שתף קטע נבחר

"טיהור אתני שקט": מחאה נגד אנטישמיות בצרפת

כ-300 איש - בהם נשיא צרפת לשעבר סרקוזי - חתמו על עצומה שמגנה "אנטישמיות חדשה שמונעת על ידי איסלאם קיצוני", בעקבות רצח ניצולת השואה מיריי קנול. הם כתבו: "לעצור את זה, לפני שצרפת לא תהיה אותה צרפת"

 

מיריי קנול ניצולת שואה נרצחה ב צרפת ()
מיריי קנול, נרצחה בפריז על רקע אנטישמי

עצומה שפורסמה בצרפת מגנה את ה"אנטישמיות החדשה" במדינה, שמונעת, לפי העצומה, על ידי "הקצנה איסלאמיסטית". כ-300 בני אדם כבר חתמו עליה, בהם נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי ושחקן הקולנוע המוכר ז'ראר דפארדיה.

 

בגרדיאן הבריטי דווח כי העצומה, שפורסמה היום (א') בעיתון הצרפתי לה פיגרו, נכתבה על רקע "שרשרת מקרי רצח" נגד יהודים, כשהאחרון בהם הוא מקרה רצח ניצולת השואה מיריי קנול (85) בביתה בפריז בחודש שעבר על רקע אנטישמי.

 

לאחר הרצח רבבות בני אדם יצאו למפגן סולידריות המוני בפריז נגד אנטישמיות. לפני הצעדה קנול הובאה למנוחות, בנוכחות בני משפחה, חברים ונשיא צרפת עמנואל מקרון. הנשיא מקרון ספד לקנול בטקס בארמון האינווליד שברובע השביעי בפריז, ואמר כי הדוקר "רצח אישה חפה מפשע וחסרת ישע רק בגלל היותה יהודייה. בכך הוא פגע בערכינו הקדושים ובהיסטוריה שלנו".

 

חתם על העצומה. הנשיא לשעבר סרקוזי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
חתם על העצומה. הנשיא לשעבר סרקוזי(צילום: EPA)

בעצומה החדשה נכתב: "אנחנו דורשים שהמאבק נגד הכשל הדמוקרטי הזה - האנטישמיות, יהפוך לעניין לאומי לפני שיהיה מאוחר מדי, לפני שצרפת כבר לא תהיה צרפת". העצומה מגנה את מה שנקרא "טיהור אתני שקט" שמונע על ידי עליית האיסלאם הקיצוני, בעיקר בשכונות מגורים של בני מעמד הביניים. עוד נכתב כי התקשורת אשמה בשתיקתה בנושא.

 

עוד נכתב: "בתקופה האחרונה, 11 יהודים נרצחו, וחלקם עברו עינויים, על ידי איסלאמיסטים קיצונים - בשל היותם יהודים". הדברים מתייחסים למקרים שאירעו משנת 2006, ובתוכם מקרה ירי ב-2012 נגד שלושה תלמידים ומורה בבית ספר יהודי בעיר טולוז.

 


עצרת לזכר מיריי קנול ש נרצחה פריז צרפת אנטישמיות (צילום: רויטרס)
עצרת לזכר מיריי קנול(צילום: רויטרס)

עצרת לזכר מיריי קנול ש נרצחה פריז צרפת אנטישמיות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

צעדה נגד אנטישמיות בצרפת (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

עצרת לזכר מיריי קנול ש נרצחה פריז צרפת אנטישמיות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

עמונאל מקרון ()
הנשיא מקרון בהלוויית קנול

שלוש שנים לאחר מכן, ב-2015, במקביל לטבח שביצעו מחבלים במשרדי כתב העת "שרלי האבדו", מחבלים רצחו ארבעה בני אדם במרכול כשר בפריז. באפריל 2017 אישה יהודייה הושלכה מחלון דירתה בפריז על ידי שכן, בעודו צועק "אללה אכבר".

 

הקהילה היהודית בצרפת מונה יותר מחצי מיליון בני אדם - הגדולה ביותר באירופה. עם זאת, הקהילה הצטמצמה בשני העשורים האחרונים לאור גל עלייה לישראל - כשאחת הסיבות לעלייה ההמונית היא זינוק

באנטישמיות אלימה בעיקר בשכונות המהגרים.

 

בעצומה צוין כי יהודים חשופים לפגיעה בשיעור של 25 אחוזים יותר מאשר אזרחים מוסלמים. עוד נכתב כי כ-50 אלף יהודים "אולצו לעבור דירה כי כבר לא חשו ביטחון בערים מסוימות וכי ילדיהם לא יכלו ללכת עוד לבתי הספר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
עצומה נגד "אנטישמיות חדשה בצרפת". הנרצחת מיריי קנול
צילום: AP
מומלצים