שתף קטע נבחר

מתיאו בן 27, והוא ראש המדינה הצעיר בעולם

סן מרינו הקטנטנה תציב בראשה ב-1 באפריל את מתיאו צ'אצ'י, משפטן עם חברה בת 22, הערצה לאובמה - וחלומות על כדורגל

הרפובליקה הקטנטנה של סן מרינו תשבור בחודש הבא שיא כשתציב על כיסא ראש המדינה בחור בן 27 בסך הכול – מתיאו צ'אצ'י. הוא יהיה אחד משני המושלים של סן מרינו, בצוותא עם סטפנו פלמיירי.

מתיאו צ'אצ'י מושל סן מרינו רק בן 27 ()
מתיאו צ'אצ'י. מעריץ את אובמה, מעריך את רנצי

סן מרינו היא מובלעת המוקפת כולה על-ידי איטליה. חיים בה קצת יותר מ-33 אלף איש, לשם השוואה – פחות מאור יהודה וקצת יותר מדימונה. הפרלמנט של סן מרינו הוא "המועצה הגדולה והכללית", וחברים בו 60 איש. הבחירות אליו נערכות בכל חמש שנים, ומדי שישה חודשים בוחר הפרלמנט מתוך חבריו שניים שיתפקדו כמושלים.

 

מושלי סן מרינו מחזיקים בתואר "ראש המדינה" ו"ראש הממשלה", והם נבחרים משתי מפלגות יריבות כדי לשמור על איזון שלטוני. אחרי חצי שנה – הם מוחלפים. צ'אצ'י הצעיר, בוגר לימודי משפטים, משתייך למפלגת Movimento Civico 10.

מתיאו צ'אצ'י מושל סן מרינו רק בן 27 ()
גם החברה פוליטיקאית. צ'אצ'י

בראיונות שנתן בימים האחרונים לתקשורת האיטלקית סיפר צ'אצ'י כי הוא מעריץ את פועלו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ומזדהה גם עם מהלכיו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, איש השמאל המתון מתיאו רנצי. "התשוקה שלי לפוליטיקה התעוררה כבר כשהייתי נער", העיד, וציין כי גם זוגתו – בת 22 – היא פוליטיקאית ברשימה של מפלגתו.

 

צ'אצ'י הוא אוהד קבוצת הכדורגל של מילאן ורואה בנבחרת הכדורגל של סן מרינו שגרירה חשובה של ארצו. סן מרינו היא באופן מסורתי אחת הנבחרות החלשות באירופה, ובמפגש האחרון שלה עם נבחרת ישראל, במוקדמות אליפות אירופה בשנת 2000, ניצחה ישראל ברמת גן 0:8. במשחק הראשון בין השתיים באותו טורניר ניצחה ישראל בסן מרינו 0:5.

 

רק בשנה שעברה בחרה אוסטריה בסבסטיאן קורץ, בסך הכול בן 31, לקנצלר שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתיאו צ'אצ'י. לחצי שנה - המדינה שלו
מומלצים