שתף קטע נבחר

נתניהו בחקירה: "בתקופה שלי בזק ספגה הפסדים עצומים"

ראש הממשלה התייחס לטענות שאלוביץ' הרוויח בעת שכיהן כשר התקשורת וטען שבזק ספגה הפסדים. "אשתי קיבלה סיקור אוהד? 75% מהכתבות הן נגדה", אמר לחוקרים והציג חלופת הודעות זועמת בין שרה לרעייתו של אלוביץ. בסביבתו של נתניהו אמרו: "אין תיק 4000, אין 2000 ואין 1000"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (ג') בחקירתו בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) לחשד שלפיו סייע לקידום האינטרסים של בזק תמורת סיקור חיובי באתר האינטרנט וואלה. "אשתי קיבלה סיקור אוהד? 75% מהכתבות הן נגדה". החקירה, שנמשכה כחמש שעות, נועדה בעיקר כדי לעמת את נתניהו עם עדותו של עד המדינה ניר חפץ, יד ימינו לשעבר של ראש הממשלה.

 

 

לקראת חקירתו אתמול התכונן נתניהו היטב והגיע אליה עם מסמכים רבים, בהם מאזנים כספיים וכתבות מאתר "וואלה". "אלה מסמכים שיש לכם גישה אליהם", הטיח נתניהו בחוקרים בעודו מציג להם את המאזנים הכספיים מתקופת כהונתו כשר התקשורת. "תקחו את המאזנים של בזק בתקופה שאני הייתי שר ופילבר מנכ"ל", דרש. "בתקופה שלי בזק ספגה הפסדים כספיים. מומו פילבר ויתר ל'הוט' ואילץ את בזק לתת להם שימוש בתשתית שלה, וזה גרם לה להפסדים עצומים".

 

על הטענות שלפיהן קיבל סיקור אוהד תמורת אישור המיזוג של בזק ו"יס" השיב נתניהו: "אני בכלל לא אישרתי את זה. אני בסך הכל חתמתי חתימה פורמלית. את המיזוג אישרו ועדות שקמו עוד בתקופת כחלון".

נתניהו גם דחה את הטענות שלפיהן זכתה משפחתו לסיקור אוהד, וגם כאן הגיע מוכן. "אשתי קיבלה סיקור אוהד?", שאל את החוקרים בעודו מציג להם את הכתבות שפורסמו באותה תקופה. "75% מהכתבות הן נגדה".

בנימין נתניהו ושרה נתניהו (צילום: שאול גולן)
נתניהו ורעייתו. "אשתי קיבלה סיקור אוהד? 75% מהכתבות הן נגדה"(צילום: שאול גולן)

ראש הממשלה הציג לחוקרים הודעות SMS קשות ששלחה שרה נתניהו לרעייתו של אלוביץ', איריס. "אתם שוחטים אותי", "אתם שמאלנים", נכתב בהן בין היתר. "אם היה פה שוחד, למה שרה לא כתבה להם מה היא נותנת להם?", שאל נתניהו את החוקרים.

 

גם עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון מסרו אתמול עדות פתוחה בפרשה. "אין תיק 4000, אין 2000 ואין 1000", אמרו אתמול בסביבתו של נתניהו. "אספנו במשך כמה חודשים ראיות שמוכיחות בדיוק ההפך".

אינפו גרפיקה חשודים ב תיק 4000 פרשת בזק פרשה 1270 שוחד מרמה בנימין נתניהו ()

במהלך החקירה נתניהו בעיקר עומת עם עדותו של עד המדינה ניר חפץ, מי שהיה דוברו ויד ימינו של נתניהו ומקורב למשפחתו, שקושר את נתניהו ליחסי השוחד לכאורה עם בעלי בזק לשעבר ואתר "וואלה", שאול אלוביץ'. חפץ, שהיה איש הקשר מול מערכת "וואלה", טען בין השאר שבתמורה להקלות הרגולטוריות שקיבל אלוביץ' בבזק, הוענק למשפחת נתניהו סיקור אוהד באתר. חפץ עצמו, לדבריו, היה האיש שדאג ליישום המדיניות הזו.

 

עדותו של חפץ משלימה את עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שקשר גם הוא את נתניהו להקלות שקיבלה בזק.

 

בסיום החקירה נמסר מטעמו של נתניהו: "בפני ראש הממשלה לא הוצג היום שום דבר חדש. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא עשה עסקה עם שאול אלוביץ' תמורת סיקור אוהד. להפך, לאורך שנים ראש הממשלה נתניהו סוקר בעקביות באופן עוין באתר 'וואלה'. סיקור שלילי זה הגיע לשיאו בשיטפון של כתבות ארסיות דווקא ערב הבחירות ב-2015, בניסיון לשכנע את הציבור להצביע נגדו. זה בדיוק פרק הזמן שבו מעלילים עליו שעשה כביכול את העסקה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צ"ח לע"מ
נתניהו
צילום: חיים צ"ח לע"מ
מומלצים