לבדוק את הדברים".

 

נדלר ממשיך לכתוב: "שום דבר לגבי המימון שקיבל סטיל או דעותיו על טראמפ יכולים להעיד על אמינותו בנוגע לעבודתו. המזכר הרפובליקני לא נותן לנו שום סיבה לערער על החלטות בית המשפט או לפקפק בכך שפייג' פעל בשירות רוסיה עוד על רקע העובדה שהצהיר בעצמו כי היה בקשר עם גורמים רוסיים. סטיל הוא מומחה עולמי בפשע המאורגן ברוסיה ועבודתו הייתה לחשוף את הדברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים