שתף קטע נבחר

הפסד בעיר הגדולה: מירנדה לא תהיה מושלת ניו יורק

סינתיה ניקסון, בעבר כוכבת "סקס והעיר הגדולה", קיוותה להפתיע את המושל המכהן אנדרו קומו - אבל קיבלה רק 35% תמיכה והפסידה בפריימריז הדמוקרטיים: "התמודדתי מול אחד המושלים החזקים ביותר, זה לא היה קל"

 


מושל ניו יורק המכהן אנדרו קומו הביס בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית את המתמודדת על התפקיד, השחקנית סינתיה ניקסון. כך התברר הלילה (ו') לאחר ספירת קולות המצביעים. ב"גרדיאן" דווח כי 93% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בהצבעה. 65% הצביעו לקומו ואילו 35% תמכו בניקסון. 

 

"מרוץ זה למועמדות הדמוקרטית הסתיים, אבל המאבק על נשמתה של המפלגה הדמוקרטית רק החל", אמרה ניקסון לתומכיה, שהתכנסו בבית קפה בברוקלין. ניקסון, המוכרת במיוחד מגילום דמותה של מירנדה הובס בסדרה "סקס והעיר הגדולה", השתתפה בעימות עם קומו וטענה שהוא "דמוקרט מושחת". 

 

אבל קומו, שגם אביו כיהן כמושל ניו יורק בעבר, הדף את ניקסון והדגיש את חוסר הניסיון שלה, כיוון שמעולם לא התנסתה במשרה פוליטית. הוא הדגיש את הישגיו, שכללו את העלאת שכר המינימום, העברת חוקי בקרת נשק והכרה בנישואים חד מיניים.

 

סינתיה ניקסון  (צילום: רויטרס)
סינתיה ניקסון. "המאבק על נשמת המפלגה הדמוקרטית רק החל"(צילום: רויטרס)

סינתיה ניקסון ו אנדרו קומו מושל ניו יורק עימות לקראת הפריימריז הדמוקרטיים ארה
אנדרו קומו, מושל ניו יורק (צילום: AP)

 

בתגובה לניצחון שגרף, אמרה ניקסון כי התוצאה "אינה מה שקיווינו לו", אך הדגישה כי אינה מיואשת. "במסע הבחירות הזה התמודדתי מול אחד המושלים החזקים ביותר באמריקה, וזה לא היה קל", אמרה. "התחלנו בלי כלום, והרווחנו כל קול בדרך".

 

התמודדותה של ניקסון המריצה את קומו לנקוט כמה צעדים - כמו תמיכה בלגליזציה של מריחואנה וחתימה על צו שיאפשר לעבריינים להצביע. הוא הרחיק לכת כשקרא למימון ביטוח בריאות במקרים מסויימים, מתן רישיונות נהיגה למהגרים שאיבדו מסמכים מזהים, הגדלת המיסוי על עשירים, והוצאה ניכרת יותר על חינוך.

 

בעימות שנערך בין השניים הם התייחסו לשיפור התשתיות בניו יורק, המאבק בעוני, הגנה על זכויות נשים ויותר מכל להתנגדות שלהם לדונלד טראמפ. הם התווכחו מי מהם הוא מתנגד חריף יותר של הנשיא. קומו, שמציג את טראמפ בתור "האיום הגדול אי פעם" על תושבי ניו יורק, הכריז: "אף אחד לא עמד מול טראמפ כמוני". ניקסון עקצה אותו: "אתה עמדת טוב מולו כמו שהוא עמד טוב מול פוטין. אנחנו צריכים להתנגד לדונלד טראמפ לא רק עם רטוריקה אלא עם מדיניות".

 

למרות הציפייה של חלק מהדמוקרטים קומו הבטיח שלא ירוץ לבחירות לנשיאות ב-2020. ניקסון הציגה את החזון שלה לניו יורק, וקומו אמר שהיא חסרת ניסיון ושהגישה שלה לפוליטיקה בניו יורק נאיבית. היא קטעה אותו כמה פעמים במהלך הדיון והוציאה אותו משלוותו. "את יכולה להפסיק להפריע?", אמר לה באחת ההזדמנויות. "אתה יכול להפסיק לשקר?", הטיחה לעברו. "כן", אמר קומו, שהיסס לרגע ואז הוסיף: "ברגע שאת תפסיקי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ניקסון וקומו בעימות
צילום: רויטרס
מומלצים