שתף קטע נבחר

זיגזג אכיפתי: הרוצח השכיר שהתחרט שוחרר ממעצר

אתמול הודיעה המשטרה כי יוגש כתב אישום נגד החשוד מנתניה, שאוליגרך שילם לו לכאורה מיליון דולר לחיסול שני ישראלים. היום הוא כבר נשלח למעצר בית. הפרקליטות: "החלטנו שצריך לבצע עוד השלמות ובדיקות לפני הגשת כתב אישום"

 

תושב נתניה ()
החשוד. שוחרר לביתו

זיגזג של רשויות האכיפה: אתמול הגישה הפרקליטות הצהרת תובע לקראת הגשתו היום של כתב אישום נגד תושב נתניה שעל פי החשד נשכר להתנקש בשני ישראלים. אבל היום (ו') החשוד כבר שוחרר למעצר בית, בפרקליטות אמרו כי יש לבצע "השלמות ובדיקות" - וכלל לא ברור אם יוגש כתב אישום.

 

אתמול הותר לפרסום כי צוות חקירה מיוחד במשטרה עצר תושב נתניה שעל פי החשד נשכר על ידי אוליגרך רוסי להתנקש תמורת מיליון דולר בשני אזרחים ישראלים על רקע סכסוך כספי. האוליגרך, שטרם נחקר, מתגורר ברוסיה ויש לו עסקים בישראל. בהודעת המשטרה אתמול נאמר כי הפרקליטות מתכוונת להגיש ביום שישי נגד החשוד כתב אישום בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע ובקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

 

אבל למרות הצהרת התובע שהגישה הפרקליטות, שהייתה אמורה היום גם לבקש לעצור את תום ההליכים את אותו חשוד, הוא שוחרר למעצר בית ובתנאים מגבילים. בנוסף, עדיין לא ברור אם יוגש כתב אישום נגד האוליגרך שטרם נחקר.

תושב נתניה נעצר התנקשות איש עסקים רוסי שכר אותו (צילום:רענן בן צור)
תיק החזירה, "הזמנה מחו"ל"(צילום:רענן בן צור)
 

עו"ד אבי כהן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד שנשכר לכאורה לבצע את הרצח הגיב: "לאור מורכבות המקרה והרגישות הרבה, הפרקליטות בהגינותה הסכימה לבקשתנו לשחרר את החשוד למעצר בית. זאת, בצעד חריג, לאחר שכבר הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט. בימים הקרובים יוחלט בפרקליטות אם להגיש כנגד החשוד כתב אישום".

 

בפרקליטות אמרו בתגובה: "לאחר עיון בחומר החקירה שנאסף ובחומר נוסף שהתקבל, הגיעה הפרקליטות למסקנה שבטרם החלטה סופית על הגשת כתב האישום, יש לבצע עוד מספר השלמות ובדיקות וניתן לעשות אותן כאשר החשוד נמצא במעצר בית".

 

לפי הודעת המשטרה אתמול, לפני כחודש התקבלה תלונה במשטרה מתושב תל אביב בן 51. הוא סיפר כי לפני חודשיים, במהלך פגישה בנתניה עם חברו, בן 45 מתל אביב, ניגש אליהם גבר ומסר כי הם חייבים 8 מיליון דולר לאיש עסקים רוסי, וכי האיש שכר את שירותיו כדי לרצוח אותם. במשטרה אמרו כי בפגישה נוספת של השניים עם החשוד סיפר להם האיש שנשכר לכאורה לבצע את ההתנקשות, כי התחרט שקיבל על עצמו את המשימה.

 

החשוד הציע לשניים כי ישלח לאיש העסקים תמונה מפוברקת של אחד מהם כשהוא כפות רגליים כדי לגרום לאיש העסקים להבין שהמשימה שהטיל עליו הושלמה. עם קבלת התלונה נעצר לחקירה החשוד, בן 38 מנתניה. הוא סיפר כי עלה לישראל מרוסיה לפני שנה, וכי שירת שם ביחידת עילית. במשטרה, שכינתה את התיק "הזמנה מחו"ל", ציינו כי מהחקירה עלה שהמתווך אמר לחשוד כי יקבל עבור רצח השניים מיליון דולר, והחשוד אף קיבל ממנו תמונות של הקורבנות שאותם היה אמור לרצוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים