שתף קטע נבחר

תיעוד נדיר מהרחפן: שבט מבודד נחשף ביערות ברזיל

השבט ששמו אינו ידוע אותר ביער האמזונס, סמוך לגבול פרו. אנשי השבט, שעל פי ההערכות מונה 19 בני אדם, מעולם לא היו בקשר עם הציוויליזציה המערבית. צפו בתיעוד

  

 

צילומי רחפן חשפו שבט פראי מבודד שחי ביער האמזונס בברזיל. השבט תועד כבר בשנת 2017 על ידי צוות מחקר שהגיע לאזור, אך רק השבוע פורסם התיעוד. אנשי השבט צולמו בקרחת יער בצפון-מערב המדינה, סמוך לגבול פרו.

 

הסרטון הוא רק אלמנט אחד שאנשי קרן הילידים הלאומית של ברזיל "פונאי" אספו במהלך משימות בשטח שנקרא עמק ג'אווארי. הגישה לאזור הנידח בדרום-מערב האמזונס אינה קלה, והאזור משמש בית לרוב השבטים המבודדים מתוך יותר ממאה שמוכרים במדינה הדרום-אמריקנית.

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AFP)
שמו של השבט אינו ידוע. אחד מאנשי השבט שתועד(צילום: AFP)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
לדברי החוקרים, השבט מעולם לא היה בקשר עם הציוויליזציה המערבית ולכן שמו אינו ידוע. אנשי הקרן יצרו קשר עם שמונה מאנשי השבט החיים בעומק ג'אווארי, אך לדבריהם הם מעריכים שבשבט חיים עוד 11 בני אדם לפחות, שזוהו באמצעות סימנים שונים ובהם צריף ענק, גרזנים ועבודת יד מגזעי עצי דקל.

 

כדי להגיע לאזור, אנשי "פונאי" והמשטרה היו צריכים לחצות 180 ק"מ של נהר ושבילי עפר. לאחר מכן צעדו בתוך הג'ונגל מרחק של 120 ק"מ נוספים.

 

במהלך המשימה נתקלו החוקרים בשתי קבוצות של ציידים ואילצו אותם לשחרר חיות בר שלכדו. מתאם הפעילות ויטור גויס אמר כי "חייבים להגביר את הערנות ואת הפיקוח באזור הזה כדי להבטיח שהוא יהיה בבעלות מוחלטת של השבטים הילידים".

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: ABC news)
השבט מעולם לא היה בקשר עם הציוויליזציה המערבית. אנשי השבט מצילום הרחפן(צילום: ABC news)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AP)
(צילום: AP)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AP)
(צילום: AP)

שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AP)
(צילום: AP)

משלחת מחקר שבט מבודד נחשף ביערות האמזונס בברזיל (צילום: AFP)
אנשי משלחת המחקר לאמזונס(צילום: AFP)
 

בחודש שעבר פרסמה הקרן סרטון של אדם שלדבריה הוא הניצול היחיד משבט אחר שחי ביערות הגשם. הגבר חי במדינת רונדוניה השוכנת בגבול בוליביה. בקרן מעריכים שהוא חי בג'ונגל לבדו במשך 22 שנה אחרי שכפרו נפל קורבן לתקיפת חקלאים ויתר אנשי השבט נרצחו.

 

"פונאי" שומרת על האזור מפולשים וב-2015 הוקמה לפי חוק שמורת הילידים טנארו שבה חי הגבר. המדיניות של הסוכנות היא להימנע מיצירת קשר עם שבטים מבודדים, ולאפשר להם לחיות את חייהם ללא הפרעה.

 

על פי נתונים רשמיים, בברזיל חיים יותר מ-800 אלף ילידים השייכים ל-305 שבטים שונים. השבטים מדברים ביניהם ב-274 שפות שונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים