שתף קטע נבחר

משטרת גרמניה עצרה את נשיא קטלוניה המודח

קרלס פוג'דמון נעצר לאחר שחצה את הגבול מדנמרק. המנהיג הקטלאני מבוקש בספרד בגין המרדה בעקבות הכרזתו החד-צדדית על עצמאות קטלוניה

נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון (צילום: EPA)
נעצר עם כניסתו לגרמניה. נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון(צילום: EPA)

 

נשיא קטלוניה לשעבר, קרלס פוג'דמון, נעצר על ידי משטרת גרמניה בגבול עם דנמרק. כך הודיע היום (יום א') עורך דינו של הפוליטיקאי הקטלאני הנמלט שמבוקש בספרד בגין המרדה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

עורך דינו של פוג'דמון, חומה אלונסו-קואווייס, אישר לסוכנות הידיעות AP שמשטרת גרמניה עצרה את המנהיג הקטלאני אחרי שחצה את הגבול מדנמרק ושהוא נמצא כרגע בתחנת המשטרה. משטרת גרמניה פרסמה הודעה שבה אישרה שהנשיא הקטלאני לשעבר נמצא בידיה.

 

תומכי עצמאות קטלוניה בברצלונה (ארכיון) (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תומכי עצמאות קטלוניה בברצלונה (ארכיון)(צילום: AFP)

פוג'דמון עשה את דרכו לבלגיה, שאליה ברח לאחר כישלון ממשלתו באוקטובר 2017 להכריז חד-צדדית על עצמאות מספרד. בית המשפט העליון בספרד פרסם ביום שישי צו מעצר חדש לפוג'דמון בעת שזה ביקר בפינלנד. צווי מעצר נוספים הוצאו לחמישה בדלנים קטלאנים נוספים. שופט בית המשפט העליון פבלו לארנה גם פסק שפוליטיקאים בדלנים נוספים מקטלוניה יואשמו בהמרדה, מעילה ואי ציות למדינה לאחר שהיו מעורבים בארגון ההצבעה בפרלמנט הקטלאני בעד עצמאות מספרד.

 

בסוף השבוע הפגינו אלפי בני אדם ברחבי קטלוניה נגד צווי המעצר שהוציא בית המשפט העליון. פוג'דמון עזב את פינלנד לאחר שהתברר לו שספרד ביקשה להסגיר אותו לידיה. אם יורשע בעבירות המיוחסות שלו הוא עשוי לקבל עונש של עד 30 שנות מאסר. "הנשיא נסע לבלגיה כדי להעמיד את עצמו, כמו תמיד, לרשות הצדק הבלגי", אמר חואן מריה פיקה, דוברו של פוג'דמון לסוכנות הידיעות רויטרס.

 

קטלוניה היא אזור עשיר שיש לו שפה משלו, תרבות משלו ותנועה פוליטית תוססת הקוראת להיפרדות מספרד. בשנים האחרונות התחזקה התנועה הזו. לפני מאות שנים הייתה קטלוניה מדינה עצמאית, ואז סופחה לתחום אחריותו של השלטון המרכזי בספרד. בעשורים האחרונים היא נהנית מאוטונומיה לא מועטה, אבל עדיין נחשבת לחלק אינטגרלי מספרד.

 

90 אחוזים  מהמשתתפים במשאל העם באוקטובר 2017 הצביעו בעד היפרדות מספרד, אבל התוצאה הזו לא שיקפה את הלך הרוח הכללי בחבל: רוב המתנגדים לעצמאות נמנעו מהגעה לקלפיות, ולפי סקרים שיעור התומכים בעצמאות בחבל עמד על כ-50 אחוזים. משאל העם שנערך בקטלוניה גרם למשבר החוקתי הקשה ביותר שידעה ספרד זה עשרות שנים, ונחשב למבחן פוליטי גדול לראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, איש המפלגה השמרנית, שנקט עמדה נוקשה בעניין. מחוץ לקטלוניה רוב הספרדים מתנגדים בתוקף ליציאת קטלוניה לעצמאות. בסוף אוקטובר הכריז הפרלמנט הקטלאני על עצמאות חד-צדדית מספרד, והממשל המרכזי במדריד הגיב מיד, החיל שלטון ישיר על קטלוניה - כלומר שלילת האוטונומיה הקטלאנית - ועצר פוליטיקאים קטלאנים שהיו מעורבים בהכרזת העצמאות החד-צדדית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים