שתף קטע נבחר

סין: שיימינג בקולנוע למי שלא החזיר הלוואה

בית משפט במחוז סצ'ואן החליט להעניש אנשים שמסרבים להחזיר חוב ולהציג את שמותיהם ותמונותיהם לפני הקרנת סרטים. "האנשים הללו לוו כסף אך מעולם לא החזירו את החוב. בושה", מסבירים בטריילר האנימציה

 

 

בית משפט במחוז סצ'ואן שבמערב סין החליט להעניש אנשים שלקחו הלוואות ומסרבים להחזיר אותן במסגרת הליך משפטי. כדי ללחוץ על בעלי החוב, החליט בית משפט אזרחי להציג את תמונותיהם של החייבים בבתי הקולנוע במחוז. התמונות מוצגות ב"טריילר הבושה" - סרטון אנימציה קצר באורך 50 שניות שמוצג לפני הקרנת הסרט כחלק מהפרסומות.

 

הטריילר כולל את תמונותיהם של 26 בעלי חוב לצד שמותיהם. ה"דיילי מייל" דיווח כי "טריילר הבושה" עלה לאוויר לפני כשבועיים, ומאז שודר ביותר מ-30 בתי קולנוע במחוז מדי יום.

סין שיימינג הקרנת תמונות אנשים שלא שילמו חובות קולנוע ()
"טריילר הבושה". דמויות מצויירות מסבירות על פשעי בעלי החוב

בסרטון נראות דמויות שמסבירות לצופים על פשעי בעלי החוב. "כולם, בואו ותסתכלו על האנשים הללו", אומרת אחת הדמויות. "האנשים הללו לוו כסף אך מעולם לא החזירו את החוב. בושה".

 

לאחר מכן מוצגות לקהל תמונותיהם של כל בעלי החוב, לצד שמותיהם והפשעים שהיו מעורבים בהם. "שלמו ובית המשפט יסיר את שמכם מהרשימה השחורה", נכתב בסוף הסרטון.

 

כדי להבטיח שהסרטון יהיה יעיל, החליט בית המשפט לשלב בסרטון בעלי חוב שמתגוררים סמוך לבתי הקולנוע שבהם הוא מוקרן. בנוסף, תמונותיהם נתלו על שלטי חוצות ובתחנות אוטובוס.

סין שיימינג הקרנת תמונות אנשים שלא שילמו חובות קולנוע ()
"שלמו ויסירו אתכם מהרשימה השחורה". מתוך הסרטון
 

אין זו הפעם הראשונה שרשויות אכיפת החוק בסין משתמשות בשיטות שיימינג כדי לגרום לאזרחים לציית לחוק. בחודש יולי האחרון הורה בית משפט בגואניון שבמזרח סין להתקין בטלפונים הסלולריים של עשרה בני אדם שנמנעו מתשלום חובות רינגטונים המודיעים לאדם המתקשר אליהם כי המנוי בעל המספר מתחמק מתשלום חובותיו.

 

בחודש דצמבר החליטו הרשויות בעיר שיאן להשתמש בשיטת השיימינג כדי לגבות את הכסף המגיע להן מאנשים שאינם משלמים חובות לעירייה. העירייה הציגה את תמונותיהם של יותר מ-400 תושבים במשך חמישה ימים על שלטי חוצות ברחובות מרכזים בעיר – מלוות בשמותיהם ובפרטיהם האישיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים