שתף קטע נבחר

אלוביץ' וחפץ ערערו על מעצרם: "לא היה כדבר הזה בישראל"

תיק 4000: אחרי שבית משפט השלום בתל אביב הורה להאריך שוב את מעצרם של בעל השליטה בבזק ויועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה, פנו פרקליטי השניים לבית המשפט המחוזי בעיר: "נחשף כי הליכי המעצר בעניינם תואמו, המשכו פוגע פגיעה אנושה בתחושת הצדק"

 

 

שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק, וניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגישו הערב (יום ב') ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת בית משפט השלום בעיר להאריך את מעצרם בתיק 4000 עד יום ראשון הקרוב. פרקליטי החשודים הזכירו בערר קטע מהשיר "על השחיטה" של חיים נחמן ביאליק: "ואם יש צדק - יופע מיד". הדיון בעניינם יתקיים מחר בסביבות השעה 09:00.

 

בבקשת הערר שהגישו פרקליטיהם של אלוביץ' וחפץ, ירון קוסטליץ' וז'ק חן, הוזכרה פרשת תכתובת המסרונים שנחשפה אתמול בין השופטת המושעית מהדיונים בתיק, רונית פוזננסקי-כץ, לחוקר רשות ניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט. "לא היה כדבר הזה במדינת ישראל. אין חולק, כי אתמול נחשף כי הליכי המעצר בעניינם של העוררים תואמו, כך ממש, בין נציג היחידה החוקרת לבין השופטת. מדובר בפגם חמור היורד לשורש חוקיות מעצרם של העוררים, ומחייב את שחרורם לאלתר בשל דוקטורינת ההגנה מן הצדק".

אלוביץ', חפץ וקמיר (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ) (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
אלוביץ', חפץ וקמיר(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)

עוד ציינו פרקליטיהם של אלוביץ' וחפץ כי "אין חולק כי מעצרם של העוררים עד עתה, התגלה כמעצר בלתי חוקי, כשהמשכו פוגע פגיעה אנושה בתחושת הצדק. לא ייתכן כי שופטת בישראל תסכם על 'מתווה' עם תובע, תסכים מראש ולפני דיון להארכות מעצר, אך בסופו של יום, המשיבה תבקש את הארכת מעצרם של העוררים. הדבר עומד בניגוד לדוקטורינת ההשתק השיפוטי".

 

בסיכום בקשת הערר צוין כי "שחרורם של העוררים מחויב לאור זיהומם הקשה של הליכי המעצר בעניינם, באופן שאינו ניתן עוד לריפוי אלא על ידי שחרורם ממעצר. בית המשפט הנכבד מתבקש לקבל את הערר, לבטל את החלטת בית משפט השלום, ולהורות על שחרורם של העוררים לחלופת מעצר".

 

"לא ניתן לשחרר לחלופת מעצר" 

השופט עלאא מסארווה, שהחליף את השופטת רונית פוזננסקי-כץ בתיק בבית משפט השלום,קבע מוקדם יותר כי "בסופו של יום, גם אם נפלו פגמים בהליך המשפטי על בית המשפט לקבוע אם ניתן לשחרר לחלופת מעצר. כרגע לא ניתן לשחרר לחלופת מעצר".

 

"לאור הנסיבות החריגות, בחנתי בעצמי את התשתית הראייתית, עיינתי בכל התשתית הראייתית וכן בחומרים שהוגשו לבית המשפט וכן בחומרים נוספים", קבע השופט שציין כי "בנוסף, הפניתי שאלות בכתב לנציגי היחידה החוקרת. מדובר בחומרי חקירה רבים בה מעורבים חשדים רבים שנעשו על ידי נושאי תפקידים בכירים".

השופט מסארווה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השופט מסארווה(צילום: מוטי קמחי)

השופט הוסיף: "קשה להמעיט בחומרת הפרשה, החשש הסביר עלה לפני גל המעצרים הנוכחי". מסארווה ציין כי ניתן לומר בביטחון מלא כי החשד לגבי המעורבים גבר עם הזמן. "כידוע, בעבירות מעין אלה קיים חשש לשיבוש. החשודים שנותרו במעצר הם המרכזיים שנמצאים בלב הפרשה".

 

מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שחשוד בפרשה בתיווך לשוחד, הוארך עד יום רביעי. ארבעה חשודים נוספים בתיק 4000, שהופיעו בהתכתבות של השופטת פוזננסקי-כץ, שוחררו בצהריים ממעצר. מנכ"לית בזק סטלה הנדלר שוחררה למעצר בית של שבוע. סמנכ"ל הפיתוח של בזק עמיקם שורר שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. איריס אלוביץ', רעייתו של שאול, שוחררה גם היא למעצר בית. גם בנם אור שוחרר ממעצר אחרי שבוע.

 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לטענות הפרקליטות כי אלוביץ' קיבל לכאורה סכומי שוחד הנאמדים בכמיליארד שקלים כי "אין שחר לטענות נגד ראש הממשלה נתניהו. כל החלטותיו התקבלו בצורה עניינית והן מבוססות על גורמי המקצוע, ועדות מקצועיות והייעוץ המשפטי. כפי שמשרד המשפטים עצמו דיווח למבקר המדינה: 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'".

 

עוד נמסר מטעם נתניהו כי "האמת לא מפריעה למסע ההכפשה נגד ראש הממשלה. מיום ליום מנפחים את המספרים: בהתחלה עשרות מיליונים, אחר כך מאות מיליונים, היום מיליארד ומחר טריליון. אבל סופה של האמת לנצח והאוויר החם יצא גם מהבלון הזה - כי לא היה כלום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אלוביץ' וחפץ
צילום: רויטרס
מומלצים