שתף קטע נבחר

"עזה לא תיכנע לטנקים": חנין זועבי פרצה לכביש 65

מאות הפגינו בכניסה לאום אל פחם וקראו: "השהידים גיבורים, נקריב את חיינו למען עזה". ד"ר למשפטים ביטלה שיעור באוניברסיטת ת"א: "כבוד לפלסטינים שנטבחו בעזה"

המגזר מוחה על אירועי עזה: מאות מפגינים בכניסה לאום אל פחם, יממה לאחר מותם של 61 הפלסטינים בגבול עזה. ההפגנה מתקיימת בכביש 65, אחד מצירי התנועה החשובים באזור, ובמקום עומסי תנועה כבדים. צפו בשידור חי מההפגנה.

 

המפגינים קראו בין היתר "נקריב את חיינו למען עזה", "נמשיך במאבק שלנו, נחסום כבישים ולא נדפוק חשבון", ו-"השהידים גיבורים". במהלך ההפגנה פרצה ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת לכביש, כשהיא נושאת שלט שעליו נכתב: "עזה לא תיכנע לטנקים". הפגנות נוספות מתקיימות במקביל במג'דל כרום, ברהט ובמוקדים נוספים בצפון ובמשולש. בהמשך הערב תתקיים הפגנה גם בטייבה.

 

 

חנין זועבי מפגינה מ אום אל פחם על הרג פלסטינים ב עזה ()
חנין זועבי מפגינה

הפגנה באום אל פחם  ()
ההפגנה באום אל פחם

הפגנה באום אל פחם  ()
 

היום הושבתו רוב בתי העסק ובתי הספר שבמזרח ירושלים כהזדהות עם המחאה בעזה ועם תושביה, ובמחאה על העברת השגרירות לעיר. ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בראשותו של חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה הכריזה על שביתה כללית מחר בכל היישובים הערביים. במסגרת השביתה יושבתו בתי עסק, בתי ספר ומקומות ציבוריים.

 

בוטל שיעור באוניברסיטה "מתוך כבוד לנטבחים"

בעקבות הקריאה לשביתה כללית ביטלה ד"ר לינא שלאימה, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה תל אביב, את שעות ההוראה וקבלת הסטודנטים שלה מחר. שלאימה הודיעה לסטודנטים כי החליטה לעשות זאת "מתוך כבוד לפלסטינים שנטבחו אתמול בעזה". שלאימה, מומחית למשפט מוסלמי ומשפט עברי, כתבה בהודעתה שהחליטה להיענות להחלטת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל לשבות מחר.

ד
ההודעה של המרצה

ד
ההחלטה על "שיעור אלטרנטיבי"

 

המהלך גרר תגובות זועמות מצד סטודנטים בפקולטה. קבוצת סטודנטים החליטה לקיים מחר "שיעור אלטרנטיבי", ומנגד החליט פורום הסטודנטים הערבים בפקולטה למשפטים לתמוך בהחלטתה. מהאוניברסיטה נמסר כי "ההודעה אינה משקפת בשום אופן את עמדת האוניברסיטה, והנושא ייבדק". הד"ר סירבה בתוקף להגיב לפניית ynet לדברים.

 

"זה לא מפתיע בכלל, היא פרובוקטורית ידועה", אמרה סטודנטית של ד"ר שלאימה. "בשנה שעברה, במהלך שיעור, היא הקרינה לנו סרטון שרואים בו חיילים ישראלים מעל פלסטינים קשורי עיניים, כמו שבויים. היא אמרה שישראל יורה בפלסטינים חפים מפשע ושותלת סכינים בידיים שלהם. זה מאוד לא מפתיע אותי שהיא מזדהה עם מחבלים מעזה. בכל מקרה, על איזה טבח היא מדברת? למה היא מלמדת במוסד ישראלי? היא אוחזת במקל בשתי קצותיו כי היא חלק ממוסד של המדינה, אז שתהיה הגונה ותתפטר. אנחנו מרגישים שיש לנו מרצה שמזדהה עם האויב. זה פשוט ביזיון".

 

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר: "פנינו לאוניברסיטת תל אביב, והאוניברסיטה בוחנת את הנושא. אנו ממתינים לסיום הבדיקה ונעקוב מקרוב אחר אופן הטיפול ותוצאות הבדיקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ חנין זועבי, במהלך ההפגנה
מומלצים