שתף קטע נבחר

מסתמן: הפרקליטות לא תתנגד לשחרור הדורס של מיטל אהרונסון

שי סימון מרצה 14 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל, בתאונת פגע וברח שהסעירה את המדינה בעשור הקודם. עורכת דינו של סימון: "הוא אסיר למופת, יש לו כאב גדול מאוד למשפחות הנפגעים"

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט תתכנס מחר (ה') בבית הכלא מעשיהו לדון באפשרות שחרורו המוקדם של שי סימון, שהורשע בדריסתה והריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל בתאונת פגע וברח לפני עשור. הפרקליטות צפוייה שלא להתנגד לשחרורו המוקדם - כך שיגדלו מאוד הסיכויים כי הוועדה תחליט לשחרורו. סימון נידון תחילה ל-20 שנות מאסר, אולם בית משפט העליון קיצר את עונשו ל-14 שנים.

 

שי סימון. הורשע בדריסתה למוות של מיטל אהרונסון (צילום: גיל יוחנן ) (צילום: גיל יוחנן )
שי סימון. הורשע בדריסתה למוות של מיטל אהרונסון(צילום: גיל יוחנן )

פרשת הדריסה הסעירה את המדינה בעשור הקודם, הן בגלל מותה הנורא של הצעירה ופציעת חברתה, והן בגלל ששני הנאשמים בתיק טענו כל אחד כי חברו הוא הנהג האחראי לתאונה - עד שבית המשפט הכריע כי סימון היה הנהג הדורס.

 

בכתב האישום המקורי, שהוגש נגד שלום ימיני ושי סימון בשנת 2008, נטען כי ב-17 באוקטובר באותה שנה, סמוך ל-03:00 לפנות בוקר, נהג חבר שלישי ברכב שטח, ביציאה מנמל תל-אביב, כשהוא תחת השפעת אלכוהול. ברכב ישבו גם שני הנאשמים. שוטרות שהציבו מחסום סימנו לנהג לעצור. הוא עצר, יצא מהרכב ונמלט. שני חבריו חזרו למכונית כאשר סימון התיישב מאחורי ההגה, התניע אותו והחל בנסיעה מהמקום בעידודו של ימיני.

 

לפי האישום המקורי, הם המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לצומת הרחובות מרמורק ואבן גבירול בתל אביב, כאשר נטען תחילה כי בשלב כלשהו השניים התחלפו ביניהם, וימיני הוא זה שהמשיך בנהיגה. הרכב נסע ברחוב אבן גבירול מדרום לצפון במהירות גבוהה וחצה את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין ברמזור אדום, כאשר באותו זמן חצו את הצומת מיטל אהרונסון ז"ל וחברתה מלי יזדי. הרכב פגע בהן בעוצמה והעיף אותן למרחק של כמה מטרים. אהרונסון נפגעה אנושות ומתה דקות לאחר מכן, ואילו יזדי נפגעה פגיעה קשה ביותר.

מיטל אהרונסון (צילום רפרודוקציה: שאול גולן)
מיטל אהרונסון ז"ל. דריסתה למוות הסעירה את המדינה(צילום רפרודוקציה: שאול גולן)
  

במהלך המשפט טען סימון כי ימיני נהג ברכב. ימיני הכחיש שנהג ברכב והטיל את האחריות על סימון. בעיצומו של המשפט ביקשה התביעה לשנות את האישום, ולקבוע שסימון נהג - אך השופט סירב לערוך שינויים באישומים.

 

לבסוף, בשנת 2010, קבע בית המשפט המחוזי בת"א כי שי סימון הוא זה שנהג ברכב שדרס למוות את אהרונסון. סימון הורשע בנהיגה בשכרות, הריגתה של אהרונסון ופציעתה של חברתה, הפקרה לאחר פגיעה, ובעבירות נוספות. ימיני זוכה מהריגה, אך הורשע בעבירה אחרת. על סימון נגזר עונש מאסר כבד של 20 שנה, ועל חברו 5 שנות מאסר.

כותרת
כותרת "ידיעות אחרונות" ב-19 באוקטובר 2008

 

שלום ימיני (צילום: גיל יוחנן )
שלום ימיני. נקבע כי לא נהג ברכב שדרס למוות את אהרונסון(צילום: גיל יוחנן )

ב-2011, שופטי בית המשפט העליון קבעו כי העונש שהוטל על סימון חורג באופן קיצוני מרף הענישה המקובל במקרים של "פגע וברח". לגבי ימיני הם קבעו, כי ניתן להרשיעו רק כמסייע לעבירה. הם שינו את העונשים ל-14 שנות מאסר על סימון ו-2.5 שנים על ימיני.

 

חברתה של אהרונסון, מלי יזדי, שנפצעה בתאונה, אמרה אז: "אני חווה את האירוע יום יום. אני לא ישנה בלילות. אני כל הזמן עם המחשבות. אני כל הזמן רואה את הפנסים של המפלצת השחורה נכנסת בי. אני חושבת ששניהם היו צריכים לשבת 20 שנה בכלא". ב-2013 השתחרר ימיני וסימון נחשב לאסיר חיובי. 

 

עורכת הדין סוזי עוזסיני ארניה, שמייצגת את סימון, מסרה: "מרשי עבר כברת דרך משמעותית מאוד. הוא מרצה בכלא, כולל מאז מעצרו, קרוב ל-9 שנות מאסר. יש לו כאב גדול מאד למשפחות הקורבנות. הוא אסיר למופת שתומך באסירים אחרים, יוצא מדי יום לעבודה ועבר תוכנית טיפולית. הוא סובל מבעיות בריאות לא פשוטות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
סימון. סיכוייו לשחרור מוקדם גדלו
צילום: גיל יוחנן
מומלצים