שתף קטע נבחר

ב-CIA מזהירים: "סין מנהלת נגדנו מלחמה קרה"

מומחה ב-CIA אמר שסין מנצלת את כל המשאבים שלה כדי להחליף את ארה"ב כמעצמה הגדולה בעולם, ופועלת בדיסקרטיות בשלל חזיתות: "זו ההגדרה של מלחמה קרה". ראש ה-FBI: "סין היא איום הריגול הקשה ביותר"

סין מנהלת מלחמה קרה "שקטה" נגד ארה"ב, ומשתמשת בכל משאביה להחליף את ארה"ב כמעצמה המשפיעה בעולם. כך הזהיר אתמול (יום ו') מומחה בכיר של ה-CIA באסיה.

 

מייקל קולינס, ממרכז המשימה של ה-CIA במזרח אסיה, אמר שהממשלה הקומוניסטית של שי ג'ינפינג לא מעוניינת לפתוח במלחמה של ממש נגד ארה"ב, ובמקום פועלת "בעדינות" בשלל חזיתות כדי להחליש את השפעתה של ארה"ב. קולינס אמר שסין עושה זאת בדרכים דיסקרטיות יותר מאלה של רוסיה.

טראמפ מארח את נשיא סין שי ג'ינפינג בפלורידה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ מארח את נשיא סין שי ג'ינפינג בפלורידה(צילום: AFP)
קולינס אמר שסין היא "מדינה שמנצלת את כל דרכי הכוח, החוקיות והבלתי חוקיות, הציבוריות והפרטיות, הכלכליות והצבאיות, כדי להחליש את מעמדה של היריבה שלה מבלי לפתוח בסכסוך. בסופו של יום הם רוצים שכל מדינה בעולם, שתצטרך להחליט מה האינטרסים שלה, תצדד קודם כל בסין ולא בארה"ב".

 

"הייתי אומר שמה שהם מנהלים נגדנו הוא ביסודו מלחמה קרה – לא כמו זאת שראינו בין ארה"ב לברית המועצות – אלא מלחמה קרה בהגדרתה", אמר קולינס, שהתארח בפורום הביטחוני באספן בקולורדו. לפי קולינס, החרפת היחסים בין ארה"ב לסין נובעת לא רק ממלחמת הסחר והטלת המכסים ההדדית. יש חשש מניסיונות נרחבים של סין לגנוב סודות עסקיים (קניין רוחני) ופרטים על מחקרים טכנולוגיים שעורכת ארה"ב.

טראמפ מקשיב לשי בביקור בבייג'ינג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ מקשיב לשי בביקור בבייג'ינג(צילום: AFP)
  

דאגה נוספת היא התחזקות הצבא הסיני, שהופך למודרני יותר, וההתרחבות שלו בשטח. ארה"ב ומדינות אחרות מתלוננות על בניית מוצבים צבאיים סיניים בים הסיני הדרומי. "הייתי אומר שזה ה'קרים' של המזרח", אמר קולינס והתייחס לסיפוח חצי האי האוקראיני על ידי רוסיה – שעורר את זעם המערב.

 

אזהרותיו של קולינס על חיזוק השפעתה של סין מתכתבות עם דברים אחרים שנשמעו בארה"ב על כוחה של סין, בתקופה שבה וושינגטון זקוקה לעזרתה של סין כדי לעצור את איום הגרעין של צפון קוריאה.

 

ביום רביעי אמר כריסטופר ריי, ראש ה-FBI, שבנושא הריגול סין מהווה את האיום המשמעותי ביותר על אמריקה. הוא אמר שה-FBI מפעיל חוקרי ריגול כלכלי בכל 50 מדינות ארה"ב. ריי אמר שאסור לארה"ב להמעיט בערך התופעה. גם ראש סוכנות המודיעין הלאומי, דן קואטס, הזהיר מעלייה בתוקפנות של סין. הוא אמר שארה"ב חייבת לעמוד איתנה נגד מאמציה של סין לגנוב סודות עסקיים ומחקר אקדמי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שי ג'ינפינג מארח את טראמפ בסין
צילום: AFP
מומלצים