שתף קטע נבחר

ירדנה ארזי וליאור נרקיס שרו לשרי הממשלה, בנט רקד

לאחר ישיבת הממשלה החגיגית בבית העצמאות בתל אביב, יצאו השרים לרחוב רוטשילד ושם האזינו לשיר "ישראל שלי" שנכתב לחגיגות ה-70. צפו

 

 

 

בתום ישיבת הממשלה החגיגית לציון 70 שנה למדינת ישראל, שהתקיימה בבית העצמאות בתל אביב, יצאו ראש הממשלה והשרים לרחבה בשדרות רוטשילד, שם קידמו את פניהם הזמרים ירדנה ארזי וליאור נרקיס עם שיר מיוחד לחגיגות ה-70 "ישראל שלי".

 

תזמורת צה"ל ניגנה וצעירים רקדו הורה לצללי השירים, כפי שיצאו בריקודים לפני 70 שנה עם ההכרזה על הקמת המדינה. ראש הממשלה אמנם לא רקד, אך שר החינוך נפתלי בנט הפגין את כישורי הריקוד שלו יחד עם הצעירים והצעירות. לפני כן עמדו השרים על מדרגות בית העצמאות ושרו את ההמנון. מחוץ לאירוע התקיימה הפגנה שבה קראו פעילים לנתניהו להתפטר. כמו כן הפגינו פעילי מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה שקראו להעלאת בני משפחותיהם.

בנימין נתניהו וירדנה ארזי (צילום: מוטי קמחי)
בנימין נתניהו, ירדנה ארזי וליאור נרקיס (צילום: מוטי קמחי)
 

בנימין נתניהו (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

חברי הכנסת בבית העצמאות תל אביב (צילום: שחר חי)
(צילום: שחר חי)

נפתלי בנט (צילום: שחר חי)
נפתלי בנט רקד(צילום: שחר חי)

חגיגות 70 שנה לישראל (Photo: AFP)
חגיגות ה-70 לישראל בערב יום העצמאות(Photo: AFP)

השרים חתמו בפתח ישיבת הממשלה על מגילת העצמאות הדיגיטלית. באירוע הודה נתניהו הודה למנהיגי העולם ששלחו לנו ברכות לחגיגות ה-70 ובראשם ל"נשיא בת בריתנו האיתנה ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא רוסיה פוטין. ברכות אלו משקפות את מעמדה העולה של ישראל לבין האומות".

 

בישיבה הוצגה לחברי הממשלה מגילת העצמאות המקורית הנושאת את חתימותיהם של חברי מועצת העם. המגילה, שמאוחסנת בתנאים מיוחדים, הובאה במיוחד מארכיון המדינה. הממשלה שמעה סקירה על בית העצמאות ועל השיפוץ הנרחב שיעבור בקרוב. המקום יוסב למוזיאון פעיל שבו תוצג המגילה לראשונה לקהל הרחב, זאת במסגרת החלטת הממשלה שהתקבלה בנובמבר האחרון.

 

בנוסף, קיבלה הממשלה החלטה בעלות 11 מיליון שקלים לשקם, לשמר ולחדש שבעה אתרי תש"ח לרגל ציון 70 שנה להקמת המדינה. האתרים שישוקמו: בית בן גוריון בתל אביב, מוזיאון האצ"ל בשוני, אום רשרש באילת, בית ויצמן במכון ויצמן למדע, מוזיאון הרכבל בירושלים, מרכז מורשת הנח"ל להתיישבות בפרדס חנה, מרכז למורשת ההתיישבות החקלאית בנגב בנחל עוז. עוד שמעה הממשלה סקירה על מקומה של העיר תל אביב בתקומתה של מדינת ישראל.

 

במהלך הישיבה ההיסטורית הכריז השר זאב אלקין כי בית העצמאות יפתח את שעריו, מ-1 במאי ועד 10 באוגוסט למבקרים ישראלים מחוץ לשעות הביקור הרגילות, בימים א' עד ה' בין השעות 17:00 ל-20:00 ללא תשלום. לאחר מכן ייסגר בית העצמאות לרגל השדרוג. השר אלקין הסביר את המהלך: "המטרה שלנו היא להציע לתושבי ישראל לבקר במקום ההיסטורי הזה גם לפני השדרוג שיערך מספר שנים שבהן בית העצמאות יהיה סגור למבקרים. אני קורא מכאן לכולכם, בואו להכיר מקרוב איפה עשינו היסטוריה, בואו להיזכר איפה הכרזנו על עצמאותינו, בואו לראות איפה הכול התחיל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ירדנה ארזי וראש הממשלה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים