שתף קטע נבחר

האם המזריקה שוחררה למעצר בית

האם, שתועדה מזריקה אינסולין לבנה הפעוט על אף שהוא אינו חולה בסוכרת וחשודה שעשתה זאת גם לילדים נוספים שלה, שוחררה למשך שלושה שבועות למעצר בית בבית אמה. ייאסר עליה ליצור קשר עם בעלה וילדיה

 

 

האם החשודה בהתעללות בילדיה (צילום: יואב דודקביץ')
האם החשודה בהתעללות בילדיה(צילום: יואב דודקביץ')

בית משפט השלום בירושלים החליט היום (א') לשחרר למעצר בית את האם שהזריקה אינסולין לבנה הפעוט. היא תשהה בבית אמה בביתר עילית במשך 21 יום. במסגרת תנאי השחרור ייאסר על האם ליצור קשר עם בעלה וילדיה.

 

האישה, אם לעשרה ילדים מירושלים, נחקרה בשבועות האחרונים בחשד להתעללות בילדיה. על פי החשד, האם יצרה מצג שווא בפני הרופאים שלפיו חמישה מילדיה חולים בסוכרת במטרה לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי. על פי החשד, המשפחה קיבלה בין 800 אלף למיליון שקלים בקצבאות עקב ההתעללות המתמשכת של האם בילדיה.

 

בנוסף, חשודה האם בכך שפגעה גם בבנה הצעיר, בן שנה ושבעה חודשים, כשהזריקה לו אינסולין לשווא. הוא אושפז בבית החולים שערי צדק בעיר, שאליו פונה לפני כחודש כשהוא סובל מדימום מוחי ומפרכוסים ומצבו הוגדר קשה. על פי חוות דעת של פרופסור בהדסה עין כרם, יש חשש שהאם גרמה לבנה הפעוט נזק מוחי.

 

 

 

הפרשה החלה להתגלגל בחודש מאי, כאשר האם (30) הגיעה עם בנה (שנה וחצי) לבית החולים שערי צדק בירושלים. מדובר בילד שנולד כפג וסבל מדימום מוחי שגרם לו לפרכוסים שמהם הוא סובל עד היום. האם טענה כי התרופה שהזריקה לו נגד הפרכוסים לא הועילה. הרופאים כבר הכירו את הילד מטיפולי העבר.

 

פרופ' ורדה גרוס-צור, נוירולוגית בכירה בבית החולים, ביקשה לערוך בדיקות מקיפות כדי להבין מה גרם להידרדרות במצבו. ככל שהתקדמו הבדיקות הגיעו הרופאים למסקנה שמישהו מלעיט את הילד בכמות גדולה מדי של תרופה בשם פנוברביטל (תרופה למניעת פרכוסים). הרופאה בדקה את התיק הרפואי של הילד ונוכחה לגלות כי חמישה מתשעת אחיו "חולים בסוכרת". "הממצא הזה לא נתן לי מנוח", סיפרה הרופאה. החשש שעלה היה שהאם פוגעת בילד באמצעות מתן תרופת יתר. "במקרים כאלה אתה חושד שאולי האמא עשתה משהו רע לילד, אבל אתה לא רוצה להאמין שזה באמת יכול לקרות". 

 

בתחילת חודש יולי שוב הובהל הפעוט לשערי צדק. "אמו דיווחה שיש לו ירידה של רמות הסוכר", סיפר אז מנהל המחלקה לרפואה דחופה ד"ר גיורא וייזר. "ידעתי שצריך לפקוח עליו שבע עיניים. שלחתי אותו לבדיקת דם כדי לנסות לברר מדוע הסוכר שלו נמוך והאינסולין גבוה. האם זה בגלל מחלה שממנה הוא סובל או מכיוון שמישהו מזריק לו אינסולין?" התוצאות גילו חד־משמעית שהאינסולין הוזרק לגופו. "חשדתי מאוד שהאמא פוגעת בו", סיפר הרופא.

 

בשלב זה נכנס בית־החולים לפעולה "מבצעית", הקים צוות לטיפול בנושא והורה לכל מי שמטפל בילד לגלות ערנות יתר. במקביל דווח למשטרת ירושלים על החשדות. היא התקינה מצלמות סתר ליד מיטת הילד, ובמקביל הוצמדה לו השגחה צמודה: "הצבנו עליו אלף עיניים", סיפרו הרופאים. כמה ימים לאחר מכן תועדה האם מזריקה אינסולין לבנה, אף שהוא אינו סובל מסוכרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
האם בבית המשפט בשבוע שעבר
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים