שתף קטע נבחר

הסטירה והסערה: השוטר נחקר והורחק מהתחנה ברהט

השוטר שתועד סוטר לחשוד כשאינו מתנגד נחקר במח"ש. הוא טען כי פעל כמצופה ממנו, ובתום החקירה הורחק לכמה ימים מתחנת המשטרה ברהט. במשפחת העצור אמרו כי יתבעו את המשטרה: "התייחסו אליו כמו למחבל". המשטרה: "הרים סלעים וצעק 'איטבח אל יהוד'"

 

 

הבדיקה בפרשת הסטירה ברהט הופכת לחקירה: השוטר שתועד סוטר לחשוד ברהט נחקר היום (א') באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים. הוא טען בחקירתו כי פעל כפי שמצופה משוטר לפעול באירוע שכזה ובתום החקירה הורחק לכמה ימים מתחנת המשטרה. בתיעוד נראה השוטר לחשוד שהוחזק בידי כמה שוטרים שלשום ברהט, כשהוא אינו מתנגד ומנוטרל. האירוע התרחש במהלך פעילות משטרתית שנערכה בעיר הדרומית. במהלך העימותים נפצעו שני שוטרים שנזקקו לטיפול רפואי ושני חשודים נעצרו.

 

בסרטון נראה החשוד בתוך הניידת, והשוטרים מפעילים עליו את הטייזר בפנים. נמסר כי האירוע האלים החל בעקבות דרישה לבצע בדיקה של רישיונו של נהג רכב. באחד הסרטונים שהופצו נראים שלושה מיושבי הרכב המתועדים מתוך ניידת המשטרה כשהם מקללים את השוטרים. לאחר מכן החל הנהג בנסיעה וניסה, על פי החשד, לברוח מהשוטרים.

יוסף אלעבורה בהארכת מעצרו ()
יוסף אלעבורה בהארכת מעצרו

-מהדי אבו סיאם, בן דודו של העצור, אמר כי "זה קרה בדרך הביתה. התחילו להרביץ לו, להתווכח איתו. אחרי שהרגו אותו מכות, גם דורכים נשקים. מה זה, הוא מחבל? למה אתה דורך נשק מול בן אדם, מה זה? לא פעם ראשונה שהורגים מישהו פה בעיר שלנו".

 

לדבריו, לעצור שהוכה בעיות נפשיות - ואף שקרוביו אמרו זאת לשוטרים, הם המשיכו בשלהם. "לכל האלימות המשטרה אחראית. שניהם היו אזוקים ושניהם קיבלו מכות כשהם היו אזוקים". הוא הבהיר כי תוגש תביעה נגד המשטרה: "אם לא, מחר יעשו את זה לי, לבן דוד, לשכן".

 

עימותים ברהט ()

 

המשטרה: "החשוד ביקש ליידות סלעים על השוטרים וקרא 'איטבח אל יהוד'"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את ערר החשודים מרהט בתקיפת שוטרים. נציג המשטרה חשף פרטים חדשים מהאירוע, ואמר בדיון כי אוסמה אבו סיאם "הרים סלעים וביקש לזרוק אותם על השוטרים תוך כדי שהוא צועק" איטבח אל יהוד". "האירוע היה יכול להיגמר אחרת לגמרי לולא השוטרים היו נוהגים כך", אמר נציג המשטרה.

 

בית המשפט האריך את מעצר החשודים בארבעה ימים. על-פי החשד, נהג הרכב יוסף אל-עוברה נהג ללא רישיון ותקף שוטרים בעת מעצרו, ואילו אוסאמה אבו-סיאם נעצר כשבידו אבנים שאותם, לפי המשטרה, תכנן לזרוק לעבר הניידת.

 

"בפניי הוצגו סרטונים הן על ידי הסנגורים והמשטרה, כאשר מדובר למעשה בסרטונים חופפים", אמר השופט. "מדובר באירוע שהתפתח והבקשה להארכת המעצר ועילות המעצר קשורות לחלקו הראשון של האירוע. חלק גדול מהטענות של הסנגורים מתייחס דווקא לאחר אותם אירועים שנמצאים בבסיס הבקשה להארכת המעצר. אין להתעלם מהמשך השתלשלות האירועים, אך עילת המעצר היא לגבי חלקו ההראשון של האירוע".

 

"מבחינת הסרטונים", הוסיף השופט, "עולה כי לא קיימים צילומים ומבחינת כל חומרי החקירה עולה המסקנה כי קיימת עילה לחשד סביר למשיבים בגין מסוכנות וחשד לשיבוש הליכים".

 

בדיון ציין נציג המשטרה כי אל-עוברה נעצר ונפגע מהאבנים שיידו לעבר הניידת תושבי השכונה. יצוין כי הדברים באים בניגוד לגרסתו של החשוד, שלפיה החבלה בראשו מקורה באלימות מצד השוטרים בעת מעצרו.

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לצערנו, לעיתים קרובות מדי אנו נתקלים בפורעי חוק המרימים יד על שוטרים אשר מבצעים פעילות אכיפה כדין. הפעם הייתה זו פעילות אכיפה נגד עברייני תנועה והיו אלו חשודים אשר ניסו להימלט מהשוטרים, וכשנעצרו ירדו לעברם עם אבנים ואלות. החשודים תקפו את השוטרים ונעצרו תוך שימוש בכוח.

 

"למען הסר ספק, לא נקבל לעולם מצב של תקיפת שוטרים ואנו נפעל בחומרה ובאפס סובלנות נגד כל אדם שירים יד על שוטר, ללא כל קשר למוצאו או דתו של העבריין. לצד זאת, גם התנהלותו של שוטר שהיה במקום תיבדק על-ידי מח"ש ואנו נמתין לממצאים בנושא ונפעל בהתאם אליהם.

 

"ראוי לגנות ולהוקיע מכל וכל אלימות מכל סוג שהיא, בפרט שהיא מתחילה על רקע פעולת אכיפה שגרתית של המשטרה בישובי המגזר הערבי, שם מלינים לא אחת על היעדר אכיפה משטרתית לכאורה.

והנה למרבה הצער, עוד דוגמא מיני רבות לכך כשהמשטרה אוכפת גם עבירות תנועה מסכנות חיים ביישוב ערבי - היא נתקלת באלימות קשה ואכזרית מצד אותם האנשים".


פורסם לראשונה 27/05/2018 13:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים