שתף קטע נבחר

ח"כ יצחק הרצוג נבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

ועדת המינויים תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים לבחור בו לתקופה של ארבע שנים. ההמלצה מגיעה למרות התנגדותו של רה"מ נתניהו שתמך במינויו של השר שטייניץ ובתגובה החליט לבטל ישיבה עם ראשי הסוכנות וההסתדרות הציונית. הרצוג ייכנס לתפקיד ב-1 באוגוסט

 

יצחק בוז'י הרצוג (צילום: הלל מאיר/TPS)
עוזב את הכנסת ועובר לסוכנות היהודית. הרצוג(צילום: הלל מאיר/TPS)
יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נבחר היום (ה') לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. ועדת המינויים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים של הארגון לבחור בו לתפקיד לתקופה של ארבע שנים. ח"כ הרצוג ייכנס לתפקידו עד 1 באוגוסט.

 

הרצוג צייץ בטוויטר: "לאור פנייה שקיבלתי ממנהיגי יהדות התפוצות, הסכמתי לקחת על עצמי את תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל". יו"ר העבודה אבי גבאי בירך: "האיש הנכון במקום הנכון כדי לחבר מחדש את יהדות ארצות הברית והעולם לישראל". 

 

 

אתמול נרשמה סערה בוועדת המינויים כשההמלצה ניתנה כבר אתמול. אלא שחברי הוועדה, ובראשם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציגו לו את המלצתם. נתניהו הבהיר להם כי הוא מתנגד למינוי הרצוג וכי מבחינתו המועמד הראוי לתפקיד הוא השר שטייניץ.

 

וכעת נולד משבר. נתניהו החליט לבטל את ישיבת הוועדה לתיאום הפעולות בין הממשלה לסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית שהייתה אמורה להתכנס ביום שני הקרוב.

לא זכה בתפקיד. שטייניץ (צילום: דרור סיתהכל) (צילום: דרור סיתהכל)
לא זכה בתפקיד. שטייניץ(צילום: דרור סיתהכל)

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה (צילום: מארק ישראל סלם)
מועמדו לא נבחר. נתניהו(צילום: מארק ישראל סלם)

עד עתה נמנע נתניהו מלהמליץ על שטייניץ לתפקיד והוועדה דנה ברשימה ארוכה יותר של מועמדים עד שצימצמה אותה לשני מועמדים סופיים - הרצוג ושטייניץ. שר האנרגיה הופיע בפני הוועדה במשך שעתיים. ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) לא צלח את תהליך הבחירה.

 

נתניהו שאל את חברי הועדה אם נפגשו עם שטייניץ ומשהשיבו לו שלא הוא כעס ושכנע אותם להיפגש איתו היום ורק לאחר מכן לגבש המלצה סופית. גורמים בסוכנות אומרים שנתניהו אשם במצב המביך שנוצר כי בגל הקודם לפני ארבע חודשים אמר במפורש ששטייניץ אינו המועמד שלו ולכן לא זימנו אותו לראיון ולא הצביעו עליו.

 

מעמד הרצוג בפדרציות היהודיות בארצות הברית חזק מאוד והוא נתפס כגורם שיכול לפעול לאיחוד העם היהודי אחרי המשברים סביב מתווה הכותל והגיור. אך אין תקדים לכך שחבר הנאמנים מאשר מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות בניגוד לדעת ראש הממשלה. כשיו"ר הסוכנות סלי מרידור סיים את תפקידו הפדרציות בארצות הברית רצו את שרנסקי ואילו ראש הממשלה דאז אריאל שרון רצה את זאב בילסקי - ובסופו של דבר שרון כופף אותם ובילסקי הפך ליו"ר הסוכנות.

 

עוד נודע כי לאחר ששר האנרגיה יובל שטייניץ הופיע היום בפני ועדת המינויים של הסוכנות, התקיימה הצבעה ותוצאותיה היו די מרשימות מבחינת שטייניץ - אבל לא מספיקות: 8-2. 8 בעד שטייניץ ו-2 נגד. זה לא הספיק, כי הרף המינימלי הוא 9 מתוך 10 חברים וכדי לגבור על ה-9:1 של הרצוג - שטייניץ היה צריך להגיע ל-10:0 - משימה בלתי אפשרית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים