שתף קטע נבחר

הפסקת האש בסוריה: בוקר של ירי בפרברי דמשק

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה הקוראת להפסקת אש בת 30 יום בעקבות שבוע של 500 הרוגים בסוריה. תושבים מדווחים על רגיעה יחסית, אבל הפצצות וירי פגזים נמשכים מעת לעת - ומטוסים עדיין חגים בשמיים

פחות מ-24 שעות אחרי שמועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה הקוראת להפסקת אש "ללא דיחוי" בסוריה – התחדשו הבוקר (יום א') ההפצצות של משטר אסד במזרח רוטה שבפרברי דמשק, האזור שבלחימה בו בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-500 בני אדם, בהם יותר מ-100 ילדים. למרות חידוש ההפצצות, פעילי אופוזיציה ותושבים בדמשק וסביבתה אומרים כי הבירה ופרבריה שקטים יחסית מאז הקריאה להפסקת אש.

 

הרס במזרח רוטה בעקבות הפצצות המשטר בסוף השבוע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הרס במזרח רוטה בעקבות הפצצות המשטר בסוף השבוע(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

ארגון Syrian Observatory for Human Rights, המדווח על הנעשה בסוריה באמצעות רשת של מודיעים ונחשב אמין, דיווח כי הבוקר אירעו לפחות שתי הפצצות באזור דוּמה הסמוכה לדמשק. בשלושה אזורים ליד דמשק אירע ירי רקטות ופגזים. כתב סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווח כי שמע קולות ירי.

 

מאז אומצה ההחלטה לא דווח על הרוגים בסוריה. בבירה דמשק עצמה מדווחים פעילים על שקט יחסי, ואומרים כי התנועה ברחובות רבה יותר מאשר בימים הקודמים.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

פעיל האופוזיציה אנאס א-דימשקי, הנמצא ברוטה, סיפר כי הלילה האחרון היה שקט יחסית, אך ציין כי מטוסים מאוישים ומל"טים עדיין טסים בשמי האזורים שבחזקת המורדים. אזור רוטה הוא האזור האחרון בשערי דמשק שעדיין נמצא בשליטת המורדים, ומאז 18 בפברואר מתנהל בו מבצע צבאי גדול של המשטר.

 

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011 נהרגו בה יותר מ-340 אלף בני אדם, ומיליונים נעקרו מבתיהם. בשנים שעברו מאז נקבעו כמה הפסקות אש. חלקן קרסו בתוך שעות או ימים, וחלקן שרדו כמה שבועות ואפשרו סיוע הומניטרי לתושבים הנצורים.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אמש הצביעה מועצת הביטחון של האו"ם בעד הצעת החלטה הדורשת הפסקת אש בת 30 יום בסוריה שתחל "ללא דיחוי". מטרתה של הפסקת האש היא לאפשר פינוי של אזרחים מאזורי הקרבות והענקת סיוע הומניטרי.

 

החלטת המועצה התעכבה כיוון שרוסיה, בעלת בריתה של סוריה, טענה שהפסקת אש מיידית - כפי שרצו יוזמות ההצעה, שבדיה וכוויית - אינה ריאלית. ההצבעה על הפסקת האש אמורה הייתה להיערך כבר ביום חמישי, אך נדחתה לאתמול והתאפשרה רק לאחר פשרה בין הצדדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
היום לא דווח על הרוגים. פרברי דמשק
צילום: AFP
מומלצים