שתף קטע נבחר

טראמפ: "בלי נשקים בבית ספר – יגביר את הסכנה"

נשיא ארה"ב לא מוותר על הרעיון שלו לחמש מורים. "אי אפשר להכריז על בתי הספר כשטח נקי מכלי נשק", אמר טראמפ. הוא תקף את הממשל הקודם על הסכם הגרעין עם איראן ("ג'ון קרי – המתווך הגרוע ביותר") והתבדח על שיערו

 

"נשקים למורים ולמאמני קבוצות הספורט בבתי הספר". זה מה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ רוצה לראות בבתי הספר בארה"ב בעקבות הטבח בפלורידה בשבוע שעבר ושב על אמרתו כי יש לחמש מורים. בנאום בכינוס ארגון הפעולה הקונסרבטיבי (CPAC) במרילנד אמר טראמפ: "הפיכת בתי הספר לשטח נקי מכלי נשק רק יגביר את הסכנה לתלמידים".

 

"הגיע הזמן להפוך את בתי הספר למטרות קשות יותר עבור אנשים שרוצים לפגוע באחרים. אנחנו לא רוצים שזה יקרה והגיע הזמן שמורים יישאו נשק באופן סמוי כדי להגן על עצמם ועל התלמידים", הוסיף טראמפ.

 

הנשיא האמריקני מתח ביקורת על סגן השריף סקוט פטרסון שהתפטר לאחר שהתברר שהוא לא נכנס להתעמת עם היורה ניקולס קרוז שרצח 17 בני אדם. "הוא פחדן. לא היה לו אומץ למנוע את מה שבלסוף קרה", אמר טראמפ.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

רגע של בדיחות דעת (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רגע של בדיחות דעת(צילום: רויטרס)
 

עם זאת, הנשיא האמריקני הבהיר כי יש צורך ברפורמה בנושא נשק. "הגיע הזמן לעשות מעשה. שמעתי עד עכשיו דיבורים, אבל עכשיו הגיע זמן מעשים", הבהיר טראמפ. על רקע הדברים, מושל פלורידה ריק סקוט אמר כי יעלה את הגיל המותר במדינתו לרכישת נשק ל-21. הוא קרא גם להצבת שוטר בכל בית ספר ציבורי.

 

מלבד ענייני נשק, טראמפ נאם גם על נושאים אחרים. הוא התייחס להכרתו בירושלים כבירת ישראל על רקע דברי גורמים אמריקנים כי השגרירות תעבור לירושלים עוד בחודש מאי הקרוב. הוא גם תקף את הממשל האמריקני הקודם בראשות ברק אובמה על כך שחתם עם איראן על הסכם הגרעין. "ג'ון קרי היה המתווך הגרוע ביותר שראיתי בחיי", לגלג טראמפ על קרי. "אני לא הייתי חותם הסכם עם מדינה שקוראת 'מוות לאמריקה'".

 

החלק המשעשע של הנאום הגיע כבר בתחילתו כשטראמפ התבדח על שיערו הדליל. "הייתי מאוד רוצה לשמוע את מה שהאיש בתמונה יגיד", אמר טראמפ על תמונתו שלו ואז הצביע על שיערו לקול הצחוק מהקהל. "אני עובד מאוד קשה כדי להסתיר את הנקודות הקירחות האלה", התבדח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ מראה את שיערו
צילום: רויטרס
מומלצים