שתף קטע נבחר

הפלסטיני שתועד נורה בסרטון: "כועס שהחיילים צחקו עליי, זו בושה"

תאמר אבו דקה, בן 28 מחאן יונס, טוען בריאיון ל-ynet כי הוא הפלסטיני שתועד כשהוא נורה בידי צלף צה"ל, בסרטון שבו נראים החיילים כשהם מריעים לאחר מעשה: "ראיתי את הסרטון 50 פעמים ובכל פעם אני מתפוצץ מכעס, הם התנהגו כמו חיות"

 

 

"לא אכפת לי שירו לי ברגל; מה שמעניין אותי זה שהחיילים צחקו עליי וקיללו את אימא שלי. זו בושה". את הדברים הללו אמר תאמר אבו-דקה, בן 28 מחאן יונס, שטוען כי הוא הפלסטיני שתועד בסרטון הצלף שפורסם בתחילת השבוע, ובו נראה צלף של צה"ל פוגע בו - ואת חבריו מריעים לאחר המעשה. כעת, בריאיון ל-ynet, הוא מספק את גרסתו למעשה.

 

לדברי אבו-דקה, האירוע התרחש ביום שישי, 22 בדצמבר 2017. "זו הייתה צעדה לא-אלימה נגד ההחלטה של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל". הוא הוסיף כי הגיע לאזור הגדר עם חבריו. "המפגינים יידו אבנים והחיילים השיבו בירי", סיפר. "כ-20 מטרים לפניי עמדו כמה צעירים. התקרבתי אליהם והתחלתי לצעוק לעברם שיחזרו על עקבותיהם. עמדתי במקום - ואז ירו בי ברגל".

 

תאמר אבו דקה פלסטיני נורה ירי צלף צה
תאמר אבו דקה

 

אבו-דקה סיפר כי כלל המפגינים במקום היו לא-חמושים והוא עצמו לא יידה אבנים בזמן שנורה. לאחר שנפל, פונה לבית חולים - שם אושפז. כיום הוא נעזר בקביים ורגלו הימנית מקובעת בגבס.

 

"ראיתי את הסרטון הזה 50 פעמים, ובכל פעם אני מתפוצץ מכעס מזה שהם צחקו עליי כשנפלתי לקרקע. הם יורים עלינו - אבל זה לא פתרון. הם אומרים שאנחנו הטרוריסטים, אבל הם למעשה הטרוריסטים. הם מתנהגים כמו חיות, הם הטרוריסטים". בסוף דבריו ציין אבו-דקה כי הוא מקפיד להגיע להפגנות במסגרת קמפיין "צעדת השיבה" בימי שישי, אך טוען בתוקף כי הוא שומר מרחק מהגבול מחשש שייפגע פעם נוספת.

 

עדשה כוונת משקפת פגיעה פלסטיני ב גבול עזה צלף  צה
מתוך התיעוד

 

צה"ל: "הפלסטיני הוזהר לפני שנורה"

מתחקיר צה"ל עלה כי "הסרטון מתעד חלק קצר מההתמודדות עם הפרת סדר אלימה, שכללה זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר, ונמשכה כשעתיים. במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר.

 

"משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע". בצה"ל הדגישו כי הסרטון צולם על ידי חייל שאינו שייך לכוח שביצע את הירי.

 

ליברמן: "לצלף מגיע צל"ש, לצלם טר"ש"; בנט: "מגבה את החיילים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס השבוע באירוע בקצרין לסרטון שעורר סערה. "לצלף מגיע צל"ש. לצלם מגיע טר"ש", אמר ליברמן. "חייבת להיות משוואה ברורה. צה"ל זה צבא הכי מוסרי בעולם, אבל כשאתה נמצא בחזית - לפעמים מוציאים את העצבים. אפשר להבין את זה. בסופו של דבר הצבא, הצלפים, החיילים - הם המיטב של עם ישראל וצה"ל זה הצבא הכי מוסרי".

 

שר החינוך נפתלי בנט אמר לאולפן ynet: "קודם כל אני מגבה את חיילי צה"ל. אני לא מוכן להיגרר לפסטיבל הגינויים כשאנשים לא יודעים מה היה שם, מתי זה קרה ומה היו הנסיבות. וממתי אנחנו שופטים חייל לפי האלגנטיות של הדיבור שלו? אני מעדיף חייל צוהל מאבא מתאבל".

 

לדברי בנט, "גם בבור בחיל האוויר אחרי הפצצה מוצלחת, כולל אם נהרגים חיילי אויב, יושבים ואומרים - 'יש'. כי הצליחו במשימה. שלחנו את חיילי צה"ל להגן על הגבולות שלנו מפני אלפי מחבלים שרוצים להיכנס ולשחוט אותנו, ואסור לנו להתבלבל בתמונה הרחבה. אז עכשיו אני סומך על המפקדים, הם יבדקו, אבל אני לא מוכן שבבית הדין של התקשורת נשפוט את אותו חייל".

 

 

 


פורסם לראשונה 12/04/2018 22:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים