שתף קטע נבחר

מנהיג חמאס: "אנו בדרך לסיום המצור על רצועת עזה"

איסמעיל הנייה הבטיח בדרשת חג הקורבן כי המצור על הרצועה יוסר בקרוב והודיע על כשלון "עסקת המאה" של טראמפ. "צעדות השיבה החזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה", אמר ודרש מהרשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס הבוקר (א') למאמצים להסדרת המצב בדרום ואמר: "אנחנו בדרך לסיים את המצור על רצועת עזה. זו התוצאה של עמדתכם ועמידתכם האיתנה. לא יהיה מחיר פוליטי לכל סיוע הומניטרי ברצועה".

איסמעיל הנייה  ()
הנייה בגבול הרצועה. "בדרך לסיים את המצור על עזה"

בדרשת חג הקורבן הנייה עדכן כי מתנהל משא ומתן בחסות מצרים ובמעקב בינלאומי וערבי. לדבריו, משלחות הארגון בקהיר דנו סוגיה הפנים-פלסטינית כדי להגיע לחזון כללי לפיוס ולשמירה על הזכויות. "נקים ממשלת אחדות ומועצת אחדות לאומית, לאחר מכן נקיים בחירות כלליות בהשתתפות כלל הפלסטינים".

 

הנייה התייחס גם למאמצים האמריקניים להשיג שלום במזרח התיכון: "היום, ביום החג שלנו, אנחנו מודיעים כי עסקת המאה נכשלה מכיוון שהעם הפלסטיני דחה אותה. צעדות השיבה החזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה והחיו את זכות השיבה". הוא גם דרש מהרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

הפגנות צעדת השיבה ברצועת עזה (צילום: AFP)
צעדות השיבה. "החזירו את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה"(צילום: AFP)

הפגנות צעדת השיבה ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הפגנות צעדת השיבה ברצועת עזה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

בסוף השבוע אמר סגן מנהיג חמאס חליל אל-חיה, שנמצא בשיחות בקהיר, כי הדיונים על הרגיעה מול ישראל נמצאים בישורת האחרונה. לדבריו, מדובר על רגיעה בתנאי הבנות סוף מבצע צוק איתן. "אנחנו בעד רגיעה בעזה כדי שעמנו יחיה בכבוד וכדי שנמשיך את המאבק", אמר. עם זאת, השיחות נגמרו ללא סיכום על הבנות בעקבות חג הקורבן שחל היום, והן צפויות להתחדש בשבוע הבא.

 

בשבוע שעבר פרסמה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יכלול הפסקת אש למשך שנה והקמת נתיב ימי בין עזה לקפריסין בפיקוח ביטחוני ישראלי. בנוסף תשלם קטאר את משכורות הפקידים בעזה בסיועה של מצרים והיא גם תשלם את חשבונות החשמל ברצועה בשיתוף פעולה עם ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים