שתף קטע נבחר

קים בפגישה עם המשלחת מסיאול: "לכתוב מחדש את ההיסטוריה"

שליט צפון קוריאה נפגש עם הגורמים הבכירים ביותר מדרום קוריאה מאז שנכנס לתפקידו בשנת 2011. הבכירים העבירו לקים מכתב מהנשיא מוּן - ועל פי הדיווחים הצליחו לחתום על הסכם ראשוני לקראת המו"מ

 

לחיצת ידיים אופטימית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לחיצת ידיים אופטימית(צילום: רויטרס)

הרודן מתרכך? שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר הלילה (ג') למשלחת הבכירים מדרום קוריאה כי ברצונו לקדם את שיחות הפיוס ככל האפשר. סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA דיווחה כי קים קרא להדק מחדש את הקשרים בין המדינות וקרא "לכתוב מחדש את ההיסטוריה של האחדות הלאומית בקוריאה".

 

עוד דווח כי הבכירים מסיאול העבירו לקים מכתב מנשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, שמעוניין לכנס ועידה בעניין הפיוס - וקים הורה לנקוט "צעדים פרקטיים". הצדדים דנו באפשרות לדלל את הפעילות הצבאית של דרום קוריאה בחצי האי, וחתמו על הסכם ראשוני שפרטיו לא נחשפו.

קים ג'ונג און והמשלחת מדרום קוריאה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און והמשלחת מדרום קוריאה(צילום: רויטרס)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

דובר לשכת הנשיאות של דרום קוריאה מסר כי הבכירים פגשו את אחותו של המנהיג, קים יו ג'ונג, את אשתו ובכירים נוספים. הדובר הוסיף כי מטרת המשלחת היא בראש ובראשונה פירוק של צפון קוריאה מנשק גרעיני וחתימה על הסדר קבע.

 

משלחת הבכירים הדרום קוריאניים, שהגיעה אתמול לפיונגיאנג, מנהלת עם בכירי המשטר המבודד מגעים לקראת שיחות אפשריות עם ארצות הברית. מדובר בגורמים הבכירים ביותר שנפגשו עם קים ג'ונג און מאז שירש את תפקידו מאיבו המנוח קים ג'ונג איל לפני שבע שנים.

 

במשרד ההגנה האמריקני, הפנטגון, ציינו כי הם עוקבים אחר ההתפתחויות ב"אופטימיות זהירה". האמריקנים הבהירו לקים כי המשא ומתן לא ייערך ללא פירוקה מנשק גרעיני - אך בפיונגיאנג מסרבים לדון באפשרות.

 

הגישושים בין המדינות החלו בתקופה שלפני אולימפיאדת החורף, ואחרי חודשים ארוכים של התגרות מצד קים ג'ונג און לנשיא טראמפ - נראה כי המדינות הולכות לפתרון דיפלומטי. על אף העלבונות שמנהיגי המדינות הטיחו אחד בשני, משרדי החוץ דבקו בפתרון דיפלומטי למשבר בחצי האי ולאיומי המשטר לשגר טילים לעבר ארה"ב. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קים ג'ונג און וראש המשלחת מדרום קוריאה
צילום: רויטרס
מומלצים