שתף קטע נבחר

הפרקליטות מבקשת: עדות דחופה במשפט איתמר שמעוני

בית המשפט ידון מחר בבקשת הפרקליטות לאפשר לעד בתיק למסור בדחיפות עדות שעשויה לחזק את טענת המדינה להעברת כספי שוחד לראש העיר אשקלון המושעה. "חשש כבד שככל שלא תישמע עדותו של העד באופן מיידי, לא ניתן יהיה לשמוע אותה במועד אחר"

הפרקליטות הגישה הערב (יום ד'), בצעד חריג, בקשה לשמוע באופן דחוף עדות מוקדמת של עד מדינה שנחשב למרכזי במשפט השוחד של איתמר שמעוני, ראש העיר המושעה של אשקלון. זאת, מחשש כבד שהעד לא יוכל לעשות זאת במועד מאוחר יותר. בית המשפט ידון מחר בבקשת הפרקליטות, ואם תאושר, העדות תישמע באופן מיידי בפני השופט בני שגיא, שאינו השופט בתיק.

 

ראש העיר אשקלון המושעה, איתמר שמעוני (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ראש העיר אשקלון המושעה, איתמר שמעוני(צילום: מוטי קמחי)

איתמר שמעוני נאשם בשוחד והפרת אמונים, ומשפטו החל בספטמבר אשתקד בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עד כה, העידו יותר מ-50 עדים במשפט, והפרקליטות ביקשה לפני כמה שבועות להקדים את עדותו של עד מדינה שנחשב למרכזי בתיק. עד המדינה היה אמור להעיד השבוע, אך השופטת בתיק חולה והדיון נדחה.

 

"לאחרונה, הגיעו לידי הפרקליטות נתונים שמהם עולה חשש כבד וממשי שככל שלא תישמע עדותו של העד באופן מיידי, לא ניתן יהיה לשמוע את עדותו במועד נדחה (אחר, ג.מ)", נכתב בבקשת הפרקליטות - שלא פירטה מהו אותו חשש כבד.

 

מדובר בעדות מרכזית שאמורה לחזק את טענת המדינה על העברת כספי שוחד לשמעוני. שמעוני מכחיש את ההאשמות כלפיו. הוא מואשם, יחד עם נאשמים נוספים, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. על פי האישום, שמעוני קיבל שוחד בסך 466 אלף שקלים. עוד מואשם בהפרת אמונים בכך שקיבל סכום נוסף של 575 אלף שקלים בשל היותו ראש העיר - רובו ממקורות שאינם ידועים ובדרך נסתרת מעיני הציבור, מבלי שבירר את מקור הכספים.

 

  

עורך דינו של שמעוני, מנחם רובינשטיין (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
עורך דינו של שמעוני, מנחם רובינשטיין(צילום: אפי שריר)

לפי הפרקליטות, במהלך שנת 2014 קיבל שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים שהעלו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר משא ומתן, חתם במועדים שונים על שני הסכמי פיצוי עם אותן נשים, שבמסגרתם נדרש לשלם להן יותר ממיליון שקלים. איתמר שמעוני פנה לאחיו עופר ולנאשם משה פונטה, שהיה איש סודו כראש העיר, וביקש שיסייעו לו בגיוס הכספים כדי להיחלץ ממצוקתו. השניים נענו, וגייסו את הכסף מיזמים וקבלנים שונים הפועלים באשקלון. התיק בנושא עבירות מין נסגר ושמעוני לא הועמד לדין בגינו.

 

עורך דינו של שמעוני, מנחם רובינשטיין, מסר בתגובה: "יש פה ניפוח של בקשה ויצירת מצג שווא שאין לה שום בסיס כאילו יש עד מדינה ואולי יש חשש שלא יעיד. אתמול בצהריים קיבלנו מהפרקליטות עדכון - שהעד משתף עמם פעולה ברצון. יש כאן ניסיון לעשות דרמטיזציה לאחר ששמעוני הוציא הודעה כי יתמודד בבחירות הבאות לראשות העירייה - הכל תואם למועד הכרזתו. הסכם עד המדינה מתייחס לפרשה אחרת ולא לאיתמר שמעוני".

 

בנוסף, רובינשטיין שלח היום מכתב לפרקליט המדינה שי ניצן ולפרקליטות, בו הוא מפרט את חשדו כי המשטרה האזינה לכאורה לשיחות של איתמר שמעוני עם עורכי דינו בטלפון ובמשרד עורכי הדין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שמעוני. מואשם בשוחד
צילום: מוטי קמחי
מומלצים