שתף קטע נבחר

אבל ב"מדינת אכזיב": הנשיא אלי אביבי נפטר

אלי אביבי הכריז בשנת 1971 על הקמת "מדינת אכזיב" שבה הוא שימש כנשיא ואף הכין לה דגל והמנון. "היו לו כמה אהבות: מדינת אכזיב, מדינת ישראל שעליה נלחם במלחמת העצמאות, והמשפחה שלו", סיפרה אחותו

 

אלי אביבי ב חוף אכזיב 2006 (צילום: גדי קבלו)
אלי אביבי. "אלוהים חס עליו לפני שהתחיל לסבול"(צילום: גדי קבלו)

 

אלי אביבי (88) מי שהתפרסם כנשיא "מדינת אכזיב", הלך הלילה לעולמו. אביבי ובת זוגו רינה, הכריזו על הקמת מדינת אכזיב בראשית שנות ה-70 והמקום הפך מפלט לבוהמה שנהרה למקום שנודע בליברליות הרבה שהונהגה בו. הלווייתו של אביבי תהיה היום בשעה 18:00 בבית העלמין בקיבוץ גשר הזיו.

 

אביבי נולד באיראן, עלה עם משפחתו ישראל וגדל בדרום תל אביב. כבר כנער הוא התגייס לפלמ"ח ולפלי"ם ואחרי מלחמת העצמאות שבה לחם הוא טייל ועבד במקומות שונים בעולם. אביבי חזר ארצה ב-1952, והחל להתגורר במבנים בכפר ערבי נטוש בחוף אכזיב שאותם שיפץ. בשנת 1971 הוא הכריז על החוף כעל "מדינת אכזיב", על עצמו כנשיא המדינה, ואף דאג שיהיו לה דגל והמנון. למבקרים בחוף הונפקו דרכונים ובהם חותמת של "המדינה". 

אלי אביבי ב חוף אכזיב 1977 (צילום: דוד רובינגר)
אביבי בחוף אכזיב בשנת 1977(צילום: דוד רובינגר)

אלי אביבי ב חוף אכזיב 1977 (צילום: דוד רובינגר)
החותמת של "מדינת אכזיב"(צילום: דוד רובינגר)

 

אביבי נפטר סמוך לשעה 2:30 בלילה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאחר שהיה מאושפז כמה ימים. אחותו, אילנה בן זאב, סיפרה כי לפני כשבועיים הוא לקה בדלקת ריאות קשה, ובימים האחרונים התקשה לאכול ולדבר. "עם זאת, הוא הבין אותנו והגיב", אמרה. "אפשר להגיד שאלוהים חס עליו ולקח אותו לפני שהתחיל לסבול".

 

כתבה ידיעות אחרונות אלי ארביב חוף אכזיב 1971 (צילום: ארכיון
לא רק נשיא, גם רב(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")

כתבה ידיעות אחרונות אלי ארביב חוף אכזיב 1969 (צילום: ארכיון
(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")

 

החוף באכזיב (צילום: זיו ריינשטיין) (צילום: זיו ריינשטיין)
החוף באכזיב(צילום: זיו ריינשטיין)

 (צילום: ליאור חורש) (צילום: ליאור חורש)
(צילום: ליאור חורש)

לדבריה, אביבי היה עמוד התווך של המשפחה, והאח הדומיננטי. "היו לו כמה אהבות: מדינת אכזיב, מדינת ישראל שעליה נלחם במלחמת העצמאות, והמשפחה שלו - רינה אשתו ואנחנו. הוא היה מאוד אהוב על כולנו. הוא היה הבן שאבא היה גאה בו ואמא תמיד דאגה לו. אני זוכרת שבתור ילדה, למרות שהייתי צעירה ממנו, שלחו אותי לחוף עם סלי אוכל, לשמור עליו".

 

בן זאב הוסיפה כי לאחר שאביבי הפך לבנאדם מפורסם והקים את מדינת אכזיב, הוא תמיד הזמין אליו את כל המשפחה. "הוא היה בשלן ותמיד קנה בשבילנו את כל השוק. היינו יושבים ביחד, מכינים ממולאים. זה אחד הזכרונות שיש לי ממנו. הוא היה דמות ציבורית שכולם הכירו, אבל עבורי הוא היה אח אהוב, שתמיד היה בראש. לנו הוא מאוד יחסר", אמרה האחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים