שתף קטע נבחר

היסטוריה בכנסייה: שוללת לחלוטין עונש מוות

עוד מהפכה קטנה של האפיפיור פרנסיסקוס: במשך מאות שנים קבעה תורת הכנסייה שבמקרים קיצוניים מותר להשתמש בעונש המוות. מעתה תתנגד לכך לחלוטין: "זו פגיעה בקדושת האדם". איך יגיבו הקתולים בארה"ב?

הכנסייה הקתולית הודיעה היום (ה') כי שינתה באופן רשמי את תורתה וכעת היא מתנגדת לחלוטין לעונש המוות – יהיו הנסיבות אשר יהיו.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אפיפיור פרנסיסקוס פרנציסקוס אמר ל הומו אלוהים ברא אותך ככה ()

במשך מאות שנים התירה הכנסייה הקתולית, שאליה משתייכים 1.2 מיליארד מאמינים, להטיל וליישם את עונש המוות במקרים קיצוניים, אולם עמדתה בעניין החלה להשתנות בתקופת כהונתו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, שהלך לעולמו ב-2005.

 

היום הודיע הוותיקן כי שינה את תורתו הכתובה, וכי כעת היא משקפת את התנגדותו המוחלטת של האפיפיור המכהן פרנסיסקוס לעונש המוות. המסמך עודכן כך ששולב בו המשפט: "עונש המוות אינו קביל, משום שמדובר בהתקפה על קדושתו ועל כבודו של אדם". זהו משפט שהאפיפיור פרנסיסקוס בעצמו אמר באחד מנאומיו.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הגרסה החדשה צפויה להיתקל בהתנגדות עזה מצד קתולים במדינות כגון ארצות הברית, שבהן קתולים רבים תומכים בעונש המוות. בגרסה הקודמת של התורה הכתובה של הכנסייה לא נשללה האפשרות של הטלת עונש מוות, והטלתו הותרה "אם זו הדרך האפשרית היחידה להגן ביעילות על חיי אדם מפני תוקפן בלתי הוגן".

 

האפיפיור פרנסיסקוס נבחר לתפקיד בשנת 2013, אחרי פרישתו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16. במהלך כהונתו הספיק האפיפיור לנפק כמה הצהרות חסרות תקדים שנועדו להציג פנים מכילות, אולי אפילו ליברליות יותר, של הכנסייה. אחת ההצהרות המפורסמות ביותר שלו הייתה "מי אני שאשפוט אותם?", שלפיה על הכנסייה לקבל ולהכיל גם הומואים. ב-2016 אף אמר כי להומואים מגיעה התנצלות מהכנסייה, והשנה דווח כי בפגישה פרטית עם הומו מצ'ילה אמר לו האפיפיור: אלוהים ברא אותך ככה והוא אוהב אותך". בשנה שעברה אמר האפיפיור כי נשים צריכות להרגיש בנוח להניק את תינוקותיהם בכנסייה.

 

לצד ניסיונותיו של האפיפיור להפגין פתיחות לקהלים שונים, בכמה תחומים הוא נזהר שלא לסטות מהקו השמרני של הכנסייה. בחודש יוני השנה, למשל, השווה הפלות למעשי הנאצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האפיפיור פרנסיסקוס. ציטוט מנאומיו
מומלצים