שתף קטע נבחר

מגייסים באמצעות משחק מחשב: טקטיקת חיזבאללה

דימוי הגנה על קברים "קדושים", טיהור טריטוריות מנוכחות דאעש והתנקשות בבכירים: הארגון השיעי הלבנוני החל בהפצת משחק מחשב לילדים כדי לנסות ולגייסם לשורותיו. העלות - 5 דולר

 

 

הנשק החדש של חיזבאללה נגד דאעש ? הארגון השיעי מלבנון הפיץ לאחרונה משחק מחשב המיועד לילדים ולנערים, שבנוי מכמה שלבים וממשימות, הכוללים הגנה על קברים "קדושים", טיהור טריטוריות מנוכחות דאעש במטרה למנוע ירי רקטות - והתנקשות בבכירים האחראים להפעלת מחבלים מתאבדים. שיאו של המשחק מגיע ב"קרב על המולדת" באזור בעל בק בלבנון. צפו בקטע קצר מהמשחק, שהועלה ליוטיוב.

 

המשחק, הקרוי "הגנה קדושה: מגנים על המולדת והאתרים הקדושים", נפתח במילים הבאות: "לא מדובר במשחק גרידא, אלא בתיעוד אחד השלבים הקדושים ביותר במאבק נגד הכופרים והמזימה הציונית-אמריקנית; מטרתו להנציח את החללים הרבים שנפלו למען המאבק". לרגל הפצת המשחק החדש, הקים הארגון אתר אינטרנט ייעודי עם ארכיון של המשחקים הקודמים שמכוונים נגד חיילי צה"ל.

משחק מחשב של חיזבאללה נגד דאעש ()
 

בארגון הוסיפו כי "המערב פועל ללא הרף" לטשטש את הזהות המוסלמית של הדור הצעיר בכדי "להשמיד את ערכינו ולגרום לנו להתעלם מהבעיות האמיתיות שלנו".

 

במקביל, דו"ח חדש שמפרסם המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי הרצליה, בראשות פרופ' בועז גנור, מנתח את המשחק ואת המסרים המועברים באמצעותו. במאמר שפרסם הארגון באחרונה, הודגש כי מטרת המשחק הינה "להטמיע בלבבותיהם של צעירי לבנון השיעים מודעות קולקטיבית לזהות, התרבות וההיסטוריה שלהם כמוסלמים".

משחק מחשב של חיזבאללה נגד דאעש ()

 

המשחקים הקודמים: "קרבות עם חיילי צה"ל"

זו אינה הפעם הראשונה שארגון טרור עושה שימוש במשחקי מחשב בכדי לקדם את האידאולוגיה הרצחנית שלו בקרב ילדים ונערים. למשחק שמפיץ עתה חיזבאללה קדמו משחקים אחרים - שהפיצו בעבר גם חמאס ודאעש. במסגרת המאמצים לקדם את מכירת המשחק, פתח הארגון בקמפיין שיווקי נרחב ביוטיוב, טוויטר ופייסבוק והוא זמין למחשב ולסמארטפון בעלות של 5 דולר. משחקים קודמים שהפיץ חיזבאללה בשנים 2000 ו- 2006 דימו קרבות נגד צה"ל המתרחשים בעת הנסיגה מלבנון ובמהלך מלחמת לבנון השנייה.

 

ד"ר מיכאל ברק, חוקר במכון למדיניות נגד טרור ומחבר הדו"ח, מסביר כי חיזבאללה מנצל את משחק המחשב בכדי להזהיר את בני הדור הצעיר מפני הסכנות והאיומים הניצבים בפניהם. זאת, בנוסף להידוק ההזדהות שלהם עם מטרות הארגון וחיזוק ההכרה שלהם בארגון כמובילי המאבק למען הגנה על השיעים ואתריהם הקדושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים