שתף קטע נבחר

ח"כים ערבים לצד מנהיג הלייבור קורבין: "שואף לצדק ולשלום"

ארבעה חברי הרשימה המשותפת פרסמו ב"גרדיאן" מכתב תמיכה בראש האופוזיציה הבריטית, ששמו נקשר באמירות ובמעשים אנטישמיים בתקופה האחרונה. "קורבין הציג תמיכה בלתי מתפשרת בעם הפלסטיני", לדבריהם

ג'רמי קורבין ()
"מנהיג מפלגת שמאל ערכי השואף לשלום וצדק". קורבין באזכרת מחבלי אולימפיאדת מינכן

ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת שלחו אתמול (א') מכתב לגרדיאן הבריטי ובו הביעו תמיכה במנהיג האופוזיציה ומפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, שבחודשים האחרונים הסתבך בשלל אמירות אנטישמיות. חברי הכנסת הערבים כתבו במכתבם כי הם רואים בקורבין "מנהיג מפלגת שמאל ערכי השואף לשלום וצדק, ומתנגד לכל צורה של גזענות – בין אם היא מופנית כלפי יהודים, פלסטינים או כל קבוצה אחרת".

 

במכתב פנו חברי הכנסת אחמד טיבי, מסעוד גנאים, יוסף ג'בארין וג'מאל זחאלקה וכתבו כי קורבין הביע "סולידריות מתמשכת עם עמים העוברים דיכוי ברחבי העולם, ובין השאר הציג תמיכה בלתי מתפשרת בעם הפלסטיני".

 

מאז שנבחר לראשות מפלגתו ב-2015, מוטחת בקורבין ביקורת על כך שהוא עוצם עיניו אל מול גילויי אנטישמיות במפלגה ובקרב קבוצות שבהן הוא תומך. בתגובה לאמירות נגדו, נפגש קורבין עם מנהיגי קהילות יהודיות בבריטניה וטען כי היהודים תמיד רצויים במפלגתו. הוא התנצל בעבר על מה שכנה "כיסים" של אנטישמיות שהתבססו במפלגה.  

 

 

בחודש אפריל הודיע יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי על השעיית הקשרים עם המפלגה עם קורבין. "אינך ממלא את תפקידך בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתך והצהרותיך נושאות מטען של שנאה כלפי מדיניות ישראל, שעיקרן נוגע לשימור ביטחון אזרחיה. חצית קו מסוכן בין ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלת ישראל לבין אנטישמיות לשמה", כתב גבאי.

 

בשבועות האחרונים נחשפו בזה אחר זה קטעי וידאו שבהם קורבין מציג הצהרות בעלות ניחוח אנטישמי. בסרטון משנת 2010 שנחשף בצהובון הבריטי "דיילי מייל" נשמע קורבין טוען כי גורמים ישראליים רשמיים שולטים בנאומיהם של חברי פרלמנט בריטים.

 

בנאום שנשא אמר קורבין: "חברי פרלמנט בריטים התייצבו לדיון בפרלמנט עם נאומים שהוכנו מראש. אני בטוח שידידכם רון פרושאור (שגריר ישראל בבריטניה דאז) כתב אותם, כי בכולם הופיעו אותן מילות מפתח". 

 

 

 

דיון במליאת הכנסת (צילום: אוהד צויגנברג)
טיבי, בכיר הח"כים שפנו במכתב ל"גרדיאן"(צילום: אוהד צויגנברג)

עימות במליאת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)
(צילום: ערוץ הכנסת)

דיון במליאת הכנסת (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)
 

ה"דיילי מייל" פרסם גם דברים שאמר קורבין בנאום ב-2013 בלונדון, אז אמר שה"ציונים הבריטים" לא מבינים את ההומור האנגלי, אף שהם חיים בבריטניה כל חייהם. קורבין הגיע לכנס שבו השתתפו גם קיצוניים איסלאמיסטיים. הכנס זכה לפרסום באתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס. רשימת הנואמים בכנס כללה אנטישמים, הומופובים ותומכים בתיאוריות קונספירציה. שנתיים אחרי הכנס נבחר קורבין למנהיג מפלגת הלייבור.

 

בנוסף תועד קורבין כשהשתתף באזכרה למחבלים מארגון "ספטמבר השחור" שרצחו ספורטאים ישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. הוא הגיע גם לכנס שבו נאמו משוחררי עסקת שליט המשתייכים לחמאס, ותיאר את דבריהם כ"מרתקים ומחשמלים". קורבין כתב בעיתון המפלגה "מורנינג סטאר" בשבחו של הכנס, כינה את המחבלים "אחים" - ופיאר את נאומיהם.

 

חבר פרלמנט ותיק ממפלגת הלייבור הודיע בשבוע שעבר על פרישה מהמפלגה, ואמר שהנהגת מפלגת האופוזיציה הפכה ל"כוח אנטישמי" בבריטניה. פילד אמר שהוא החליט לעזוב את המפלגה בגלל "סדרת הניסיונות" של מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין להתנער מהתבטאויות אנטישמיות ולהכחיש אותן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים