שתף קטע נבחר

מנהיג חמאס מאיים: "המערכה מול ישראל עברה לחו"ל"

איסמעיל הנייה ביקר באוהל האבלים שהוקם בבית המהנדס שחוסל במלזיה. הוא טען כי המוסד אחראי לחיסול ואיים: "לישראל חשבון פתוח עם הפלסטינים, היא העבירה את המערכה לחו"ל". לדבריו, משלחת חמאס יצאה למלזיה לחקירת נסיבות ההתנקשות

 

 

 

מנהיג חמאס מאיים בתגובה אחרי חיסול המהנדס במלזיה:  איסמעיל הנייה ביקר הערב (יום שבת) באוהל האבלים שהוקם בבית משפחתו של המהנדס פאדי אל-בטש ברצועת עזה. הנייה הטיל את האחריות לחיסול בקואלה לומפור על המוסד והודיע כי משלחת חמאס יצאה בהוראתו למלזיה כדי לחקור את נסיבות ההתנקשות.

 

הנייה שלח איום מרומז לישראל באומרו כי לישראל יש חשבון פתוח עם העם הפלסטיני וכי היא העבירה את המערכה בין הצדדים לחו"ל. דבריו היו למעשה הפעם הראשונה שבה חמאס הטיל רשמית את האחריות להתנקשות על ישראל, לאחר שעד כה הוא נמנע מכך.

 

על פי הדיווחים, אל-בטש בן ה-35, מרצה במכון הבריטי-מלזי באוניברסיטת קואלה לומפור, נורה בסביבות השעה 6 בבוקר על ידי שני אלמונים שהיו רכובים על אופנוע, בעת שהיה בדרכו מביתו בשכונת ג'לאן גומבק למסגד סמוך. מותו נקבע במקום. "המתנקשים ירו בו עשרה כדורים בזמן שהוא יצא מבניין מגורים", אמר מפקד משטרת קואלה לומפור דאטוק סרי מזלאן לאזים. לפי הדיווחים, המחסלים המתינו לאל-בטש במשך 20 דקות עד שהוא הופיע במקום.

 

 

 

גורם פלסטיני שמכיר את המשפחה אמר כי המהנדס שחוסל היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס. "החשיבות שלו בזרוע הצבאית לא הייתה פחותה מחשיבותו של מוחמד א-זווארי", אמר. א-זווארי היה בכיר הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בתוניסיה, עת נטל חלק במערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של הארגון.

 

בחמאס אישרו כי אל-בטש היה איש הארגון, אבל מנגד האב מוחמד אל-בטש טען בשיחה עם ynet מאוהל האבלים המשפחתי במחנה ג'באליה ברצועה כי כי בנו לא היה קשור לחמאס. אל-בטש האב סירב לענות לשאלה מדוע לדעתו לישראל יהיה אינטרס לחסל אותו, אם לדבריו הוא אינו קשור לעשייה פוליטית או ארגונית של חמאס, והסתפק בתשובה: "זה לא חיסול פנימי. הבן שלי שהיד ונמצא עכשיו בזרועותיו של אללה".

מהנדס חמאס פאדי אל בטש  (צילום: AFP)
מתאבלים על אל-בטש בעזה(צילום: AFP)
מהנדס חמאס פאדי אל בטש  (צילום: AFP)
זירת החיסול(צילום: AFP)

מהנדס חמאס פאדי אל בטש  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

מהנדס חמאס פאדי אל בטש  ()
פאדי אל-בטש

סגן ראש ממשלת מלזיה אמר היום כי הממשלה בודקת אפשרויות למעורבות של "סוכנים זרים" בחיסול אל-בטש. לדברי אחמד זאהיד חמידי, החקירה הראשונית הראתה כי המחסלים הם "גברים לבנים" שרכבו על אופנוע BMW עוצמתי 1,100 סמ"ק. "לחיסול יכול להיות קשר לסוכנויות מודיעין זרות או שהוא הפך לנטל למדינות שנמצאות בקשרי ידידות עם פלסטין", אמר סגן ראש הממשלה המלזי.

 

אל-בטש, במקור ממחנה ג'באליה ברצועת עזה, עבד בעברו ברשות החשמל בעזה לפני שעזב למלזיה. את התואר הראשון שלו הוא סיים באוניברסיטה האיסלאמית בעזה. את הדוקטורט שלו הוא קיבל באוניברסיטה במלזיה שאליה עבר בשנת 2011. הוא נחשב למצטיין בתחומו - הנדסת חשמל - ובעבר זכה בפרסי הצטיינות שונים. הוא מוכר כאדם אדוק מבחינה דתית, היה נשוי ואב לילדים.

 

התייחסות ישראלית לאירוע סיפק שר החינוך, נפתלי בנט, שכתב בעמוד הטוויטר שלו: "‏אסור שאיש הזרוע הצבאית של חמאס, פאדי אל-בטאש שנהרג במלזיה, יובא לקבורה בעזה בטרם שחרור גופות הדר גולדין ואורון שאול, על מנת שיובאו לקבורת ישראל. ‏אעלה דרישה זו מחר בבוקר מול ראש הממשלה".

 

גם משפחת גולדין פנתה בנושא למתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, למתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי ולמזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, תא"ל אליעזר טולדנו. הם הביעו התנגדות נחרצת להחזרת גופתו של אל-בטאש לקבורה בעזה כל עוד ארגון חמאס ממשיך להחזיק בחיילי צה"ל ובאזרחים הישראליים. "אנו משוכנעים שישראל צריכה לפנות בעניין הזה גם למצרים ולא לאפשר את העברת הגופה של המחבל דרך מעבר רפיח", מסרו.

 

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר חי ורענן בן צור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פאדי אל-בטש, שחוסל במלזיה
צילום: רויטרס
מומלצים