שתף קטע נבחר

ריבלין ספד לג'ון מקיין: "ידיד אמת של ישראל"

נשיא המדינה ספד לסנאטור האמריקני שהלך הלילה לעולמו: "מנהיג גדול שהגן על עמו, איש בעל ערכים איתנים". השר ליברמן: "הוא היה מגדולי ידידינו"

בישראל נפרדים מאחד הידידים הגדולים בארצות הברית: נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין שהלך הלילה (יום א') לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. בציוץ בטוויטר כתב ריבלין כי מקיין היה "מנהיג גדול שהגן על עמו, איש בעל ערכים איתנים וידיד אמת של ישראל".

 

 

ג'ון מקיין, שהלך לעולמו בגיל 81 לאחר מאבק במחלת הסרטן - ביקר בארץ לא מעט פעמים, והכיר היטב את הפוליטיקאים הבכירים ואת בעיותיה של המדינה והאיומים על קיומה - ובראשם האיום האיראני.

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן ספד גם הוא למקיין: "הסנאטור שמת הלילה היה מגדולי ידידינו. גיבור אמריקני שלחם בוויאטנם ואף נפל בשבי. באחד המפגשים האחרונים שלנו בוושינגטון, הראה לי תמונה מתקופתו בשבי ואמר: 'למרות הסבל הנורא מעולם לא פיקפקתי במחוייבות שלי לערכים של חופש וצדק'. מקיין ייחסר לכולנו, מאוד". 

 

עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

באחד מביקוריו בישראל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
באחד מביקוריו בישראל(צילום: AFP)

עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ) (צילום: עמוס בן גרשום, לע
עם ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

 

גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ספד לסנאטור. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב דנון כי "אנו אבלים על אבידה של גיבור אמריקני, פטריוט ומנהיג דגול, וידיד אמת של ישראל".

 

מקיין היה מועמד לנשיאות ארצות הברית ב-2008 ונחשב לאחד הפוליטיקאים המוערכים ביותר בגבעת הקפיטול בוושינגטון. המתמודד הדמוקרטי שלו הפסיד באותן בחירות, הנשיא לשעבר ברק אובמה, ספד למקיין ומסר כי "מקיין ואני היינו בנים לדורות שונים והגענו מרקעים שונים לחלוטין. אבל למרות כל המחלוקות, היינו שותפים בנאמנות למשהו נעלה יותר - הרעיונות שעבורם נלחמו, צעדו והקריבו עצמם דורות של אמריקנים ומהגרים כאחד". הוא הוסיף כי "מעטים מאיתנו נבחנו כפי שמקיין נבחן בעבר, או נדרשנו להראות את האומץ שמקיין הראה. כולנו חייבים לו".

 

הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ, הסתפק בהספד קצר: "שולח את תנחומיי הכנים ביותר ואת הערכתי למשפחתו של הסנאטור ג'ון מקיין. ליבנו ותפילותינו נתונים עימכם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים