שתף קטע נבחר

בקשת ההסגרה מאוסטרליה: המורה נשלחה לאשפוז פסיכיאטרי

בדיון בבית המשפט נקבע כי פסיכיאטר מחוזי יערוך בדיקה בנוגע למצבה הנפשי. בדיון הוצג תיעוד של האישה הולכת לקניות לבדה. עורך דינה: "כל חולה נפש יכול לעשות זאת"

 

 

 

תושבת השומרון, שמבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע עבירות מין בשלוש אחיות בעת ששימשה מורה ומנהלת שלהן, תישאר במעצר בתנאי אשפוז פסיכיאטרי עד להחלטה אחרת. הדיון הבא בעניין נקבע ליום רביעי הבא. כך נקבע הבוקר (יום ד') בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים.

החשודה בבית המשפט (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
החשודה בבית המשפט(צילום: אוהד צויגנברג)
 

בשנת 2014 הגישה אוסטרליה בקשת הסגרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, אך לאחר שנתיים הופסקו ההליכים בשל מצבה הפסיכיאטרי של המורה, והיא שוחררה למעצר בית תוך טיפול ומעקב פסיכיאטרי. בהחלטה קודמת קבע בית המשפט המחוזי כי האישה תטופל במרפאת הפסיכיאטר המחוזי בירושלים וכי אחת לחצי שנה תתכנס ועדה פסיכיאטרית על מנת להעריך את מצבה. מאז הוועדה התכנסה עד כה שלוש פעמים ובכל הפעמים קבעה כי היא עודנה בלתי כשירה לעמוד לדין.

 

 

השבוע נעצרה האישה על ידי משטרת ש"י, ובדיון שנערך הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים ביקש עו"ד מתן עקיבא מפרקליטות המדינה לחדש את הליכי ההסגרה. עו"ד עקיבא הציג סרטונים מדצמבר האחרון, שבו האישה תועדה כשהיא הולכת לקניות לבדה, מדברת בטלפון ונכנסת לדואר - פעולות המעידות על כך שמצבה הנפשי טוב מכפי שתואר בעבר על ידי בני משפחתה, שתיארו אישה שנמצאת במיטה רוב הזמן וממעטת בשיחות.

 

נציג הפרקליטות טען כי התנהגותה מעלה חשד להתחזות בפני הגורמים הפסיכיאטריים ועל כן מבקשת המדינה לעצור את האישה, לשלוח אותה לבדיקה אצל פסיכיאטר מחוזי אחר ולחדש את הליכי ההסגרה.

 

סניגורה של האישה, עו"ד יהודה פריד, התנגד למעצר ואמר כי הטענה שהיא התחזתה בפני הפסיכיאטר היא השמצה. הוא הסכים לבדיקה פסיכיאטרית, אך לא בתנאי מעצר, שכן לדבריו האישה עברה התקף פסיכוטי בעקבות מעצרה. במהלך הדיון המורה לא הפסיקה לרקוע ברגליה בעצבנות.

 

השופט רם וינוגרד קבע כי "בטרם תינתן החלטה סופית בבקשת ההסגרה יש להורות לפסיכיאטר המחוזי לערוך בדיקה בנוגע למצבה הנפשי. לצורך זה תועבר המורה לאשפוז פסיכיאטרי בתנאי מעצר".

 

לאחר הדיון התייחס עו"ד פריד לסרטונים שהוצגו בדיון: "אלו דברים שלטעמי חולה נפש של במצב פסיכוטי יכול לעשות, אבל לא אני קובע, אלא הפסיכיאטר המחוזי יקבע מה מצבה הנפשי. אם מדובר שלא מדובר בהתחזות, אלא במצב נורמלי של חולת נפשי, אז כל ההליך בטל".

 

מני ווקס, יו"ר ארגון קול ועוז שמסייע לקרבנות תקיפה מינית ומלווה את הנפגעות, אמר בתום הדיון: "מבחינתנו זה המצב הכי טוב שיכולנו לקוות כי האישה לא תסתובב חופשי וזה הדבר שהכי הטריד אותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
החשודה הבוקר בבית המשפט
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים