שתף קטע נבחר

180 שיגורים מעזה ביממה, חיל האוויר תקף מנהרות

חיל האוויר תקף מתחם צבאי, פיר של מנהרת לחימה ושתי מנהרות נוספות, ליד החוף. מאמש: כיפת ברזל יירטה יותר מ-30 מ-180 השיגורים מעזה. ליברמן לראשי הרשויות: "נעשה את מה שצריך". גורם בעזה טען כי הסבב הסתיים, אך בצהריים שוב נשמעה אזעקה באשכול

 

קצב השיגורים מהרצועה אמנם פחת בשעות האחרונות לעומת ליל הקרב - אבל הירי נמשך, ואיתו האפשרות להתגברות הלחימה. מנתוני צה"ל עולה כי מאמש זוהו כ-180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה יותר מ-30 שיגורים, ורוב הנפילות היו בשטחים פתוחים. גורם בעזה טען כי הסבב הסתיים, אך בשעה 13:10 נשמעה אזעקה במועצה האזורית אשכול.

 

הסלמה בדרום - כתבות נוספות:

חמאס רואה שישראל נרתעת ממבצע - ומרשה לעצמו/רון בן ישי

משרד החוץ נגד BBC: "מטים במכוון את המציאות"

בן 13 חבש את אביו שנפצע: "הוא היה בחצי הכרה"

 

ב-12 בצהריים הודיע צה"ל כי לפני הצהריים מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה מטרות טרור לאורך רצועת עזה ובהן מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה ושתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס. בהודעה נאמר כי "מדובר בהמשך מאמץ להשמדת תשתיות טרור תת קרקעיות שמוביל צה"ל בשנים האחרונות".

 

 

נזק בתים ב רצועת עזה לאחר הפצצה הפצצות תקיפה תקיפות צה
נזק לבתים ברצועה(צילום: AP)

הבית בשדרות שנפגע (צילום: AFP)
הנזקים בשדרות מירי הרקטות(צילום: AFP)

הבית בשדרות שנפגע (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בצה"ל אמרו כי "התקיפות הנרחבות שביצע צה"ל הביאו לפגיעה והשמדה של כ-150 מטרות צבאיות ואסטרטגיות של חמאס ומהוות פגיעה קשה בארגון הטרור. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל". יש לציין כי מדובר במנהרות לחימה פנימיות שחמאס מכין נגד תמרון עתידי של צה"ל ברצועה ולא מדובר במנהרות חודרות לשטחנו. בתוך כך, מצבה של האישה שנפצעה לפנות בוקר באחת הנפילות בעוטף השתפר ומוגדר כעת בינוני. מבית החולים סורוקה, שם היא מאושפזת, אמרו כי היא בהכרה ונושמת בכוחות עצמה. הפצוע הנוסף מאותו אירוע שוחרר לביתו. 

 

גורם פלסטיני ציין בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי הירי מעזה ייפסק אם ישראל תפסיק את התקיפות שלה ברצועה. הגורם, שדיבר ממפקדת פיקוד בעזה, אמר כי ירי הרקטות נובע כתוצאה מ"פשעיה של ישראל". "מבחינת תנועת ההתנגדות, הסבב הנוכחי הסתיים. השקט תלוי בהתנהגות הכיבוש (ישראל)", אמר הגורם העזתי.

הערכת מצב בקריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הערכת המצב בקריה, אתמול(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח היום בצהריים עם ראש העיר שדרות ועם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה. שר הביטחון שיבח את הרשויות ואת התושבים על כושר העמידה ועל הגיבוי שהם נותנים לצה"ל ולמערכת הביטחון, ואמר "נעשה את מה שצריך לעשות".

 

בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בצהריים בקריה בתל אביב הערכת מצב ביטחונית נוספת עם שר הביטחון ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. ב-16:00 יכונס בקריה הקבינט המדיני-ביטחוני.

 

במקביל, בוטל פסטיבל כדורים פורחים המסורתי שאמור היה להתקיים בפארק הבשור ביומיים הקרובים. 4,000 כרטיסים נמכרו לפסטיבל, אבל עקב ההסלמה וירי הרקטות והפצמ"רים הבלתי פוסק מרצועת עזה הוחלט לבטלו, לאחר התייעצויות ממושכות עם גורמים בצה"ל. במשך חודשים התכוננו באשכול לפסטיבל, והנזק לתיירות בדרום נאמד במיליוני שקלים.

 

 


פורסם לראשונה 09/08/2018 12:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים