שתף קטע נבחר

צילום: AP

סרטון מביך: טראמפ הצדיע לגנרל מצפון קוריאה

הטלוויזיה הממלכתית בארצו של קים ג'ונג און חשפה צילומים חדשים מהפסגה, ומשדרת שוב ושוב את תמונתו של הנשיא האמריקני נאלץ להצדיע לגנרל נו קוואנג צ'ול. ב-2012 לעג טראמפ לאובמה כשזה קד למלך סעודיה

הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה פרסמה אתמול (ה') סרטון שבו נראות תמונות חדשות מהפגישה של דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און ובכירי משטרו בוועידת הפסגה בסינגפור. הסרטון עלול לגרום לטראמפ מבוכה מסוימת: הוא נראה בו נאלץ להצדיע לגנרל מצבא צפון קוריאה, וברשת CNN כינו זאת "הפגנת כבוד חריגה ביותר מצד נשיא אמריקני כלפי קצין בכיר מאוד במשטר עוין".

 

הסרטון צולם מיד לאחר שקים וטראמפ נפגשו לראשונה בחצר מלון "קאפלה" בסינגפור ונכנסו לחדר. שם פגשו טראמפ ואנשיו את אנשי קים, והנשיא האמריקני לחץ את ידיהם. כשהגיע אל הגנרל נו קוואנג צ'ול לבוש המדים הושיט טראמפ את ידו כדי ללחוץ את יד הגנרל, אך זה נמנע מלהושיט את ידו בחזרה. במקום זאת הצדיע לטראמפ – וטראמפ השיב לו בהצדעה. אחר כך לחצו השניים ידיים.

 

נשיא ארה
ההצדעה השנויה במחלוקת של טראמפ לגנרל

 

 

רשת CNN דיווחה כי לפי גורם אמריקני רשמי, טראמפ עבר תדריך שלפיו עליו להימנע מהצדעה לקצינים של צבאות זרים. נשיאים אמריקנים כן נוהגים לעומת זאת להצדיע לחיילים בצבא האמריקני. אמש מסר הבית הלבן כי טראמפ הצדיע לגנרל כמחווה של נימוס ותו לא.

 

לפי דיווחים מצפון קוריאה, הסרטון שבו נראה טראמפ מצדיע לגנרל הצפון קוריאני משודר שוב ושוב בטלוויזיה הממלכתית – ככלי בשירות התעמולה של המשטר.

 

הציוץ של טראמפ ב-2012 על הקידה של אובמה: "חובבן"

הצהרת סינגפור ()

בכירים לשעבר בצבא האמריקני אמרו לכלי תקשורת בארה"ב כי ההצדעה של טראמפ הייתה מעשה לא הולם, במיוחד בהתחשב בכך שהמשטר הצפון קוריאני הוא משטר רצחני ודכאני, הכולא מאות אלפי אנשים ממתנגדיו במחנות ריכוז. בסביבתו של טראמפ, לעומת זאת, סבורים כי בהתחשב במטרה שהוצבה ליום הפסגה – הפגנת כבוד למשטר הצפון קוריאני כדי לפייסו – המעשה של הנשיא היה מוצדק.

 

היו גם מי שהזכירו טעות דומה של ברק אובמה בראשית ימי נשיאותו: אובמה נפגש אז עם עבדאללה מלך סעודיה וקד לו קידה. טראמפ עצמו כינה אז את אובמה "חובבן".


פורסם לראשונה 14/06/2018 19:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טראמפ מצדיע לגנרל נו קוואנג צ'ול
מומלצים