שתף קטע נבחר

הנחתם את הסמארטפון על גלגל ההגה? תיקנסו ב-500 שקל

במשטרת התנועה אומרים כי התקנת הטלפון במקום זה מהווה סכנה לנהג, לנוסעים ולכלל משתמשי - במקרה של תאונה. בנוסף לקנס יקבל הנהג 6 נקודות לחובתו

 

מתקן סלולרי להגה (מתוך אמאזון)
אילוסטרציה(מתוך אמאזון)

במשטרה מצביעים על תופעה שקיימת לאחרונה, לפיה נהגים מניחים את הסמארטפון על גלגל ההגה. במשטרת התנועה אומרים כי התקנת הטלפון במקום זה מהווה סכנה לנהג, לנוסעים ולכלל משתמשי הדרך, שכן במקרה של תאונה - אפילו קלה - עם פתיחת כרית האוויר יושבי הרכב עלולים להיפגע באופן חמור מאוד.

 

במשטרה הוסיפו כי בכוונת אגף התנועה לאכוף תקנה זו במסגרת התקנות. הסנקציה בגין עבירה זו היא 500 שקל ו-6 נקודות לחובתו של הנהג.

 

באגף התנועה ציינו כי נהגים רבים "עלו על הפתרון" הבעייתי על מנת שלא להיתפס מסיטים מבט מהכביש לטלפון, ובזמן הנסיעה צופים בסרטים, שולחים וקוראים הודעות ומיילים. בכך מונעים הנהגים אפשרות שמישהו מבחוץ יבחין כי הם נוסעים תוך כדי שימוש בטלפון הנייד.

 

עוד אמרו באגף התנועה כי חלק מאותם מתקנים שנועדו להצבת הטלפונים על ההגה נמכרים, ובמקרים אחרים ידוע על נהגים שמאלתרים "בניית" מתקנים דומים.

 

בחודש שעבר פרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר מקיף על השימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה וממליצה על דרכים להקטנת הסכנות שהוא מייצר. בין ההמלצות: שלילת רישיון מיידית ל-30 יום לנהג שנתפס בשלישית ואיסור מוחלט על דיבור בטלפון לנהגי משאיות ואוטובוסים.

 

אגף התנועה של המשטרה הציב בחודשים האחרונים עשרות מצלמות תנועה "טקטיות" חדשות ברחבי הארץ, שמצלמות וידאו ותמונות. המצלמות יתעדו בעיקר עבירות בריונות בכביש המסכנות חיים. שוטרים סמויים יקבלו את התיעוד לטאבלט, ויפיקו דו"חות. המצלמות יועברו ממקום למקום בכל פעם.

 

לפי שעה הוצבו המצלמות בכבישים המוגדרים מוקדי סיכון שבהם התרחשו תאונות דרכים. הן מורכבות בתוך מבנה בעל כיפה שחורה ובסיס כתום ונחשבות מתקדמות מסוגן, בעלות רזולוציה גבוהה. ביכולתן לצלם מספרי רישוי ובמקרים מסוימים גם את הנעשה בתוך המכוניות - באופן שכבר איפשר תיעוד של נהגים מדברים בטלפון הנייד בלי דיבורית או מתכתבים בהודעות טקסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים