שתף קטע נבחר

יוצאים ללא התנגדות: הפינוי בנתיב האבות בעיצומו

הכוחות החלו בפינוי 15 משפחות מהמאחז הבלתי חוקי בהתאם לפסיקת בג"ץ. אלף בני נוער הגיעו בבוקר וכמה עשרות התעמתו עם שוטרי מג"ב תוך שהם מבעירים צמיגים ופחים וקוראים לשוטרים לסרב פקודה. עם זאת, לא נרשמו עימותים לאחר מכן והמפונים פרצו בבכי

 

 

אלפי שוטרים נפרסו הבוקר (ג') בכמה מעגלים במאחז נתיב האבות שבגוש עציון, והחלו בפינוי של 15 משפחות מהמקום. בשניים מהבתים שיפונו צפויה התנגדות. במאחז התרכזו כאלף בני נוער עוד לפני הפינוי. כמה נערים עלו על גג אחד הבתים וסירבו לרדת חרף בקשת תושבים. עד כה עיכבה המשטרה שניים מהמתנגדים. לאחר מכן נמשך הפינוי ללא התנגדות משמעותית כשהמפונים יוצאים מהבתים כשהם ממררים בבכי.

 

עוד לפני הפינוי התעמתו עשרות עם שוטרי מג"ב. הנערים הבעירו צמיגים ופחים במאחז והחלו להדוף את השוטרים תוך קריאות "חייל שוטר, סרב פקודה". בתגובה בודדו שוטרי מג"ב את הנערים ופתחו סביבם טבעת שוטרים. בין השוטרים נמצאים עשרות מתעדים עם ציוד צילום מיוחד על מנת לתעד נערים פורעים.

 

אורית נוי, תושבת נתיב האבות: "התחושות קשות מאוד והטמטום פה בלתי נתפס. כל מי שהגיע לכאן בשנתיים האחרונות אמר שזה הדבר הכי מטופש שיכול להיות, אף בן אדם - לא משמאל ולא מימין - מבין למה זה קורה. בלילה האחרון היו פה המון אנשים. אלפי אנשים הגיעו לעצרת. היו פה בני נוער מדהימים. היו פה כמויות של ילדים שכל הזמן רק שאלו איך לעזור ומה אנחנו צריכים. פשוט נוער מדהים".

 

- האמנתם שיגיע היום הזה?

"ממש ממש לא. את יושבת אצל ראש הממשלה בפגישה והוא אומר לך 'לא יכול להיות, איזו איוולת', וכל השרים וחברי הכנסת אומרים 'איזה פסיקה מטופשת'.

לא יאומן שאף אחד לא מצליח לעצור את הרכבת הדוהרת הזאת לעבר ההרס. הם יהרסו את הבית שלנו ולא יהיה פה כלום. אף אחד לא יבוא לפה. לא יהיה פה כלום. בעוד שנתיים בעזרת השם נחזור ונבנה פה את הבית שלנו".

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: מתי עמר/TPS)
(צילום: מתי עמר/TPS)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

פינוי נתיב האבות (צילום: רן דהן/TPS)
(צילום: רן דהן/TPS)

פינוי נתיב האבות (צילום: רן דהן/TPS)
(צילום: רן דהן/TPS)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
פינוי נתיב האבות(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

 
 

כוחות מג
כוחות מג"ב בסמוך לנתיב האבות(צילום: דוד מיכאל כהן/TPS)

 

מהמשטרה נמסר: "כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים ועל מנת לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות. המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים, שהן ציבור שומר חוק, להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו".

 

עיקר מחאת התושבים תתרכז סביב שני בתים. הפינוי נעשה בעקבות החלטת בג"ץ, שקבע כי הבתים נבנו באופן בלתי חוקי וחלקם אף על אדמות לא מוסדרות. הפסיקה ניתנה בעתירה שהגישה תנועת שלום עכשיו. תושבי נתיב האבות טוענים כי עד היום אין בעלים פלסטיני שהוכיח את בעלותו על הקרקע. מנגד מסבירים אנשי שלום עכשיו כי בעתירה שהגישו מפיעים שמותיהם של עותרים פלסטינים הטוענים שהשטח שייך להם.

תושבי אלעזר (צילום: דוד מיכאל כהן/TPS)
(צילום: דוד מיכאל כהן/TPS)

כוחות משטרה בכניסה לישוב אלעזר (צילום: רן דהן/TPS)
(צילום: רן דהן/TPS)

כוחות משטרה בכניסה לישוב אלעזר (צילום: רן דהן/TPS)
(צילום: רן דהן/TPS)

הפקה ראשית, (10.06.18 11:04] ()

15 המשפחות יתגוררו במשך כשנתיים בחלקה החלופית בתקווה להסדיר את שטח המאחז המפונה. אתמול התקיימה עצרת מחאה בנתיב האבות, שבה השתתפו אלפים ובהם השרים נפתלי בנט ואיילת שקד.  

 

"מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל, בעזרת השם, 350 בתים על הגבעה הזאת", אמר בנט. "תושבי שכונת 'נתיב האבות' וכל מי שהתיישבות בארץ יקרה לו, לא יכול להבין. אין מילה אחרת למעט אבסורד", הוסיף השר - והמשיך: "שאלה אותי אחת הנערות 'למה'. לא ידעתי מה לענות. אין תשובה, אין סיבה ואין הגיון. לפעמים בג"ץ הוא נורא אקטביסט בעניין זכויות אדם, אבל כשמדובר בזכויות התושבים כאן - פתאום בית המשפט נעשה פאסיבי".

 

שרת המשפטים איילת שקד נשאה גם היא דברים בעצרת: "הפינוי נובע משגיאה קשה. תחילתה בתשובת מדינה שגויה שניתנה לפני כמה שנים - אך את זה תיקנו מהשורש - וסופה בהחלטה שגויה של בג"ץ. הבשורה היא שכאן זה נגמר. בשלוש השנים האחרונות שינינו את השיח: במקום לשאול 'מתי מפנים?', היום שואלים 'איך מסדירים?'".

 

 

 

 


פורסם לראשונה 12/06/2018 07:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
נתיב האבות, הבוקר
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים