שתף קטע נבחר

שגריר ישראלי חדש בירדן נכנס לתפקיד לצלילי "התקווה" בארמון המלך

לאחר משבר המאבטח לא כיהן שגריר במדינה למשך כמה חודשים. משהגיש השגריר החדש את כתב האמנה למלך עבדאללה, הוא הסביר: "יותר ויותר ירדנים מבינים שישראל היא שותף חשוב ואמין מול האתגרים באזור"

 

המלך והשגריר הישראלי אמיר ויסברוד ()
המלך והשגריר הישראלי החדש

טקס הגשת כתב ההאמנה של שגריר ישראל החדש בירדן, אמיר ויסברוד, התקיים אמש (יום א') בארמון המלך בעמאן הבירה. השגריר התקבל בדגלי ישראל ובהשמעת ההמנון, מחזה נדיר במדינה ערבית.

 

לאחר שהגיש את כתב ההאמנה למלך עבדאללה השני, עך ויסברוד שיחה קצרה עם המלך. השיחה היתה טובה ולבבית. המלך איחל הצלחה לשגריר הישראלי ושוחח איתו על קידום היחסים בין שתי המדינות. ויסברוד הניח זרים על קברי מלכי ירדן חוסיין, טלאל ועבדאללה הראשון.

 

מבחינת ויסברוד מדובר בסגירת מעגל: כאשר החל את קורס הצוערים, הביקור הראשון שלו בשנת 1995 היה ברבת עמון. לאחר מכן ליווה את המשלחת הירדנית בהלוויית יצחק רבין עם המלך חוסיין; בשנת 2001 מונה ויסברוד לדובר שגרירות ישראל בירדן שם שירת עד שנת 2005. עכשיו הוא חוזר לירדן כשגריר הישראלי.

אמיר ויסברוד בארמון ()
אמיר ויסברוד בארמון
 

ויסברוד הגיע לירדן כבר בחודש אפריל השנה והמתין לטקס כתב ההאמנה. יחד איתו הגישו את כתב ההאמנה עוד חמישה שגרירים ובהם שגרירי הפיליפינים, נפאל, כווית ושוויץ. ארמון המלוכה הפיץ שלוש תמונות של המלך עבדאללה עם שגרירים זרים, אחת התמונות עם ויסברוד - לא עניין של מה בכך בימים אלה.

 

"בסך הכל זו תקופה טובה ביחסי ישראל ירדן, הגבול עם ירדן יציב וחשוב. אנו מטפחים את הקשרים עם ירדן בכל המובנים, כשאנו מסתכלים על האתגרים מצפון, מדרום וממקומות אחרים", אמר השגריר לאחר הטקס.

 

ויסברוד פגש בחודשים האחרונים שרים ירדנים והחל בבניית אמון, שהופר במשבר המאבטח. לאחריו לא היה שגריר ישראלי בירדן כתשעה חודשים. הגשת כתב ההאמנה נתן לויסברוד את הגושפנקה הפורמלית להתחיל רשמית בשליחותו.

 

ויסברוד נהנה מנגישות לבכירים בממלכה ההאשמית. זו תקופה טובה גם בכל הקשור ליחסים הכלכליים בין המדינות. ישראל מתכוונת להגדיל את מספר העובדים הירדנים שעובדים בבתי מלון באילת מ-1,500 ל-2,000. שתי המדינות דנות בהקמת פארק תעשייה, אזור סחר חופשי בשער הירדן - 6 ק"מ דרומית לנהר הירדן. שיתופי פעולה נערכים גם בנושאי אנרגיה ומים. ב-2020 אמור גז ישראלי להגיע לירדן בצינורות שמחוברים בימים אלה: 3 מיליון BCM בשנה ממאגר לוויתן.

 

לשגריר הישראלי ולאנשיו יש נגישות לחברה האזרחית בירדן, והם נפגשים גם עם אנשי עסקים. כמו כן נרשמה עלייה גם בתיירות הישראלית לעקבה והירדנים הפחיתו את מחירי האגרה. גידול נרשם גם במספר המשלחות הירדניות שמגיעות לישראל. השגרירות הגיעה למסקנה שביקור בישראל הוא ההסברה הטובה ביותר. ראש עיר ירדני שהגיע באחרונה לביקור בישראל ביוזמת השגרירות, כל כך הופתע ממה שראה, ומאז חזר עוד פעמיים. בעת האחרונה יותר ירדנים מגיעים לטיפולים רפואיים בישראל.

 

גורמים מדיניים אמרו כי היחסים בין ישראל לירדן חזרו לקדמותם והיום אף נרשמים יותר נסיונות לקדם פרויקטים כלכליים לרווחת שני העמים. "ישראל כבר לא מבודדת כמו בעבר. זה לא אומר שנגמרו הבעיות, ברור שיש עוד מתנגדים לשלום עם ישראל וקוראים לחרם עליה. אבל יותר ויותר ירדנים מבינים שישראל היא שותף חשוב ואמין מול האתגרים באזור", אמר ויסברוד. 

 

"גם אם לא מסכימים על דברים מסויימים, ישראל היא שותף אמין וחשוב במיוחד במציאות שירדן מתמודדת עמה. העבודה שלנו היא לתרגם זאת מהרמה הרשמית לרמה העממית. זה לא מהיום למחר, צריכים לעבוד קשה על שיפור התדמית שלנו, אבל אם הייתי צריך להגדיר את התקופה - זו בהחלט תקופה טובה", הוסיף. הוא ציין עוד כי ניכר שההסתה בתקשורת נגד ישראל פחתה. "הירדנים עסוקים יותר באתגרים הכלכליים שלהם מאשר בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המלך עבדאללה והשגריר אמיר ויסברוד
מומלצים