שתף קטע נבחר

הגרוש של הנרצחת מתל מונד הורשע בעבר באיומים על חייה

לפני 13 שנה הורשע דוד חיים, הגרוש של אופירה חיים, באיומים על חייה. הליך הגירושים בין השניים היה רווי סכסוכים והמשטרה נקראה לא אחת לבית בעקבות צעקות. שניים מבני משפחתה של חיים נעצרו בעקבות הרצח. עורך דינה של החשודה: "היו מתחים, אבל אין לה קשר לרצח"

 

אופירה חיים ז
אופירה חיים ז"ל והגרוש דוד חיים
 

 

דוד חיים, הגרוש של אופירה חיים שנרצחה ונקברה בחצר ביתה בתל מונד, הורשע לפני 13 שנה באיומים על חייה. מסכת האלימות הזו ליוותה את הליך הגירושים בין השניים שהיה רווי סכסוכים והמשטרה נקראה לא אחת לבית בעקבות צעקות. שניים מבני משפחתה של חיים נעצרו בעקבות הרצח. שתיים משלוש בנותיה של אופירה חיים הגיעו לבית משפט השלום בפתח תקווה שידון בהארכת מעצרם של החשודים. הן סירבו לומר מילה לפני הדיון.

 

המשטרה פענחה אתמול את רצח אופירה חיים, שנקברה מתחת לעץ התפוז בחצר האחורית של ביתה. סמוך לחצות חלה התפתחות דרמטית בחקירת הרצח הקשורה לשני החשודים שנעצרו, קרובי משפחתה של הנרצחת. אתמול חקרה המשטרה כמה מקרובי משפחתה של אופירה חיים - שגופתה נמצאה לאחר שנעדרה כשלושה שבועות - בחשד למעורבות ברצח. המשטרה חושדת כי הרקע לאירוע הוא סכסוך כספי. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על רוב פרטי החקירה.

 

במשטרה אמרו כי החיפושים החלו עם קבלת התלונה על היעדרה של חיים בת ה-56, אך רק אתמול בבוקר מצאו את גופתה מתחת לעצי התפוז והפיקוס בחצר ביתה. השכנים העידו כי הם הבחינו בריח חריף שמגיע מביתה של חיים בשעות הבוקר בזמן שהמשטרה חפרה בחצר.

 

עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד תמיר סננס ממשרד עו"ד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני מסרו: "מרשתנו מכחישה כל קשר למעשה. ברור כי אין לה כל חלק במעשה עצמו ולא ברורה כלל הטענה נגדה. יש לקוות כי החקירה תסתיים בהקדם". בריאיון לאולפן ynet אמר עו"ד שפרלינג: "היא חשודה ברצח. מה שלנו ברור, כבר אתמול שוחחנו איתה, אין לה קשר לעניין הזה, אין לה קשר לרצח, היא לא קשורה לזה, לא תכננה את זה, היא בכלל היתה באיטליה באותו יום. היא לא נכחה בארץ בזמן הרצח. לבוא ולעצור אותה ולהאשים אותה ברצח זה פשוט תרגיל חקירה כדי להרחיק אנשים כדי שיספרו מה היה כי אין לזה שום הגיון. גם מי ששוחרר, שאומרים שהוא חפר את הבור שבו טמנו את הגופה. הוא בעצמו שוחרר לביתו ואמרו שהם עשו את זה ביחד, והוא שוחרר והיא עדיין לא. אנחנו מאמינים ומקווים שהיא תשוחרר בקרוב מאוד".

זירת הרצח בה נמצאה גופתה של אופירה חיים בתל מונד (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

זירת הרצח בה נמצאה גופתה של אופירה חיים בתל מונד (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

זירת הרצח בה נמצאה גופתה של אופירה חיים בתל מונד (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

זירת הרצח בה נמצאה גופתה של אופירה חיים בתל מונד (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

היה סכסוך בינה לבין אופירה חיים ז"ל?

"אנחנו תחת צו איסור פרסום על הפרטים. מה שאני יכול להגיד שהיו מתחים, היו דברים, אבל כמו בכל משפחה, או טיפה יותר כאן, אבל לא שמגיעים לרמה של רצח או לפגוע פיזית, אין דברים כאלה, מדובר בבחורה נורמטיבית לחלוטין, אמא לילדים, משפחה נורמטיבית, זה לא דברים שיכולים להגיע למצב כזה, לא יכול להיות.

 

היא מפנה אצבע מאשימה כלפי גורמים אחרים?

"אני לא יכול להגיד את זה כל כך, יש לי המון מה להגיד על זה והמשטרה יודעת שהיא לא רצחה, המשטרה אפילו אמרו לה משהו אחר, אני לא יכול לפרט, אבל אני אומר לך בוודאות, ממה שהיה אתמול, נכון לאתמול, חד-משמעית יודעים שהיא לא רצחה. אולי... שהיא קשורה בדרך כזו או אחרת. אומרים שהיא נכחה ותכננה, אבל היא הייתה בחו"ל".

 

אתה טוען שאין לה שום קשר לרצח, לא רק לביצוע

"חד-משמעית אין לה קשר. לא בתכנון ולא בכלום. אז, התחילו שמועות היום, שמענו בכלי התקשורת, שאומרים שהיא בכלל חשודה בסיוע לאחר מעשה או בשיבוש, זאת אומרת אין לה בכלל ידיעה טרם האירוע. אנחנו לא יודעים, יש פה איסור פרסום, הדברים לא ברורים עדיין, זו תחילתה של חקירה. מה שברור, אני אומר את הצד של מה שאפשר להגיד, אין לה קשר לזה. יש פה טעות, יש אולי תרגיל חקירה של המשטרה שרוצים לעשות כדי שמישהו אחר שכן עשה יגיד. היא לא יודעת ולא קשורה והיא בהלם מוחלט. היא הייתה בהלם, לא ידעה בכלל מה להגיד, היא לא קשורה לעניין הזה, היא זועקת את זה, היא שיתפה פעולה בחקירה, ענתה לכל השאלות, היתה עדות פתוחה בהתחלה, שלוש ארבע חקירות, נתנה את הכול, גם בחקירה שלה באזהרה, סיפרה את הכול, כל השאלות ששאלו אותה. הכי שיש בעולם. מי שחשוד בדברים כאלה לא מנדב מידע, לא אומר דברים שהם מחשידים, לכן די ברור לי שהיא לא קשורה לזה".

 

גם לאחר מעשה

"חד משמעית. מה שהיא אומרת לי. אנחנו לא רואים את החומר אני לא יכול להגיד מידיעה, ממה שהיא מספרת היא מכחישה בתוקף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופירה חיים ז"ל והגרוש דוד חיים
מומלצים