שתף קטע נבחר

אביו של המהנדס: המוסד חיסל, לבני אין קשר לחמאס

גורם פלסטיני אומר כי פאדי אל-בטש שחוסל במלזיה השתייך לזרוע הצבאית של חמאס. "חשיבותו לא הייתה פחותה מזו של בכיר הארגון שחוסל בתוניסיה", אמר - אך בשיחה עם ynet אביו הכחיש והעריך: "למוסד היה אינטרס לחסלו עקב הצלחתו האקדמית"

  

 

מוחמד אל-בטש, אביו של המהנדס פאדי אל-בטש, אמר הערב (שבת) ל-ynet בשיחה מאוהל האבלים המשפחתי במחנה ג'באליה ברצועה, כי המוסד הישראלי הוא העומד מאחורי החיסול וכי בנו לא היה קשור לחמאס.

 

האב סיפר כיצד קיבל את הידיעה על חיסול בנו. "קמתי לתפילת הבוקר וקיבלתי טלפון ממספר בינלאומי שלא זיהיתי. האדם מהעבר השני סיפר לי שהוא מכר של פאדי, וששני אנשים ירו בו. לאחר מכן ראיתי בפייסבוק את כל הפרטים על החיסול".

האב ציין כי אין לו ספק מי עומד מאחורי המעשה. "אין שום אפשרות אחרת חוץ מזה שהמוסד הישראלי הוא העומד מאחורי החיסול", אמר.

 

ואולם הצהרתו של האב מנוגדת להודעה הרשמית של חמאס, ולפיה פאדי אל-בטש הוא אחד מאנשיו. האב התעקש: "הבן שלי לא שייך לאף אחד מהפלגים הפלסטינים, לא לחמאס ולא לג'יהאד האיסלאמי, אבל ההצלחה האקדמית שלו (בתחום הנדסת חשמל – א"ל), המחקרים שלו והכנסים הבינלאומיים שבהם הוא השתתף - כל אלה דברים שיכולים להניע במוסד את האינטרס לחסל אותו". הוא סיפר כי בנו עומד מאחורי 18 מחקרים בתחום, וכי מחר היה אמור לטוס לכנס בינלאומי בטורקיה.

אנשי זרוע  חמאס בכניסה לאוהל האבלים  ()
אנשי חמאס בכניסה לסוכת האבלים בג'באליה

מהנדס חמאס פאדי אל בטש  ()
פאדי אל בטש

 

אל-בטש האב סירב לענות לשאלה מדוע לדעתו לישראל יהיה אינטרס לחסל אותו, אם לדבריו הוא אינו קשור לעשייה פוליטית או ארגונית של חמאס, והסתפק בתשובה: "זה לא חיסול פנימי. הבן שלי שהיד ונמצא עכשיו בזרועותיו של אללה".

מלזיה חיסול מהנדס חשמל פלסטיני ()
זירת החיסול במלזיה
 
מהנדס חמאס פאדי אל בטש  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

מהנדס חמאס פאדי אל בטש  (צילום: רויטרס)
אבלים בעזה(צילום: רויטרס)

בתוך כך אמר ל-ynet גורם פלסטיני שמכיר את משפחה כי המהנדס שחוסל לא רק שהיה שייך לחמאס, אלא אף היה חבר בזרוע הצבאית של הארגון. "החשיבות שלו בזרוע הצבאית לא הייתה פחותה מחשיבותו של מוחמד א-זווארי", אמר. א-זווארי היה בכיר הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בתוניס, עת נטל חלק במערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של הארגון.

 

סגן ראש ממשלת מלזיה אמר כי הממשלה בודקת אפשרויות למעורבות של "סוכנים זרים" בחיסול אל-בטש. לדברי אחמד זאהיד חמידי, החקירה הראשונית הראתה כי המחסלים הם "גברים לבנים" שרכבו על אופנוע BMW עוצמתי 1,100 סמ"ק. "לחיסול יכול להיות קשר לסוכנויות מודיעין זרות או שהוא הפך לנטל למדינות שנמצאות בקשרי ידידות עם פלסטין", אמר סגן ראש הממשלה המלזי.

 

על פי הדיווחים, אל-בטש בן ה-35, מרצה במכון הבריטי-מלזי באוניברסיטת קואלה לומפור, נורה בסביבות השעה 6 בבוקר על ידי שני אלמונים שהיו רכובים על אופנוע, בעת שהיה בדרכו מביתו בשכונת ג'לאן גומבק למסגד סמוך. מותו נקבע במקום. "המתנקשים ירו בו עשרה כדורים בזמן שהוא יצא מבניין מגורים", אמר מפקד משטרת קואלה לומפור דאטוק סרי מזלאן לאזים. לפי הדיווחים, המחסלים המתינו לאל-בטש במשך 20 דקות עד שהוא הופיע במקום.

 

אל-בטש, במקור ממחנה ג'באליה ברצועת עזה, עבד בעברו ברשות החשמל בעזה לפני שעזב למלזיה. את התואר הראשון שלו הוא סיים באוניברסיטה האיסלאמית בעזה. את הדוקטורט שלו הוא קיבל באוניברסיטה במלזיה שאליה עבר בשנת 2011. הוא נחשב למצטיין בתחומו - הנדסת חשמל - ובעבר זכה בפרסי הצטיינות שונים. הוא מוכר כאדם אדוק מבחינה דתית, היה נשוי ואב לילדים.

 

בסרטון נראה אל-בטש בתוך המסגד שבפתחו הוא חוסל - כשהוא מדבר על השליטה הישראלית על רצועת עזה ועל הצורך בסיוע נוסף של העם המלזי לרצועה. הוא נשמע אומר שם שהמדינות שמסייעות לעזה הן מלזיה, טורקיה, קטאר ותוניסיה. "האספקה המרכזית של כל דבר בעזה - מים, דלק, גז, חשמל - הכל נשלט בידי הכיבוש הציוני. הבעיה היא עם המצור", הסביר. "השער המרכזי שדרכו בעצם מועברת כלל האספקה לרצועה נמצא בשליטת הכיבוש הציוני ולכן האנשים סובלים, מכיוון שאין לנו די אספקה שתענה על הצורך של האזרחים בעזה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
זירת החיסול במלזיה
צילום: AFP
מומלצים