שתף קטע נבחר

השר של מרקל חגג 69 בגירוש 69 מהגרים

הורסט זיהופר, שר הפנים הגרמני, כמעט פירק את הממשלה בעקבות מחלוקת עם הקנצלרית על משבר המהגרים. זיהופר מתגאה שבזכותו עלה מספר המגורשים מגרמניה: "ביום ההולדת ה-69 שלי גורשו 69 לאפגניסטן"

שר הפנים הגרמני הורסט זיהופר, המתנגד הבולט בממשלת גרמניה למדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל, אמר היום (ג') בסיפוק שביום הולדתו ה-69 שהיה בשבוע שעבר גירשה גרמניה 69 מהגרים אפגנים.

 

במסיבת עיתונאים בברלין זקף השר לזכותו את העלייה בגירוש של מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה. "רק ביום ההולדת ה-69 שלי – ואני לא ביקשתי את זה – נשלחו 69 אנשים בחזרה לאפגניסטן. זה הרבה יותר מהממוצע בעבר", אמר בחיוך.

הורסט זיהופר שר הפנים של גרמניה (צילום: gettyimages)
שר הפנים זיהופר היום בברלין(צילום: gettyimages)
לפי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA גרמניה גירשה בשבועות האחרונים מהגרים רבים לאפגניסטן, ועוררה את זעמה של קאבול, שמתעקשת שיש הסכם בין שתי המדינות שבכל טיסה יהיו 50 מגורשים לכל היותר. הגירוש האחרון היה ב-4 ביולי, יום הולדתו של זיהופר. מדובר בקבוצה הגדולה ביותר של מגורשים מאז שגרמניה החלה בטיסות הגירוש לאפגניסטן בדצמבר 2016.

 

במסיבת העיתונאים בברלין זיהופר הציג את "תוכנית העל" שלו בנושא ההגירה, בתקווה להטביע את חותמו על מדיניות ההגירה של גרמניה, שאפשרה ליותר ממיליון מהגרים להיכנס לשטחה בעקבות משבר הפליטים ב-2015.

הורסט זיהופר שר הפנים של גרמניה (צילום: EPA)
מציג את "תוכנית העל". לא ברור כמה ממנה יהפוך למדיניות ממשלתית, אם בכלל(צילום: EPA)
 

"תוכנית העל" של זיהופר מציגה סעיפים שהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית שחברה בקואליציה כבר דחתה, כמו העברת מהגרים ל"מתקני מעבר" כדי שיהיה קל יותר לגרש אותם. זיהופר הכעיס את הקואליציה כשאיים להפיל את הממשלה בעקבות המחלוקות עם מרקל.

 

זיהופר איים שיורה למשטרת הגבולות שלא לאפשר להכניס לגרמניה מהגרים בלי מסמכים, או כאלה שנרשמו כבר כמבקשי מקלט במדינות אירופיות אחרות. הוא נתן למרקל ארכה של שבועיים כדי להגיע להסכמי הגירה בילטראליים, ואמר שאם היא לא תצליח הוא יתפטר.

 

אחרי האולטימטום הודיעה מרקל לבנות בריתה בקואליציה ש-14 מדינות באיחוד האירופי הסכימו לבקשתה לקבל מבקשי מקלט שהגיעו לגרמניה ממדינה אירופית אחרת. למרות ההודעה פורסם שזיהופר מתכוון להתפטר. בהמשך דווח שהוא ומרקל הגיעו להבנות לגבי מדיניות ההגירה.

הורסט זיהופר שר הפנים גרמניה מאיים על ממשלת אנגלה מרקל (צילום: AP)
זיהופר ומרקל. כמעט פירק את הממשלה(צילום: AP)
  

לפי זיהופר מספר מבקשי המקלט השנה בגרמניה צפוי להיות גבוה מהמכסה שעליה סיכמו המפלגות, 220 אלף בני אדם. לא ברור אלו סעיפים ב"תוכנית העל" שלו יהפכו למדיניות ממשלתית, אם בכלל.

 

הצגת התוכנית שלו נועדה בין השאר לחזק את המפלגה שלו, האיחוד הנוצרי-סוציאלי (מפלגה-אחות של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל במדינת המחוז בוואריה) לקראת המאבק מול הימין הקיצוני בבחירות האזוריות באוקטובר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
שר הפנים זיהופר
צילום: gettyimages
מומלצים