שתף קטע נבחר

דירוג הטיימס: האוניברסיטה העברית בין מאה המובילות בעולם

המוסד הירושלמי הוותיק הצליח להתברג לעשירייה האחרונה ברשימה היוקרתית. שלוש אוניברסיטאות אמריקניות מובילות בדירוג, שמתבסס על סקר בקרב יותר מעשרת אלפים אקדמאים מ-138 מדינות

 

האוניברסיטה העברית בירושלים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
האוניברסיטה העברית בירושלים(צילום: shutterstock)

האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת בין 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם. כך עולה מדירוג ה-Times שנערך כמדי שנה. האוניברסיטה הגיעה לעשירייה האחרונה מבין 100, והיא האוניברסיטה הישראלית היחידה בדירוג היוקרתי.

 

בחמש השנים האחרונות לא נכנסה האוניברסיטה לרשימה היוקרתית. המוסד האקדמי הישראלי האחרון שהגיע לדירוג היה הטכניון בשנת 2014. "אנו גאים בהישג המרשים", אמר נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן. "להיכלל ברשימת 100 האוניברסיטאות בעלות המוניטין והיוקרה הגבוהים ביותר בעולם הוא בהחלט לא עניין מובן מאליו. אנו שמחים לייצג את האקדמיה הישראלית בדירוג יוקרתי זה".


הטכניון. התברג ברשימה ב-2014 (צילום: שיצו שירותי צילום) (צילום: שיצו שירותי צילום)
הטכניון. התברג ברשימה ב-2014(צילום: שיצו שירותי צילום)
 

דירוג ה-Times מתבסס על סקר שנערך בקרב יותר מעשרת אלפים אקדמאים מ-138 מדינות ומתחומי לימוד שונים, שדירגו 15 אוניברסיטאות טובות, על פי ניסיונם ודעתם.

 

שלוש האוניברסיטאות המובילות בדירוג הן אמריקניות: למקום הראשון בדירוג הגיעה אוניברסיטת הארוורד, למקום השני הגיע MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס), ולמקום השלישי הגיעה אוניברסיטת סטנפורד. אוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה נמצאת במקום הרביעי ובמקום החמישי נמצאת אוניברסיטת אוקספורד הבריטית גם כן.

 

ברקלי האמריקנית במקום השישי, ולאחר מכן פרינסטון, ייל, UCLA (אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס) ואוניברסיטת שיקגו. בפעם הראשונה אוניברסיטה הודית הגיעה לרשימה (המכון ההודי למדע). מנגד, הייצוג של אוסטרליה, בריטניה וגרמניה הצטמצם ברשימה החדשה. גם הייצוג של סין הצטמצם בחצי – משש אוניברסיטאות בשנה שעברה, רק שלוש אוניברסיטאות סיניות מצאו עצמן בדירוג השנה.

 

הדירוג של האוניברסיטה העברית מגיע על רקע גירעון קשה במוסד. בסוף חודש פברואר הוכרזה תוכנית הבראה אחרי שנים שבמהלכן צברה של 1.8 מיליארד

שקל. כחלק מהתוכנית מתחייבת האוניברסיטה לכסות בעצמה גירעון בגובה 900 מיליון שקלים. בין היתר מחייבת התכנית מכירת נכסים בשווי 400 מיליון שקל ושעבוד של נכסים אחרים. בנוסף, התחייבה האוניברסיטה לצמצם בהיקף המשרות ולהפחית ברכיבי השכר של הסגל. המדינה התחייבה כי תעביר 700 מיליון שקלים לאוניברסיטה בפריסה של עשר שנים.

 

על פי דירוג בינלאומי אחר שפרסם בימים האחרונים CWUR - center for world university rankings - המוסד האקדמי המוביל בישראל הוא דווקא מכון ויצמן למדע ברחובות שהגיע למקום ה-45. ברשימה הזו הגיעה האוניברסיטה העברית למקום ה-61 ואוניברסיטת תל אביב הגיעה למקום ה-85.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
האוניברסיטה העברית בי-ם
צילום: shutterstock
מומלצים