שתף קטע נבחר

ארדואן: טראמפ הכריז מלחמה כלכלית. העברת השגרירות - טעות ענקית

נשיא טורקיה אמר ל-CNN כי ארצות הברית "לא תרוויח דבר" ממהלך העברת השגרירות. על הפרישה מהסכם הגרעין: זו הכרזת מלחמה כלכלית"

 

 

ביום שני בשבוע הבא תועבר שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס בריאיון ל-CNN לנושא ואמר כי מדובר ב"טעות ענקית".

 

בדבריו, הפציר ארדואן בארצות הברית להפוך את ההחלטה, משום שלדבריו "היא אינה מרוויחה דבר" ממנה. הוא שב ואמר כי "מזרח ירושלים היא בירת פלסטין" וביום מן הימים, "לכשתקום מדינה פלסטינית", תיפתח במקום שגרירות טורקיה.

 

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עצרת בחירות איזמיר (צילום: EPA)
רג'פ טאיפ ארדואן(צילום: EPA)

לשיטת הנשיא הטורקי, המהלך מגביר את הבידוד הדיפלומטי של ארצות הברית, בהזכירו את ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל: "ארצות הברית מפסידה בעלות ברית".

 

במהלך הריאיון, שהתקיים זמן קצר לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן, מתח ארדואן ביקורת גם על המהלך הזה: "על האמריקנים לכבד את ההסכם שהם חתמו עליו; הדבר עלול לגרום למשבר".

 

 



הכנות בירושלים להעברת שגרירות ארה
(צילום: AFP)

התקנת שלט חדש לשגרירות ארה
(צילום: רויטרס)

הוא הוסיף כי הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין תהווה סכנה לכלכלה העולמית. "ארצות הברית אולי תגרוף רווחים בדמות עלייה במחירי הנפט, אבל מדינות עניות אחרות עלולות לספוג פגיעה קשה". בנוגע לחידוש הסנקציות על איראן, אמר ארדואן כי "בכך הכריז טראמפ מלחמה כלכלית".

 

ארדואן על אירועי עזה: "מתקפה בלתי אנושית"

בתחילת אפריל תקף ארדואן בחריפות את ישראל, לאחר האירועים ברצועת עזה שבהם נהרגו 16 פלסטינים - רובם מחבלים - וכינה אותם "מתקפה בלתי אנושית". נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסייה אזרחית ללא אבחנה. כנראה שכך מציינים באנקרה את 1 באפריל", אמר נתניהו.

 

בנאום לחברי מפלגתו תהה ארדואן: "שמעתם את אלו שמבקרים אותנו על הפעולה שלנו בעפרין משמיעים גינוי משמעותי לטבח בעזה אתמול?". במערב מתחו ביקורת על הפעולה הטורקית בעפרין שבסוריה נגד כוחות המיליציה הכורדית YPG, מיליציה שמוגדרת על ידי הטורקים כארגון טרור. כוחות ה-YPG נלחמים לצד ארצות הברית נגד דאעש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים