שתף קטע נבחר

תיכוניסטים דרוזים לנתניהו: "חוק הלאום מקומם, עצור אותו"

"חוק הלאום מעמיד אותנו בפני שבר עמוק, הוא אומר שאנחנו לא אזרחים שווי זכויות במדינה שלנו", כך כתבו עשרות תיכוניסטים לנתניהו. "אנחנו פונים אליך, ראש הממשלה, עצור את חוק הלאום. הקשב לקול הצעקה שלנו"

לואא חרבאוי  ()
לואא חרבאוי. "אנחנו סוג ב'"

יותר מ-60 תלמידי תיכון דרוזים שיגרו היום (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לבטל את חוק הלאום.

 

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

 

על רקע עצרת המחאה נגד חוק הלאום שמארגנים ראשי העדה הדרוזית במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב, כתבו התלמידים: "גדלנו על ברכי אחינו, גיבורי צה"ל הדרוזים ועל המורשת שהורישו לנו 421 הנופלים מבני העדה שנפלו במערכות ישראל על הגנת המדינה. אנו, דור העתיד של העדה, מוכנים למסור את נפשנו על הגנת המולדת בדיוק כפי שעשו אבותינו מאז קום המדינה. העדה הדרוזית עמדה תמיד ותעמוד גם בעתיד לצד העם היהודי מול כל אתגר. כמו אבותינו ואבות אבותינו, גם אנחנו רוצים להיות שותפים מלאים לביטחון המדינה ולהבטחת עתידה כמדינה בטוחה, צודקת ושוויונית".

 

בהמשך נכתב: "אדוני ראש הממשלה, חוק הלאום שחוקקה ממשלת ישראל מעמיד אותנו בפני שבר עמוק כי הוא אומר שאנחנו לא אזרחים שווי זכויות במדינה שלנו – מדינת ישראל. זה מקומם. כי בשום מקום בחוק לא מופיע עקרון השוויון. למרות הכעס הגדול, העלבון והשבר, נמשיך לתרום למדינת ישראל כפי שחינכו אותנו הורינו ומנהיגנו. תמיד נהיה נאמנים למדינה שלנו. אנחנו אוהבים אותה ומוכנים לשרת אותה כמו אבותינו – בכל מקום. אנחנו פונים אליך אדוני ראש הממשלה, עצור את חוק הלאום. הקשב לקול הצעקה שלנו. את האומץ שגילית בקרב, גלה גם כעת כראש ממשלה. בידך לעצור החוק ולהחזירו לדיון מחודש ולתיקון מתבקש".

לואי שואח ()
לואי שואח. "אפליה גדולה ובעיה לא רק לדרוזים"

מאהל מחאת הדרוזים בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי)
מאהל המחאה של הדרוזים בכיכר רבין(צילום: מוטי קמחי)

בנימין נתניהו בשיחה עם חברי הקהילה הדרוזית (צילום: לע
רה"מ נתניהו עם ראשי הקהילה הדרוזית(צילום: לע"מ)

ג׳בר חביש   (צילום: מוטי קמחי)
ג׳בר חביש (צילום: מוטי קמחי)
 

לואי שואח מירכא עולה לכיתה י"א וחתם על המכתב. לדבריו, "החוק הזה גורם לאפליה גדולה ולבעיה רצינית, ולא רק לדרוזים. אנחנו חיים ביחד, והחוק הזה מביא לפער בין התושבים. אנחנו הדור החדש שהולך לבנות את המדינה ולשרת אותה, אז יש לנו קול והשפעה, ואנחנו צריכים להתאחד, לכן חתמתי".

 

שואח מספר כי ישנה תמימות דעים בקרב בני הנוער הדרוזים נגד החוק. "נכון שבני הנוער שונים זה מזה, אבל בעניין הזה אנחנו מאוחדים, כי זה נוגע לעתיד של הקהילה שלנו ולעתיד של המדינה שלנו". באשר למוטיבציה לגיוס בעקבות החוק, הוא אמר כי "יש גם חשש שבני נוער לא יתגייס. הם מרגישים סוג ב' עכשיו. ההרגשה היא שלא צריכים אותנו".

 

לואא חרבאוי מירכא, שסיימה השנה כיתה י"ב, חתמה גם היא על המכתב. "החוק פוגע בשוויון. אני הולכת לעשות שירות לאומי בעוד חודש כי זו המדינה שלנו. לכן זה פגע בי כי אמור להיות שוויון בין כולנו. אבא שלי והאחים שלי – כולם משרתים בצבא. עכשיו אנחנו סוג ב'. אני כבר לא מרגישה את השייכות שתמיד הרגשתי כלפי המדינה. ההרגשה עכשיו היא שאני לא מקבלת בחזרה מהמדינה. אנחנו צריכים להשפיע על המדינה ועל חברי הכנסת כדי שהחוק הזה ייפסל. אנחנו יודעים שהמדינה היא יהודית, אבל אנחנו לא רוצים להרגיש בה זרים".

 

על רקע דחיית המתווה שהציע נתניהו להנהגת העדה, נשלמות ההכנות לעצרת המחאה של העדה הדרוזית במוצאי שבת. "להוסיף את השוויון לחוק הלאום ולדרוש שוויון לכל הישראלים, זו הדרישה שלנו", אמר ג'אבר חביש, ממארגני העצרת ומיוזמי מכתב השמיניסטים. "השמיניסטים האלו הם הדור הבא שלנו, כי בימים אלו שומעים עכשיו רק את ההנהגה. חשוב מאוד להשמיע את הקולות של הדרוזים הצעירים. אני יושב בכל פורום של מכובדי העדה כדי להשמיע את הקול שלהם. זה קול שחייב להישמע". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך עמוד הפייסבוק "העדה הדרוזית בישראל- נביל סעד"
הדרוזים מוחים
מתוך עמוד הפייסבוק "העדה הדרוזית בישראל- נביל סעד"
מומלצים