שתף קטע נבחר

אסף חפץ: "יכול להיות שנוקמים ברוני אלשיך"

גם המפכ"ל לשעבר סבור שאי-הארכת הכהונה של המפכ"ל הנוכחי קשורה בחקירות ראש הממשלה. לאולפן ynet הוא אמר: "זה לא נעשה משיקולים ענייניים, אולי אפילו פוליטיים. זאת פגיעה במערכת"

 

 

"צריך לתת לרוני אלשיך עוד שנה כמפכ"ל. אני הייתי מאריך לו לחמש שנים. שלוש שנים זה לא מספיק לבצע לתהליכים. זו פגיעה במשטרה, זו פגיעה במערכת אכיפת החוק. זה לא לטובת האזרח ולא לטובת המשטרה", כך אמר היום (ה') המפכ"ל לשעבר אסף חפץ, שהתייחס להערכות שלפיהן כהונתו של אלשיך לא תוארך, בין השאר בשל התנהלותו סביב חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לאולפן ynet הוסיף חפץ כי ייתכן שמדובר בנקמה: "אני חושב שזה נעשה משיקולים לא ענייניים או אפילו פוליטיים".

 

- בעצם מדיחים את המפכ"ל?

"אף אחד לא מדיח אותו, אבל זה שלא מאריכים לו את הכהונה זה פגיעה במערכת. המפכ"ל עושה פעולות מצוינות לשדרוג המשטרה, פעולות שאני לא יכול כרגע להרחיב עליהן, אבל הן בעלות חשיבות גבוהה מאוד. הפסקת השירות שלו פוגעת בתהליכים האלה ולדעתי זה מהלך לא תקין".

 

-אבל אם יש חוסר אמון בין השר לביטחון פנים וראש הממשלה לבין מפכ"ל המשטרה, זה לא הגיוני למנות מישהו חדש?

"תמיד יכולים לבוא בתירוצים כאלה. כמפכ"ל לשעבר שרואה מה הוא עושה במשטרה, צריך להאריך לו. כל השיקולים האחרים הם משניים. הוא פועל מצוין גם בנושא החקירות, כולל חקירות ראש הממשלה. מה לעשות? יש לנו פרדוקס שראש הממשלה חשוד בדברים".

ראש הממשלה נתניהו והמפכ"ל אלשיך (צילום: רויטרס, אלכס קולומויסקי) (צילום: רויטרס, אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נתניהו והמפכ"ל אלשיך(צילום: רויטרס, אלכס קולומויסקי)

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
המפכ"ל לשעבר אסף חפץ(צילום: דנה קופל)

- מדובר בנקמה כלשהי?

"כן, בהחלט יכול להיות. יש פה כל מיני תהליכים פוליטיים בימין ורוצים להוריד אותו מתפקידו. ככה אני חש בשטח. אני גם שומע את כלי התקשורת שתומכים בימין בדעה כזאת. תפקידם של השר ושל ראש הממשלה הוא לא לדאוג לבעיות שלהם ולריבים שלהם, אלא לדאוג למערכת".

 

חפץ התייחס גם למחאת השוטרים הגמלאים ולניסיון הפריצה שלהם אתמול למשרד ראש הממשלה: "המשטרה וכוחות הביטחון מושווים לצבא. 12 שנה יש אפליה בקבלת תוספת 7% על אי-ביטחון תעסוקתי שמשולת רק לאנשי הצבא ולא משולמת לאנשי המשטרה. בית הדין לעבודה כבר פסק שהעיוות הזה לא תקין ועל הממשלה להשוות את שכר השוטרים לגמלאי הצבא. על זה הגמלאים מוחים ועל זה השר וגם המפכ"ל עושים מלחמת חורמה נגד האוצר בתוך הממשלה".

 

- מה אתה חושב על עצם הפריצה למשרד ראש הממשלה?

"לדעתי הממשלה לא הבינה שהיא נמצאת בבעיה והיא לא יכולה לשחק עם כוחות המשטרה. אני בטוח שהפריצה של הגמלאים למתחם זעזעה אותם והם הבינו שהם חצו קו אדום או הולכים לחצות קו אדום. אני מקווה שזה סימן מספיק על מנת שיבינו שהם צריכים לפעול בעניין הזה, ללכת למו"מ ולפתור את הבעיה".

 

באולפן התראיינה גם מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, שאמרה: "האוצר ומתנגד באופן נחרץ שאנחנו נקבל את התוספת. הגשנו תביעה לבית הדין לעבודה וזכינו בשלוש ערכאות, אבל לשר האוצר יש משהו כנראה נגד המשטרה ושב"ס, והוא מתנגד בתוקף שנקבל".

 

- למה שיהיה לו משהו נגד סוהרים ושוטרים?

"איזו סיבה יש לשר שמתיימר להיות חברתי להתנגד לתוספת שמגיעה לשוטרים, סוהרים וגמלאים? הוא טוען שזה שבעה מיליארד שקל ושזה יגרום לגרעון כלכלי. אבל זה לא שבעה מיליארד אלא 4.8 מיליארד שקל, ש-35% מהם חוזר למדינה. הוא מטעה כל גורם בממשלת ישראל, כולל ראש הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים