שתף קטע נבחר

צפו: סעודי ברח מדגל ישראל – אופס, ישר לדגל איראן

סעודי באולימפיאדת הכימיה נבהל כשזוכה ישראלי נקרא לעמוד לידו ופרס את דגל ישראל. הסעודי מיהר לצד השני, רק כדי למצוא עצמו ליד דגל האויבת הגדולה של ריאד – איראן. סעודים צחקו: "הדגל האיראני מטונף פי מיליון"

 

 

אולימפיאדת הכימיה שנערכה בשבוע שעבר בצ'כיה ובסלובקיה עוררה ביממה האחרונה עניין בסעודיה מסיבה לא צפויה – הזוכה הישראלי במדליית הכסף רז לוטן.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בסרטון שהועלה לרשת נראה לוטן עולה לבמה מיד אחרי מתמודד מסעודיה, כך שהשניים פורסים זה לצד זה את הדגל הישראלי והדגל הסעודי. כשהסעודי מבין שהוא ניצב ליד דגל המגן דוד, הוא ממהר להתרחק מהמקום – ולהתייצב, נורא לא-פחות, ליד דגל איראן, יריבתה המושבעת השיעית של סעודיה.

בורח מ דגל ישראל ל דגל איראן אולימפיאדת הכימיה ()
דגל נפרס, דגל מתקפל. סעודיה וישראל

המעשה של התלמיד הסעודי, בדר מלחם, עורר מחלוקת בקרב גולשים ערבים בכלל וסעודים בפרט. המתח בין איראן, מנהיגת העולם השיעי, לסעודיה, מנהיגת העולם הסוני, גדול בימים אלה יותר מאי-פעם, ושתי המדינות מגבות צדדים יריבים במלחמות בסוריה ובתימן. מנגד מדווחים כלי תקשורת זרים דווקא על שיתוף פעולה מאחורי הקלעים בין סעודיה לישראל, אף שלשתיים אין יחסים דיפלומטיים רשמיים. יורש העצר הסעודי בן סלמאן אף אמר השנה כי לישראלים יש זכות לארץ משלהם.

 

אחד הגולשים הערבים בטוויטר כתב בתגובה על הסרטון: "מן הפח אל הפחת, מישראל לאיראן". גולש אחר ענה: "איראן היא מדינה איסלאמית, הבעיה היא עם השלטון שלה. איך אתה משווה בין ישראל לאיראן?". עוד גולשים הביעו תמיכה בנער הסעודי ואמרו כי מעשהו הוא מעשה כבוד לאומה הסעודית: "אי אפשר לתאר את הכבוד במילים".

יורש העצר של סעודיה מוחמד סלמאן בבית הלבן (צילום: EPA)
יורש העצר הסעודי בן סלמאן, האיש החזק בממלכה. קשרים חשאיים עם ישראל(צילום: EPA)

היו כמובן גם מי שגיחכו על העובדה שהנער ביקש להתרחק מדגל ישראל – אבל מצא עצמו ליד דגל איראן: "כבר עדיף היה שילך לשבת במקום לעמוד לצד הדגל של איראן". עיתונאי סעודי מתח ביקורת על החלטת התלמיד: "הדגל האיראני שעברת לעמוד לצדו מטונף פי מיליון מהדגל הישראלי. טהרן היא האויבת האמיתית שלנו".

 

התגובות על הציוץ של העיתונאי הסעודי היו מגוונות. "ישראל תישאר האויבת הראשית שלנו", כתב גולש אחד, ואחר כתב: "וואלה, אתה צודק. איראן מטונפת פי אלף מדגל ישראל". צייצן אחר הוסיף: "ישראל כובשת מדינה, אבל איראן כובשת ארבע או חמש מדינות ערביות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסעודי הנבוך מקפל את הדגל
מומלצים