שתף קטע נבחר

בכיר בצה"ל: "הבתים שלא שופצו בעזה עוד יידעו את נחת זרוענו"

את הדברים אמר ראש מטה זרוע היבשה בצה"ל, תא"ל איתי וירוב, במפגש לחניכי מכינה קדם צבאית: "כל יום שעובר מקרב אותנו למערכה הבאה". במקביל, ל-ynet נודע כי בצה"ל הוחלט להציב לוחמים בשערי הכניסות ליישובים צמודי גדר מחשש לצעדה מעזה ביום שישי

 

 

תת-אלוף איתי וירוב, ראש מטה זרוע היבשה, ובעבר מפקד אוגדת עזה, נפגש הבוקר (ב') עם חניכי המכינה הקדם צבאית "יונתן" מקיבוץ עלומים. וירוב סקר בפניהם על אודות המצב ברצועה ואמר: "כל יום שעובר מרחיק אותנו מהמערכת הקודמת, אבל מקרב אותנו למערכה הבאה וזה רק עניין של זמן".

 

הוא הוסיף כי "שילמנו מחירים כבדים בצוק איתן. לא צריך להיות איש צבא דגול או איש מודיעין בקיא כדי לדעת שהשדות האלה עוד יידעו את הקונוסים של הטנקים וחיילי הרגלים עוד ירוצו פה לגדר והבתים שעדיין לא שופצו בעזה מהמערכה האחרונה עוד יידעו את נחת זרוענו במערכה הבאה".

 

לדבריו, "אז איך מודדים כאן ניצחון? הניצחון לא נמדד בטנקים ולא נמדד בכיבושים. הוא נמדד בגובה החיטה ובכמות היבול שמוציאים משדות תפוחי האדמה או הגזר או הבוטנים. אנחנו נמצאים 800 מטרים מגבול גדר המערכת וממפעלי המנהרות הענקיים של עזה, ואנחנו עדיין כאן, אז זה הניצחון".

מפגש תא
תא"ל איתי וירוב עם חניכי המכינה הקדם צבאית(צילום: מתן צורי)

חיילים בעוטף עזה (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
חיילים בעוטף עזה(צילום: בראל אפרים)

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: רויטרס)
התרגיל הצבאי של חמאס(צילום: רויטרס)

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: EPA)
הזרוע הצבאית של חמאס הפגינה יכולות(צילום: EPA)

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: AFP)
רקטות שוגרו לים במהלך התרגיל(צילום: AFP)

הזרוע הצבאית של חמאס (צילום: EPA)
שיגור רקטות על-ידי הזרוע הצבאית של חמאס(צילום: EPA)

בתוך כך, לקראת ההפגנות הצפויות בסוף השבוע הקרוב בגבול, במה שמכונה "צעדת המיליון", ל-ynet נודע כי צה"ל יציב חיילים בתוך הישובים בעוטף עזה למשימות אבטחה. מדובר בלוחמים שיוצבו בשערי הכניסות ליישובים המוגדרים צמודי גדר ויערכו פטרולים למשך תקופה.

 

ההערכות הצבאית לאורך גבול רצועת עזה לקראת הצעדה הגדולה משטח הרצועה נמשכת בכל העת וכבר בימים הקרובים יוצבו חיילים בתוך היישובים. מדובר בלפחות חמישה יישובים המוגדרים צמודי גדר, אולם גם ביישובים נוספים בעוטף עזה יוצבו כוחות בהיקף קטן יותר.

 

 

הפעולות הללו מתבצעות מחשש שמפגינים פלסטינים יצליחו לעבור את כוחות הצבא ולחדור ליישובים ביום שישי הקרוב. בצה"ל מעריכים שהסבירות לכך נמוכה, אך אין כוונה לקחת סיכונים והוחלט על תגבור כוחות ביישובים.

 

עד לפני כמה שנים נכחו חיילים בכמה יישובים בעוטף עזה ככוח אבטחה, אבל צה"ל החליט לבטל זאת ובעקבות כך התעוררה מחאה ציבורית ביישובי עוטף עזה.

 

גורמי ביטחון בעוטף עזה סיפרו ל-ynet כי החיילים יבצעו משימות שמירה בשערים של היישובים ויערכו פטרולים. למרות היערכות המוגברת המצב בעוטף עזה, המצב הוא מצב שגרה ואין הנחיות מיוחדות לתושבים, גם לא לקראת סוף השבוע.

 

השר יריב לוין התייחס לנושא במשדר מאולפן ynet: "אנחנו נערכים לכל תרחיש וצריך לקוות שהוא יסתיים בלי צורך בירי באש חיה. הכול תלוי בפלסטינים עצמם. הם צריכים להחליט אם הם זורקים מעליהם את שלטון חמאס ומעדיפים להשקיע את המשאבים שזורמים לרצועה בהצטיידות במזון, פיתוח מערכות ומערכת הבריאות. כל עוד הכסף שמועבר לעזה משמש לטרור ולמנהרות, הפלסטינים הם אלה שדנים את עצמם למצב הזה".

 

סאמי עובייד, עיתונאי מעזה, אמר היום כי יוזמת הצעדה אינה של חמאס אלא של תושבי עזה. "זו יוזמת תושבים שנמאס להם לחיות בלי חשמל, בלי מים, בלי אוכל ובלי עבודה. אין דבר שאומר להם תמשיכו לחיות אז הם הגיעו למסקנה שהפתרון הוא לבוא לגדר", אמר עובייד בריאיון לאולפן ynet.

 

עובייד הוסיף כי "תושבי עזה, ברובם, רוצים שישראל תשלוט על עזה ולא חמאס וגם לא הרשות הפלסטינית של אבו מאזן. אבל אין פתרון לסכסוך. רק שני עמים יחיו ביחד זה הפתרון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפגזות צה"ל בצוק איתן
צילום: רויטרס
מומלצים