שתף קטע נבחר

צילום: מתן צורי, רועי עידן

השר אלקין: "חמאס צריך לשלם מחיר כבד"

חבר הקבינט קרא במשדר ynet להגיב בצורה חריפה למטח הפצמ"רים לעבר עוטף עזה: "במזה"ת יודעים לכבד מי שנותן מכה כואבת". בנט צייץ באנגלית למבקרי ישראל בעולם: "פצמ"ר נפל בגן ילדים. עכשיו תטיפו לנו"

 

 

 

חבר הקבינט השר זאב אלקין (הליכוד) אמר הבוקר במשדר ynet כי מטח הפצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה מחייב תגובה חריפה של צה"ל. "מישהו בעזה בוחן אותנו ואני חושב שמצופה פה משר הביטחון ומצה"ל לקבל החלטה משמעותית על תגובה מאוד מאוד חריפה. צריכים להגיב פה בצורה מאוד כואב ולשמור על נוסחת ההרתעה", אמר השר אלקין.

 

  

מה מבחינתך זו תקיפה ראויה אחרי מטח כזה?

"אני לא חושב שאני צריך פה לתת בשידור מטרות. יש לנו מחלה כזאת בשנים האחרונות לנהל את כל הדיונים הצבאיים, כולל הטקטיים, בשידור חי, ולשתף את הציבור והתקשורת. זה גורם לנזק ביטחוני אדיר כי למעשה אנחנו מספקים פה את המידע על האפשרויות השונות שיש לנו. מה שמדבר בסוף במזרח התיכון זה תמיד מה אתה עושה ולא רק מה אתה אומר. במזרח התיכון מכבדים את מי שיודע לתת מכה חזרה, מכה כואבת, כדי שיכבדו אותו".

דורש תגובה חריפה. השר אלקין (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
דורש תגובה חריפה. השר אלקין(צילום: אוהד צויגנברג)

 

על אף ההערכות כי לירי אחראי ארגון הג'יהאד האיסלאמי שביקש לנקום את מות פעיליו שלשום בתקיפת צה"ל, השר אלקין מבהיר כי האחריות היא על חמאס: "חמאס הוא זה שצריך לשלם מחיר כבד. זה לא משנה מי ירה. הכתובת לאחריות על רצועת עזה זה קודם כל חמאס".

 

   

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו תגובה עוקצנית באנגלית: "לכל מבקרי ישראל, הנה עדכון מהבוקר. פצצת מרגמה שנורתה מעזה פגעה בגן ילדים. לא היו ילדים במקום והלימודים יתקיימו כרגיל. עכשיו תטיפו לנו".

 

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "שיגור פצ"מרים לעבר גן ילדים הוא קו אדום חמור ביותר. לא ניתן לארגוני הטרור לפגוע ולערער את ביטחונם של ילדי ותושבי ישובי עוטף עזה".

 

27 פצצות מרגמה נורו לעבר יישובי עוטף עזה. ארבע התפוצצו בשני יישובים במועצה האזורית אשכול, אחת מהן בחצר גן ילדים. רוב הפצמ"רים יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה.

 

השר ישראל כץ זומן לראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה עם גורמי מודיעין בכירים, ולכן נאלץ לבטל את השתתפותו בכנס לשכת עורכי הדין. לפגישה שתתקיים בצהריים אין קשר לאירועים בדרום.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
השר אלקין
צילום: אורן אהרוני
מומלצים