שתף קטע נבחר

אחות הנרצחת: "המומה מכך שאחותי מצאה את מותה בביתה"

איילה ג'יבלי, אחותה של אופירה חיים מתל מונד, הביעה תדהמה למשמע המרה שבבשורות: "אופירה לא פחדה מאף אחד, תמיד נהנתה מהחיים". היא הודתה לאזרחים שהתגייסו לחפש את אחותה, עוד כשהוכרזה כנעדרת. המשטרה חושדת: הרקע לרצח – סכסוך כספי. כמה מקרובי משפחתה נחקרו בחשד למעורבות

 

 

המשטרה חקרה היום (שלישי) כמה מקרובי משפחתה של אופירה חיים, שנמצאה הבוקר ללא רוח חיים בתל מונד, לאחר שנעדרה כשלושה שבועות, בחשד למעורבות ברצח. המשטרה חושדת כי הרקע לאירוע הוא סכסוך כספי. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על מרבית פרטי החקירה.  אחותה של אופירה, איילה ג'יבלי, אמרה הערב: "אני המומה. בחיים לא הייתי מאמינה שאופירה אחותי תמצא את מותה בביתה שלה, הבית שהיא השקיעה, עבדה, טרחה ועמלה עבורו".

 

היא שרטטה קווים לדמותה של האחות האהובה: "היא לא פחדה מאף אחד; אהבה לטייל, אהבה לרקוד ריקודי עם; אין הגדרה אחרת חוץ מאדם שרק נהנה מהחיים. זו הייתה אופירה".

 

ג'יבלי הודתה לאזרחים שהתגייסו לחפש את אופירה, בעת שהאחרונה הוכרזה כנעדרת: "הם באו יום יום ודאגו לסרוק את כל השטחים בפרדסים – בהתנדבות מלאה". היא הביעה את הוקרתה גם ליחידות החיפוש בראל ויקר. "צר לי לשמוע שבסוף היא נמצאה כאן, בבית".

 

 

חיפושים אחר אופירה חיים המעדאת ביער אילנות (צילום: עידו ארז ובאדיבות המשפחה)
(צילום: עידו ארז ובאדיבות המשפחה)

במשטרה אמרו כי החיפושים החלו עם קבלת התלונה על היעדרה של חיים בת ה-56, אך רק הבוקר מצאו את גופתה מתחת לעצי התפוז והפיקוס בחצר ביתה. השכנים העידו כי הם הבחינו בריח חריף שמגיע מביתה של חיים בשעות הבוקר בזמן שהמשטרה חפרה בחצר.

 

חצר הבית בתל מונד בו נמצאה הגופה (צילום: עידו ארז)
אחרי שלושה שבועות של חיפושים: נמצאה בחצר הבית(צילום: עידו ארז)

חצר הבית בתל מונד בו נמצאה הגופה (צילום: עידו ארז)
הזירה שבה נמצאה הגופה(צילום: עידו ארז)

אחד משכניה של חיים סיפר ל-ynet כי גם בזמן החיפושים אחריה היה בטוח שיהיה סוף טוב: "יחסינו הסתכמו בשלום-שלום, אך היא הייתה מאוד נחמדה וחברותית והשתתפתי בחיפושים אחריה. חשבתי שנמצא אותה בסוף. זה עצוב מאוד, מסתבר שבכל מקום יכול להיות רצח".

 

שכן נוסף סיפר כי "אופירה הייתה אישה טובה ומקסימה, ובילתה אצלנו בשבת שלפני היעלמותה. ישבנו ודיברנו במשך שעה. היא הייתה אישה שמחה ועם אנרגיות טובות".

 

 

צילום רחפן תל מונד (צילום: חן אנגלנדר)
תל מונד(צילום: חן אנגלנדר)

אופירה הייתה דמות מוכרת ביישוב בשל היותה בת למשפחה מוכרת ומורה מחליפה בבית הספר היסודי. הורי התלמידים אמרו כי הילדים שמעו על המקרה ולא הפסיקו לשאול מה עלה בגורלה.

 

"המצב שלהם רק החמיר לאחר שהתברר כי היא נרצחה", סיפרו ההורים. "הילדים חרדים מכך שמישהי בסביבתם נרצחה בביתה. רואים את הפחד על פני הילדים שאפילו ההתנהגות שלהם משתנה. קשה לנו להסביר להם מה קרה לה, ומי אחראים לרצח. גם לנו קשה לעכל את זה".

 

בעקבות הרצח הודיע ראש המועצה שמואל סיסו כי הורים לילדים שגילו סימני מצוקה מוזמנים להתקשר למוקד השירות הפסיכולוגי בטלפון 09-7963655.

 

עדיה ומור חיים (צילום: עידו ארז)
עדיה ומור, בנותיה של אופירה שדיווחו על היעלמותה(צילום: עידו ארז)

 

אחותה איילה התקשתה לעכל את הבשורה על מותה ואמרה הבוקר: "אני לא מאמינה שזה הסוף של אחותי אופירה, הג'דאית שלא מפחדת מכלום. בשביל מה לרצוח ככה?". 

 

שתיים מבנותיה של אופירה, מור ועדיה, אמרו שלשום בריאיון לאולפן ynet כי הן יודעות שהאם נעלמה ב-20 ליוני.

"היא פשוט נעלמה מהבית, לא בדרך לעבודה ולא בדרך מהעבודה. נעלמה מביתה בשעות היום".

 

הבת עדיה, ששהתה בהודו בזמן שאמה נעלמה, סיפרה כי היא לא סבלה מקשיים חריגים ולא הייתה חייבת כסף לאיש. "רק בסוף השבוע שלפני היעלמותה חזרה מחופשה בגיאורגיה שבמהלכה שלחה תמונות וסרטונים. היא נורמטיבית לחלוטין ומעולם לא נעלמה בעבר", אמרה.

 

המצב שבו נמצאה גופתה הצריך את החוקרים להעבירה לזיהוי סופי במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בני המשפחה אמרו כי הם ניחשו שאופירה נעלמה לאחר שלא שבה מסידוריה לקראת כנס במסגרת העבודה. חיים שבה לביתה כדי להחליף בגדים, הניחה את הכיבוד ברכבה - אך מעולם לא הגיעה לכנס.

 

עו״ד יהלי שפרלינג ועו"ד תמיר סננס ממשרד עו"ד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני המייצגים כמה מהחשודים בפרשה מסרו כי מדובר בחשד מופרך שאין כל קשר למציאות. "אנו מאמינים כי הסיפור יסתיים בקרוב מאוד".


פורסם לראשונה 10/07/2018 18:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
אופירה חיים
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים