שתף קטע נבחר

רוסיה: "לא רואים סימנים שארה"ב מוכנה לנרמל את היחסים"

סגן שר החוץ הרוסי אמר שמוסקבה זיהתה ניסיונות אמריקניים לשנות את הסיכומים שהושגו בפסגת טראמפ-פוטין בחודש שעבר. הוא הוסיף כי "כל האפשרויות על השולחן" בנוגע לתגובה על סנקציות אמריקניות חדשות

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר הבוקר (ו') כי "מוסקבה לא רואה שום סימן שארצות הברית מוכנה לנרמל את היחסים". כך דיווחה סוכנות הידיעות "אינטרפקס". הוא הוסיף כי "כל האפשרויות על השולחן" בנוגע לתגובה הרוסית על סנקציות אפשריות שארה"ב תטיל על מוסקבה.

 

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
פוטין וטראמפ. "לא רואים כל סימן שארה"ב מוכנה לנרמל את היחסים"(צילום: AFP)

לפני כשלושה ימים, הטילה ארה"ב סנקציות על שני אישים רוסים, ועל שתי חברות, רוסית וסלובקית, בשל פעילות סייבר. כך הודיע משרד האוצר האמריקני. סנקציות הוטלו גם על שתי חברות ספנות רוסיות, שלדברי ארה"ב הפרו את ההגבלות שהטיל האו"ם על יצוא מוצרי נפט לצפון קוריאה.

 

בתחילת החודש הודיעה ארה"ב שהיא תטיל סנקציות נוספות על רוסיה, אחרי שקבעה שמוסקבה השתמשה בגז עצבים נגד המרגל הרוסי לשעבר ובתו בבריטניה. ההודעה על הסנקציות פורסמה יום אחרי שהסנאטור האמריקני רנד פול אמר שהעביר לפוטין מכתב מטראמפ, שבו קרא הנשיא האמריקני לשיתוף פעולה בין שתי המדינות.

 

 

ריאבקוב אמר שרוסיה זיהתה ניסיונות של ארצות הברית לשנות את ההסכמים הזמניים שהושגו בפסגה בין הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין למקבילו האמריקני דונלד טרמאפ בפסגה בין השניים שנערכה בחודש שעבר בהלסינקי.

 

טראמפ ופוטין נפגשו בחודש שעבר בהלסינקי לפגישה ראשונה אחד על אחד מאז כניסתו של הנשיא האמריקני לתפקיד. במשך שעתיים הם שוחחו בארבע עיניים ולאחר מכן נכנסו לחדר היועצים שלהם והפגישה התארכה בעוד כשעה.

דונלד טראמפ ולדימיר פוטין  (צילום: AFP)
טרמאפ ופוטין נפגשים. "מזהים ניסיונות אמריקנים לסגת מההסכמים שהושגו בפסגה"(צילום: AFP)

ולדימיר פוטין עם דונלד טראמפ ומלניה טראמפ בהלסינקי (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

פוטין וטראמפ בהלסינקי ( צילום: MCT)
( צילום: MCT)

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

במסיבת העיתונאים שהתקיימה אחר כך דיברו שני המנהיגים בשבח הפגישה שערכו. פוטין אמר כי השיחות היו "כנות ומועילות" וכי הן התנהלו כמו פגישות עסקים, והדגיש שגם אם במהלך השיחות שני הצדדים לא ראו עין בעין בכל הסוגיות ולא הצליחו לפתור את כל הבעיות, בהחלט מדובר בצעד ראשון בכיוון הנכון. נשיא רוסיה אמר כי התקופה הנוכחית היא תקופה קשה ביחסים בין וושינגטון למוסקבה וכי אין שום סיבה שהיחסים בין השתיים יהיו קשים, משום שהמלחמה הקרה הסתיימה. "השיחות משקפות את הרצון שלנו להחזיר את האמון. אני מקווה שעכשיו אנחנו מבינים זה את זה טוב יותר", הוא אמר.

 

טראמפ דיבר אחרי פוטין ואמר כי לשניים היה דיאלוג פורה למדי וכי השיחות התנהלו היטב. "דיפלומטיה וקיום יחסים עדיפים על סכסוך ועוינות", אמר טראמפ. "עלינו למצוא דרכים לשתף פעולה. מערכת היחסים שלנו השתנתה. הדיאלוג הבונה עם רוסיה סולל דרכים חדשות לשלום. סיכמנו להמשיך בשיחות בעתיד. פוטין הוא יריב טוב, וזו מחמאה". בימים האחרונים הגדיר טראמפ את היחסים עם רוסיה "הגרועים ביותר אי פעם". על היחסים הוא אמר: "כולנו אשמים. שני הצדדים אחראים ליחסים בין המדינות. עכשיו יש לנו זמן לעשות דברים גדולים יחד עם רוסיה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: MCT
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי
צילום: MCT
מומלצים